Eczeem

Discussion in 'Gezondheid' started by lautjuh85, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Hallo dames,

Ik heb al mijn hele leven eczeem waar ik zware zalf (klasse 4) voor gebruik. Alleen mag dit tijdens de zwangerschap niet gebruikt worden en nu neemt het in alle hevigheid toe. Zijn er meiden die ook eczeem hebben? En wat gebruiken jullie? Ik wordt gek van de jeuk en ben overal bont. Morgen maar even de ha bellen denk ik.

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier hetzelfde probleem. Heb wel een stuk minder zware zalm maar zelfs die mag ik beslist niet gebruiken van mijn vk.

Ik heb bij een natuurwinkel een serie producten op basis van dode zee zout en mineralen gekocht. Een bodyscrub, een douche olie, grote pot badzout en een bodylotion.

Het zout doet wel een beetje pijn (dat moet ik eerlijk toegeven) maar de uitbraken blijven nu wel binnen de perken. Ik houd uitgedroogde plekken en velletjes en hier en daar rode plekken met vochtblaasjes.... MAAAAAR: geen open plekken etc meer. En die zijn toch het meest vervelend/pijnlijk.

Dus ik zou ook eens bij zo'n natuur/reform winkel kijken. Vind zelfs de prijs erg meevallen dus ga proberen het na de zwangerschap ook te blijven gebruiken.

Succes meid!

3. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Hier nog een persoon die al heel dr leven eczeem heeft, ik smeer momenteel elocon en locoid, voornamelijk in mijn gezicht.

t/m week 6 had ik het heel erg nu begint het af te nemen....kijk bij mij, met mate moet ik het toch smeren, de verloskundige wil liever van niet maar het voorkomt wel die uitbraak en uiteindelijk weer de lichttherapie...de huisarts zei dat ik het zo moest doen, ik smeer het nu maar 1 tot 2 x per week.... gewooon goed overleggen met je huisarts!

En verder die producten van de natuurwinkel zijn ook heel goed....

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Ik heb gister uit nood ook heel licht met die dermovate zalf gesmeerd. Dat is de zalf die ik voor mijn eczeem heb. Morgen heb ik een afspraak met de huisarts. Ga straks even naar de drogist...

5. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    dermovate is wel de allerslechtstee voor gezicht, weet niet of dat een lichtere versie nog helpt, ik zou die alleen doen als het helemaal uitbreekt.

IK sta onder controle bij de dermatoloog, maar op het moment gaat het zo goed dat ik nu geen controle meer nodig heb, ik hoop dat het minder wordt voor je!

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Ik ben net bij de drogist geweest en ik heb Zarqa opgehaald. Kent iemand dat? Het is bodylotion, black mud mask en douchegel bewerkt met dode zeezout. Erg goed voor de eczeemhuid. Ik ben benieuwd.

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh dat heb ik inderdaad ook een tijdje gebruikt. Volgens mij ook van dat merk. Dat black mud mask stinkt uiteraard een beetje maar ik weet wel dat het toen opzich wel beviel. Je moet alleen met dit soort middelen (en wat ik bijv nu gebruik) wel heel consequent zijn.

Mijn eczeem zalm smeer ik nooit preventief. Altijd pas bij een beginnende uitbraak. Dat werkt voor mij helaas niet met deze middelen. Die moet ik echt iedere dag gebruiken (iig de bodylotion) maarja, kleine moeite!

Trouwens, de vk kwam ook met een "slimme" tip zeg: mentholpoeder tegen de jeuk (lekker op open plekken!) en vaseline tegen het uitdrogen (dat sluit de huid af en dus helemaal een drama).
    Kon merken dat ze zelf iig nooit eczeem heeft gehad.

Hoop dat het voor je werkt! Succes!

8. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Nee idd, geen kennis ervan!ze wilde proberen dat ik haar elke keer ging bellen wanneer ik hormoonzalf wilde gaan smeren, nou dus niet he...

zie het al voor me...snap beter dan haar dat het slecht is, maar als je het al 24jaar hebt ben ik voort de expert hiero....

Het is altijd beter dan een kuur predisolon als het escaleert..

