Hoofdpijn...tips en trucs?

Discussion in 'Gezondheid' started by Olivia4, Jul 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olivia4

Olivia4 Lid

Apr 12, 2009
    35
    0
    0
    Manager
    Amersfoort
    Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en heb al zeker 6 weken elke dag, de hele dag last van hoofdpijn. Het is om gek van te worden, zeker in combinatie met die vermoeidheid! Ik ben zelfs al halve dagen aan het werk...

Ik drink voldoende (Moeders voor Moeders is blij met mij) en neem ook maximaal drie maal per dag 2 paracetamol. Maar nog steeds blijft de hoofdpijn.

Wie heeft er goede tips en trucs?

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Hoelang slik je al paracetamol??? Ik heb jaren geleden ook heel veel hoofdpijn gehad en zat uiteindelijk op de zware pijnstillers als naproxen etc (die mag je overigens niet tijdens de zwangerschap) maar niets hielp me nog. Toen mijn man en ik besloten hadden dat we een kindje wilden heb ik geen pijnstiller meer aangeraakt. Niks meer. Als ik nu nog wel eens heel beroerd ben van de hoofdpijn pak ik 1 paracetamol en die helpt niet weer. Kan dus zijn dat je ze teveel gebruikt hebt! Nooit meer zoveel paracetamol etc voor mij!

Verder zorgen voor ontspanning, warm bad/warme douche, massage van nek en schouders.

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik ben dan niet zwanger maar had ook dagelijks hoofdpijn. Sinds een lange tijd slik ik nu magnesium pillen en het gaat heel goed.

Je mag dit volgens mij gewoon slikken tijdens de zwangerschap

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Volgens mijn zwangerschapsbijbel komt hoofdpijn meestal door:
    - dorst (maar dat zal in jouw geval niet)
    - honger (eet je voldoende en voldoende regelmatig?)
    - vermoeidheid
    - misselijkheid

Proberen zoveel mogelijk aan je vermoeidheid toe te geven en dus veel te slapen. Veel blijven drinken en ook regelmatig voldoende eten. Desnoods wat vaker kleinere maaltijden.

Ik hoop dat het snel minder wordt voor je!

5. tugbiss

tugbiss Lid

Jul 3, 2011
    44
    0
    0
    ik heb in die weken ook knallende hoofdpijngehad. alsof iemand met een hamer insloeg. bij mij kwam dit meestal als ik me te veel had ingespannen voor iets of slecht had gedronken.. rusten hielp bij mij..

6. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

Jun 16, 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Misschien minderen met paracetamol?
    Als je het zo vaak slikt, lijkt het me zo dat dit op den duur niet meer zal werken..

Ik slik zo min mogelijk paracetamol, ook bij pijn, om het zo te kunnen nemen wanneer de pijn echt te erg wordt! Niet dat ik wil zeggen dat het bij jou niet erg is hoor, maar als je het niet iedere dag neemt, werkt het waarschijnlijk beter als je het dan wel een keer neemt..

7. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

Jun 16, 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Ow ja, heel stom, maar energydrink kan helpen bij hoofdpijn!
    Alhoewel dit niet heel gezond is tijdens zwangerschap, ik neem het af en toe wel eens..

8. sacha1

sacha1 Lid

Aug 15, 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had het zelfde bij mijn zwangerschap. bij inspanning is de hoofpijn nog veel erger. bij mij bleef die tot de bevalling, daarna is het weg gegaan.
    ik slikte ook constant paracetamols , ik moest cola van de gyno drinken, koffie, thee, veel water drinken, veel rust nemen en z....
    alles hielp niet. gewoon rustig aan doen, en wachten tot je bevallen bent.
    ik wou ook op een gegeven moment me hoofd eraf hakken.
    wat ook een beetje helpt is een nek rug en hoofd massage.... maar dat helpt maar voor eventjes...
    succes meid.
    trouwens de meeste vrouwen die hoofdpijn hebben tijdens hun zwangerschap krijgen een jongen....

9. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

Jun 16, 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Volgens al die fabeltjes zou ik zeker weten een jongen moeten krijgen en al 4 echo's geven aan dat het toch echt een meisje wordt.. :)

10. mystyca

mystyca Lid

Jul 28, 2011
    10
    0
    0
    Rozenburg
    Als je nog caffeine drinkt probeer daar eens mee te stoppen , zit een stofje in waar je heel veel hoofdpijn van kan krijgen .

Bij mij na 12 jaar hoofdpijn een soort van allergie voor geconstateerd en binnen 2 dagen na het stoppen aanzienlijk verschil

Tevens kan het zijn dat je door de paracetamol je hoofdpijn inmiddels in stand houdt , noemen ze een medicijn relateerde hoofdpijn , dus probeer het als je kan eens een paar dagen zonder pijnstillers , snap dat het heel moeilijk is , maar het zou kunnen helpen

heel veel sterkte

groetjes Mystyca

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Bijwerkingen en gevaren van paracetamol
    Bij veelvuldig gebruik kan paracetamol als bijwerking hoofdpijn hebben. Aangezien u dan waarschijnlijk opnieuw een paracetamol neemt, kunt u in een vicieuze cirkel terechtkomen, met verslaving als gevolg. Bron:Is paracetamol wel zo veilig? | Mens en Gezondheid: Diversen

Ik zou dus de paracetamol maar eens laten staan, dan wordt het wss eerst erger, maar dan zou het al snel beter moeten worden.. Je kunt het altijd uit proberen.;) (Op internet is hier wel meer over te vinden)

Gr.
    Carlien

12. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

May 11, 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stoppen met de paracematol!
    Ik heb jaren geleden ook veel last gehad van hoofdpijn, toen standaard iedere dag in totaal 3 paracetamolletjes genomen, maar na een paar weken bleef de hoofdpijn toch. De dokter zei dat ik meteen moest stoppen en na 3 dagen was al mijn hoofdpijn weg.

13. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Heb ook een aantal weken knallende koppijn gehad...wat bleek mijn holtes in gezicht zaten helemaal verstopt.
    Kan dit bij jou ook zo zijn?
    Je kunt neusspray met zeezout veilig gebruiken om de boel eventueel weer open te krijge. Dit in combi met stomen hielp mij binnen een paar dagen van de hoofdpijn af.

Beterschap!

14. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    toevallig paar dagen geleden nog voor bij de dokter geweest....
    Om gek van te worden! alsof ze met messen in je hoofd zitten te steken! wat een verschrikking, maar goed..
    Helpt paracetamol bij mij soieso al bijna niets... alleen advil maar helaas mag je dat niet tijdens de zwangerschap...

Ik heb zetpillen gekregen 1000MG per pil geloof ik... mag je er max 3 per dag van...
    Heb ik eergister 1 dagje gedaan 3x om de 6 uur een zetpil genomen... en de volgende dag was de hoofdpijn weg!:D
    Zetpillen schijnen ook veeeeeel beter te helpen bij hoofdpijn...

Mijn advies dus.. breng even een bezoekje aan de dokter.. vraag wat je mogelijkheden zijn en vraag evt. om zetpillen:)

Share This Page