Hallo dames, ik ben nu 12 weken 3 dagen zwanger en ik heb sinds 13 dagen elke dag wel hoofdpijn. Het is vaak niet de hele dag, maar met tussenpozen. De pijn zit vaak aan 1 kant van mijn hoofd (rechterkant zijkant) maar soms ook boven mijn oog en aan de achterkant/bovenkant van mijn hoofd (rechts) Heb soms ook pijn aan de linkerkant van mijn hoofd, dit is wel minder dan aan de rechterkant. Ik vind het momenteel ook niet echt fijn om fel licht te zien, als ik buiten loop wordt de hoofdpijn daardoor soms erger. Mijn bloeddruk heb ik al laten meten bij de gyn, die was goed (110/65) maar ik weet echt niet waardoor dit komt Ik vind het raar en eerlijk gezegd vind ik het ook eng, ik heb normaal haast nooit hoofdpijn gehad. Bij de zwangerschap van Christy heb ik dit helemaal niet gehad. Ik moet ook zeggen dat ik een beetje verkouden ben, beetje druk op mijn oren, maar dit is niet echt erg zeg maar. Die hoofdpijn overheerst duidelijk. Wat zou dit kunnen zijn?
Geen flauw idee, maar ik heb ook meer last van hoofdpijn, maar dit komt door zere spieren in mijn nek! Of het met de zwangerschap te maken hebt, weet ik niet! maar inderdaad wel vervelend!
hormonen, ik heb de eerste periode ook vaak hoofdpijn gehad, kan aan je hormonen liggen, heel veel vrouwen hebben vaker hoofdpijn tijdens de zwangerschap, ook kan het zijn dat je niet genoeg drinkt, je kan proberen veel water te drinken en dan kijken hoe het gaat
De oorzaak kan bloedarmoede zijn. Tijdens je zwangerschap maak je zo'n 1 1/2 liter meer bloed aan. Je hebt dan meer ijzer etc. nodig die niet in alle voeding zitten. Misschien verwoord ik het niet helemaal goed. Ik heb gelezen dat dit de oorzaak kan zijn en dat je bij hoofdpijn en duizeligheid de kans hebt dat je bloedarmoede hebt. De oplossing is even een testje bij de dokter en spinazi eten !
Mm okee Ja missschien drink ik wel te weinig. Het komt iig niet door bloedarmoede, mijn hb gehalte is 7,2. Het is echt heel vervelend. Als ik 's morgens wakker wordt dan bonkt mn hoofd meestal al :s Ik heb mijn vraag ook gesteld bij vraag het aan de verloskundige. Als daar niks uit komt dan zal ik maar eens naar de dokter gaan... Wanneer kan ik verwachten dat het over zal gaan? Is 2 weken hoofdpijn niet een beetje lang?
Hier ook eg vaak last van hoofdpijn!Erg vervelend en heb nu telkens een flesje water bij me om wat meer te drinken,mss dat dit helpt?
hey mamavanchristy hier het zelfde verhaal hooftpijn duizelingen niet om uit tehouden . ik ben nu 13 weken en 3 dagen zwanger en heb er al even last van vanmorgen maar even naar de huisarts gegaan ,die heeft mijn bloedruk en alles opgemeten was allemaal goed alleen heb ik waarschijnlijk veel last van mijn zwangerschapshormonen zegt ze en ben over vermoeid en dan ook de hooikoorts die versterkt word door het hormoon . dus ben weer naar huis gegaan met een recept voor veel rusten en slapen en als het echt niet meer tehouden is mag ik iets zwaarders in nemen als paracetamol. hoop voor je dat het snel over is want ken het je hebt er heel veel last van en kan heel weiniig hebben heb hier al 2 kindjes rond lopen en die snapen er niks van dat mama zo vaak hooftpijn heeft en alleen maar ligt . groetjes me tot you
Maar had je dan ook hoofdpijn vooral aan 1 kant van je hoofd? Ik vind het zo raar dat het vooral aan 1 kant zit..
Ik kreeg het van bepaalde zwangerschapsvitamines (ik dacht kruidvat). Ben je daarmee gewisseld? Zodra ik daarmee stopte was het over! Het was echt migraine achtig bij mij, kon helemaal niets hebben!
hoi ook ik heb de laatste weken meer hoofdpijn, voornamelijk boven mn ogen en achterop mn hoofd.bij mij is de bloeddruk goed, hb ook en ik drink de hele dag door Draag je een bril/lenzen? ik ben nl. gisteren langs de opticien geweest, en die zei dat o.i. van hormonen ook je oogsterkte kan wisselen tijdens en kort na je zwangerschap, wat ook een reden kan zijn voor je hoofdpijn. paracetamol helpt bij mij ook niet altijd, en ik wil er niet te vaak een nemen. groetjes uit zeeland
hallo, het is inderdaad erorm vervelend die hoofdpijn. voor mijn zwangerschap had ik er al enorme last van en nu nog meer, echt soms niet draagzaam meer. iets nemen voor de helse hoofdpijn druf ik niet meer. dus ja, het erbij nemen zeker! hou je goed! groetjes evelyne