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Heb het duidelijk zo erg niet als jullie als ik het zo hoor maar iedereen in mijn familie heeft het en een aantal ervan zo erg als wat jullie beschrijven. Als kind heb ik het ook veel erger gehad maar sinds ik menstrueer is het een stuk minder geworden.

En denk dat we inderdaad zelf toch iets beter weten wat goed is en wat niet goed is.

10. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb ook erg last van eczeem. Heb het ook al van kleins af aan, maar in zo'n mate dat ik er eigenlijk geen zalf voor nodig had. MAAR NU... hemel vooral mijn armen zijn helemaal kapot gekrabt van de jeuk. En dan heb ik vooral jeuk als ik in bed lig. De korsten doen zeer omdat mijn huid strak staat van de droogheid, maar Vaseline smeren voelt niet lekker. Ik ben afgelopen vrijdag naar de ha geweest en die heeft me doorverwezen naar de dermatoloog, maar dat is pas 25 april!

Ik slaap tot die tijd maar met verband om mijn armen zodat ik niet kan krabben. Ik leg gaas op de zere plekken en plak ik vast met leukopor. Daar overheen Tubifast. Soort van Kous die alles op zijn plek houd. Ik wil nou niet zeggen dat ik perfect slaap, maar sinds 3 dagen mijn armen ingewikkeld te hebben zijn de wonden wel minder en slaap ik iig meer dan 4 a 5 uurtjes in de nacht.

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeetje Terra wat balen zeg! Maar om je gerust te stellen, grote kans dat het na de bevalling weer weggaat. Mijn moeder heeft dat ook zo erg gehad met haar zwangerschappen. Eczeem is soms hormoongebonden en kan dus tijdens een zwangerschap ineens helemaal weggaan of ineens heel erg opspelen. Hoop dat de dermatoloog je kan helpen want dit lijkt me ook niks!

12. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Dankje, het is idd geen pretje. En om eerlijk te zijn zou ik het best om willen ruilen met zwangerschaps misselijkheid. Is natuurlijk ook erg vervelend maar daarbij blijft mijn huid wel heel. Maar idd wat je zegt vertelde mijn verloskundige mij ook. Het kon of helemaal weggaan of juist erger worden.

Nog even volhouden en dan hoop ik op zalf.

13. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik had al een tijdje last van eczeem in mijn gezicht, maar in het begin van de wangerschap was het echt heel erg! Ik heb het alleen in mijn gezicht en ik zwol er echt van op, vreselijk.
    Ik had Elidel voor mijn gezicht, omdat ik niet goed reageer op hormoonzalven, maar daarvan is niet bekend wat het tijdens de zwangerschap doet. Dus alsnog een hormoonzalf gekregen (cutivate) die ik in uiterste nood mag gebruiken. Komt erop neer dat ik het een paar keer per week moet gebruiken, dan blijft het onder controle. Maar ik hoop idd dat het na de zwangerschap weer wat minder wordt.....

Succes ermee meiden, lastig he?

14. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik gebruik nog steeds Dermovate zalf, mocht gewoon. Slikte hiervoor cyclosporine maar daar ben ik wel mee gestopt. Dermatoloog vond dat geen probleem, maar eczeem is bij mij ook wel zo hevig dat het gewoon niet anders kan.

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    hier nog een met eczeem hoor, ook niet uit te houden kwa jeuk enzo. smeeder eerste een vette zalf van de arts maar hielp niet meer nu heb ik emovate die moest ik 14 dagen gebruiken en dan stoppen, ben nu 3 dagen bezig en het helpt hopelijk is het over 9 dagen binnen de perken en dat ik het weer af kan met de vette zalf. had ook hele open handen en armen, buik is nu ook begonnen.
    heb wel eerst overlegt met de vk maar die zij we moeten nu een keuze maken dit is geen pretje voor jou en je kind, al de zalf een beetje kan helpen doen we dat.
    ik had ook gevraagd over dat zee zout (me zusje gaat er mee in bad) maar dat mocht ik niet omdat de plekken open waren.
    ga straks als her verminder is wel de metholpoeder proberen en de bodylotion van zhara.

had gehoopt er van af te zijn als ik zwanger zou raken daarvoor was het wel te doen kwam vooral door me werk vele water.
    maar helaas heb het erger gekregen.
    hopen dat we er straks van af zijn meiden

Share This Page