Zoals het onderwerp al zegt. Ik heb al een aantal weken blaasontsteking. de antibiotica werkt niet / slaat niet aan. Nu ben ik al over de 40 weken en de dokter wil dat ik een kweek ga doen. Ik vroeg me af of iemand dat ook heeft gehad, en waar is die kweek dan voor? Ik vroeg het aan de assistente, maar het enige wat ze me kon vertellen was: omdat je urine niet 'schoon' is en je al zo ver zwanger bent. ???? nu weet ik nog niets en de dokter kon ik zelf niet spreken. Iemand anders met dezelfde ervaring? Ik wordt er een beetje nerveus van. Ik wil niet nog meer antibiotica slikken, maar ben ook bang dat ik nierbekkenontsteking krijg. Wat als ik een andere antibiotica moet, kan ik dan wel borstvoeding geven? etc etc....... Iemand die iets opbeurende kan zeggen?
Bij zo'n kweek gaan ze kijken welke bacteriën precies die blaasontsteking veroorzaken, zodat ze ook gerichter te werk kunnen gaan bij de bestrijding ervan. Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent, maar ik neem aan dat ze bij het geven van een kuur echt wel rekening houden met je zwangerschap en/of het geven van borstvoeding.
Ok, bedankt. Dat neem ik ook aan. Ik had het wel duidelijk aangegeven. Ik hoop dat het niet teveel gedoe gaat worden.
je zou eventueel een doosje roter vitamine c met cranberry kunnen halen (kruitvat etc). Werkt echt super goed bij de meeste mensen. Zorgt ervoor dat je urine lekker zuur wordt, zodat bacterien er niet in overleven.
Hoi, Bij zo'n kweek kunnen ze inderdaad goed zien welke bacterieen de infectie veroorzaken en dus gerichter antibiotica geven. Het kan ook zijn dat er gevonden wordt dat je drager bent van de Groep B streptokokken bacterie. Dit is was bij mij zo, maar hoeft even voor de duidelijkheid absoluut bij jou niet het geval te zijn. Mocht je heavy carrier zijn van GBS bacterie dan moet je met antibiotica infuus bevallen. Omdat deze bacterie gevaarlijk kan zijn voor je kindje als de vliezen gebroken zijn. Met antibiotica in infuus zorgt het ervoor dat tijdens de bevalling via de navelstreng antibiotica bij het kindje komt zodat het beschermt is. Dan is er niets aan de hand, je kind is beschermt en jij ook. De GBS bacterie is niet gevaarlijk voor jezelf, je bent drager of niet en hebt er zelf geen last van...behalve dan soms blaasontstekingen. Het is alleen gevaarlijk voor baby's als de vliezen gebroken zijn. Voor meer informatie kun je kijken op de volgende website Home - Stichting OGBS (waarschuwing: de verhalen kunnen wat heftig zijn als het misgaat, maar als ze het op tijd weten is er niets aan de hand, want dan nemen ze voorzorgsmaatregelen). Vraag het anders aan je verloskundige of gynaecoloog. Het is dus goed dat ze alles op kweek zetten! En als je andere antibiotica moet krijgen zullen ze echt rekening houden met je wens om borstvoeding te geven. Succes met de bevalling. Jille
Een paar weken terug ben ik al getest op de GBS bacterie, die was toen helemaal niet aanwezig. Dus die zal er wel niet in zitten, denk ik.... Afgelopen nacht kreeg ik ook erg last van mijn rug, vooral links, bij mijn nier. Ik hoop dat de ontsteking niet door is geschoten daarheen. Ik maak me wel zorgen. Plassen doet nu erg veel pijn, ook lopen doet zeer en ik heb constant harde buiken. Vandaag doe ik mijn kweekmateriaal op de post, maar dan duurt het nog wel een week denk ik.... Wat moet ik tot die tijd doen???? Ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt hier binnen. Iemand advies??? (die vitamine pillen kan ik ook nog wel proberen, ik had ook al andere geprobeerd, maar wie weet)
Heel veel drinken, en dan vooral water maar groene thee en cranberry sap zijn ook goed. Ik heb (voordat ik zwanger was) een paar keer een blaasontsteking weg weten te krijgen door een glas bij de wasbak op het toilet te zetten en elke keer dat ik moest plassen mezelf te dwingen meteen een glas water te drinken. Je zit dan op een gegeven moment wel zowat continu op het toilet maar het zorgt er in ieder geval voor dat alles lekker goed doorstroomt. Die vitaminetabletten zijn inderdaad ook goed. Het heet "blaas", is dus van Roter en zit in een geel pakje. Ik neem die ook preventief trouwens, omdat ik aan het begin van mijn zwangerschap een beginnende nierbekkenontsteking kreeg en geen zin had in een herhaling.
Kheb net bij de AH 7 liter cranberry sap gehaald. Volgens de vlos moet dit wel werken.... Op hoop van zegen dan maar.
Ik heb ook zoon blaasontsteking gehad die met antibiotica maar niet over ging. Heb toen van Sunwell Cranberry tabletten gehaald en vanaf toen geen last meer gehad.
Allereerst BETERSCHAP!!! Misschien heb je er niets aan hoor, maar probeer ook iets van Yakult te drinken,omdat door die AB-kuur je darmflora/zuurtegraad nog wel eens van slag kan zijn. Sterkte!
Denk dat ze je urine voor de zekerheid op kweek zetten om dingen uit te sluiten. Mijn vriendin is pas bevallen en zij had 1 week voor de bevalling voor de 5e keer blaasontsteking. Toen ze dat op kweek gezet hebben, bleek ze een streptokokken bacterie te hebben. Kan schadelijk zijn voor je kindje. Ze is daardoor in het ziekenhuis moeten bevallen en is 1 dag moeten blijven. Alles was goed gegaan en het kindje heeft er geen last van gehad. Beter dus dat ze het zekere voor het onzekere nemen!!
Vanmiddag krijg ik eindelijk de uitslag van het ziekenhuis over de kweek. Ondertussen is de blaasontsteking erger geworden. Elke keer als ik opsta doet het pijn. 's nachts als ik met een volle blaas uit bed stap om naar de w.c. te gaan dan doet dat zo'n enorme pijn. Het voelt alsof ik een breinaald door mijn onderste gestoken krijg en ik krijg altijd gelijk kramp in mijn benen en buik ervan. De eerste minuut kan ik dan ook niet recht staan maar krimp ik in elkaar op de grond van de pijn. Dan kan ik wel gillen en janken. Dit is nu al drie nachten zo. Ik ben nu behoorlijk over tijd aan het gaan, maar ben nu ook bang aan het worden voor de bevalling. Omdat mijn blaas zo'n zeer doet, ben ik bang dat de bevalling 2x zoveel pijn gaat doen..... wat moet ik nu?