lage bloeddruk

Discussion in 'Gezondheid' started by cookiediva, Jul 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Ik heb al de hele zwangerschao een vrij lage bloeddruk (terwijl ik normaal aan de hoge kant zit, heel vreemd) maar vorige week bij de controle was het nog maar 90/45. Ik ben er met vlagen behoorlijk beroerd van, licht in m'n hoofd, duizelig, misselijk, en MOE!! Nog meer dames die hier last van hebben en wat doen jullie hiermee? Ik ben aan de drop, bouillon en zoethoutthee, maar zonder veel effect. Ben benieuwd wat jullie doen!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat is wel erg laag inderdaad.. Kan de VK of huisarts geen advies geven? Want al dat zout is leuk, maar helpt ook niet zoveel.

Heb je geprobeerd ook meer te drinken? En geen koffie/thee (vochtafdrijvend, dat wil je liever niet), maar gewoon water..

Hier was het gisteren 85/60, Met normaal 130/85. En zonder teveel klachten, alleen bij het opstaan even lekker duizelig.. En soms misselijk..

3. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    VK zegt dat ik rustiger aan moet doen (ben ook minder gaan werken) en moet gaan liggen als ik me niet goed voel. Ze kunnen er niet zo heel erg veel aan doen blijkbaar. Ijzergehalte was ook oké, dus dat speelt ook geen rol. Ik weet dat het zout eten niet heel veel effect heeft, maar heb het idee dat ik iets moet doen!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hoever ben je in je zwangerschap? Bij mij trok het bij mijn 1e zwangerschap ook weer aan na de 30e week. Deze keer is het lager en eerder, dus verwacht ook nog wel meer last over een paar weken..

Gaan liggen als je je echt flauw voelt is wel goed, om te voorkomen dat je helemaal out gaat.
    Maar door bewegen wordt de bloeddruk juist verhoogd. Merk dat ik na een poosje voetballen met mijn zoontje minder last heb van die flauwheid.
    En als ik langer zit (zoals vandaag op studiedag), dan heb ik er veel meer last van. Dus ik ga straks even naar de supermarkt wandelen ;)

5. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Ik ben nu 32 weken, het is gedurende de zwangerschap eigenlijk alleen maar lager geworden. En de vorige zwangerschap was het steeds erg hoog! Nu was dat ook geen pretje, met vocht vasthouden en dat soort bijkomstigheden ;).

Ik weet dat bewegen goed is, maar ik kan soms amper op mijn benen staan, dus moeilijk om dan goed in beweging te komen. Ach ja, het gaat allemaal over, toch :D?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ja het gaat over, max 10 weken ;)

Ik ga straks zwemmen (cursus begint over een paar weken), dat is toch minder belastend dan voetballen..

7. moedertje3

moedertje3 Actief lid

Oct 7, 2006
    204
    0
    16
    hier ook erg laag 90/40 en kan haast niks meer doen daardoor.

Share This Page