snif, snotter, zucht...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frummelk, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Snif, snotter, zucht...
    Ging mijn zwangerschap dit maal voorspoedig, is dit in één week tijd omgeslagen.

Ik begon bloed te verliezen en bleek een vaginale infectie én een blaasontsteking te hebben. Nu is dat voor een 'normale' zwangere alleen erg vervelend, voor mij gaan alarmbellen rinkelen.

De hele boel op kweek gezet en inderdaad... de GBS- bacterie (groep B streptococ) is de veroorzaker.
    De gbs, die er voor zorgde dat mijn oudste doodziek werd na de bevalling.
    De gbs, die vroeggeboortes kan veroorzaken.

Gelukkig is hij in toom te houden door antibiotica, welke ik nu ook slik. Ik zal ook moeten bevallen met antibiotica. Maar het zit me niet lekker, ik maak me zorgen.

Het betekent dat ik weer veel controles ga krijgen. Bij de verloskundige maar ook bij de huisarts.
    Ik ben verdrietig, dat ook deze zwangerschap weer niet normaal kan verlopen. Maar bovenal maak ik me zorgen. Zorgen over de baby, of deze wel tot het einde blijft zitten, of hij het nog prettig heeft in mijn buik en of hij gezond ter wereld zal komen.

Ik ben de vorige keer bevallen via een ks en wou het nu normaal proberen, maar begin te twijfelen. Ik stuur het kindje dan júist langs het 'risicogebied'.

snif, snotter, zucht...

Zó dat moest me even van het hart.
    Ik geef mezelf een schop onder mijn kont en maak er maar weer het beste van. Ik ga mijn benen stijf bij elkaar houden tot de 37 weken :D

2. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Heel veel succes en sterkte frummelk!!
    Zorg maar goed voor je beebje tot de 37 weken, je kunt het!

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Krijg je ook antibiotica tijdens en rondom je bevalling? Vriendin van me had/heeft ook gbs, hij gaat blijkbaar niet weg? Werd pas na de 1e bevalling ontdekt, kindje was ziek toen. Bij de 2e had ze antibiotica en toen ging het veel beter doordat de antibiotica hetin toom hield. Maar hoe kom je eigenlijk aan gbs? En merk je het alleen als je infecties krijgt of kan het zich ook anders uiten?

4. leutjj

leutjj Niet meer actief

Succes en veel sterkte!

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Klopt ik krijg tijdens de bevalling twee maal een shot antibiotica via het infuus.
    Gbs gaat nooit weg maar kan wel 'niet-actief' zijn. Bij mij is het dus nu flink actief. Het is in toom te houden door antibiotica.
    Één op de vijf is drager van gbs. Je hoeft er niks van te merken, maar het wordt meestal ontdekt tijdens een blaasontsteking of vaginale infectie.

6. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Jeejtje wat stom zeg :( begrijp je ongerustheid! Pas goed op jezelf en de baby meid. Hoop dat alles zo goed mogelijk zal verlopen ♥ dikke knuf

7. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier ook gbs. maar hier deden ze er heel nuchter over.
    in sommige ziekenhuizen doen ze zelfs niet eens meer antibiotica...
    ik had inderdaad mezelf ook enorm goed ingelezen en was ook ontzettend bang. gelukkig was hij na een paar weekjes niet meer aktief.

antibiotica heb ik dus ook niet gehad.ook niet tijdens zwangerschap.
    enkel een kuurtje voor de blaasontsteking.

je kindje merkt nu als het goed is er nog niks van. pas als het in contact komt. ( vaak met bevalling dan kan de bacterie overslaan )
    in de baarmoeder is hij of zij veilig heb ik altijd vernomen.

en meid positief blijven. ze weten ervan je krijgt antibiotica en tijdens je bevalling nogmaals de kans dat je kindje het dan krijgt is dan nog erg laag.

ik kan me voorstellen dat je angst heel groot is als je het al een x eerder heb meegemaakt. maar nu weet je ervan en kunnen ze er wat aan doen:)

en wees niet bang dat je uk er nu last van heeft. die kan nog niet de bacterie krijgen die zit veilig in je baarmoeder.

Deel Deze Pagina