Hallo dames, Ik heb al sinds een aantal jaren astma en gebruik symbicort. (met een kleine dosis prednison) Niet elke dag maar toch regelmatig. Nu zei mijn gyn gister tegen me dat ik de symbicort niet tot nauwelijks mag gebruiken zolang ik zwanger ben. En nu wil het zo zijn dat ik juist meer last heb van astma sinds mijn zwangerschap. Ik lig s avonds in bed echt te piepen. Welke medicijnen gebruiken jullie tegen astma?
Hoi flashyfly, Ik gebruikte ook altijd symbicort, heb nu bricanyl samen met pulmicort gekregen.. Die mag ik wel gebruiken van mijn huisarts. Het werkt iets minder dan symbicort (daar stopte meteen zo'n benauwdheid aanval van) maar daar zit iets in wat langdurig werkt daarom is het niet goed.
Hey Hey, Ik zou een doorverwijzing naar een longarts vragen....ik heb heel me zwangerschap het super benauwd gehad....ik mocht bijna geen medicijnen gebruiken waardoor ik me astma niet onder controle hield... een week voor me bevalling hoorde ik dat ik ingeleid moest worden maar daarvoor wel even eerst naar de longarts moch...hij vertelde me letterlijk je had gewoon al je medicijnen door kunnen gebruiken het tekort aan zuurstof in je bloed is schadelijker voor het kind dat de medicatie.....
Ik heb van mij HA Pulmicort ipv Symbicort gekregen. Ook bij de borstvoeding mag je geen symbicort gebruiken.
Ik heb voor ik zwanger wilde worden al overleg gehad met de longarts. Symbicort wordt afgeraden in de zwangerschap, maar Pulmicort (is 1 van de onderdelen van Symbicort) mag wel. Dit is de ontstekingsremmer in Symbicort. Heb je daarnaast nog iets tegen de acute benauwdheid nodig of om je luchtweg voldoende open te houden, dan moet je iets van Ventolin of zo erbij gaan gebruiken, dat mag ook in de zwangerschap. Ik gebruik nu 2x per dag Ventolin en 2x per dag Pulmicort. Dus even naar je huisarts!
Ik ben ook een half jaar voor we gingen proberen naar de longarts gegaan en heb alles besproken ik heb deze gekregen qvar als ontstekingsremmer airomir als luchtwegverwijder. Mij werd ook aangeraden contact op te nemen op het moment dat ik zeker was van een zwangerschap om te kijken wat er bij de bevalling aan hulp nodig is..
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik heb net met de longartsassistent gebeld en zij schrijft nu 2x per dag Qvar voor en als ik benauwd ben Ventolin. Symbicort en Oxis mag echt niet meer! Ik was al niet zo strikt met de Symbicort maar ik zal de Qvar echt 2x per dag gaan gebruiken want ze zei dat als ik het moeilijk heb mijn kindje dus ook.