hoofdpijn, wazig/vaag zien 6/7 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aurin, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai allemaal...

ik voel me sinds zondag niet zo lekker.. kreeg zondag heel erg hoofdpijn, werd duizelig en kon bepaalde delen van mijn zicht niet meer zien, werd wazig/waterig.

Dit is gebleven tot dinsdag, de hoofdpijn in iedergeval.. mijn zicht werd wel weer beter na een paar uur.

Nou heb ik sinds vanmorgen weer hetzelfde, zat op mijn werk en kon zinnen op mijn beeldscherm maar voor de helft lezen de andere helft was wazig en ik kreeg hele erg hoofdpijn en werd misselijk, niet de misselijkheid die ik op andere tijdstippen heb sinds de zwangerschap.

Ik ben naar huis gegaan en heb 5 uur geslapen.... mijn zicht werd beter maar de hoofdpijn blijft.

Nu vraag ik me af wat is dit? Mijn huisarts is maandag pas terug van vakantie, en wil eigenlijk geen spoedarts bellen hiervoor. Of kan ik ook de verloskundige bellen, ondanks dat ik daar nog niet geweest ben ( heb wel een afspraak staan voor de 18e).

Ik heb 4 jaar geleden last gehad van een hoge bloeddruk.. zou dit nu ook al zo kunnen zijn?

in ieder geval bedankt!

liefs lau

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Je kunt hier zeker de VK voor bellen. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een migraine aanval gehad, had ook de symptomen die jij hebt.

3. Snowwie28

Snowwie28 Lid

10 okt 2008
    54
    0
    0
    Ik herken me helemaal,

Durf eigenlijk niets in te nemen. Wat doen jullie tegen hoofdpijn?

Groetjes,
    snowwie

4. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    vervelend zeg.. ik zou ook gewoon de VK bellen hoor! een paracetamol mag je wel nemen tijdens de zwangerschap voor hoofdpijn

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    hai allemaal

ik ga zo de VK bellen..

heb bloeddruk apparaat van mijn vader geleend.. gisteravond was mijn bloeddruk 140/95 das vrij hoog voor mijn doen, zit normaal op de 110/65/70. Maar vanmorgen was hij weer gewoon normaal.

Terwijl mijn hoofdpijn blijft.. lijkt wel of ze aan het drummen zijn in mijn hoofd. En ik heb normaal nooit hoofdpijn of migraine of iets dergelijks.

En bij mij haalt paracetamol niks uit.. :S

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    vk gebeld, moest gelijk langs komen.

heb een bloeddruk van 150/95, en eiwit in me urine.

ik moet vanmiddag naar de spoedpoli van het ziekenhuis voor allerlei controle's

daar gaat de fijne zwangerschap :S

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Oh meid, ik wil je even heel veel sterkte wensen en hopelijk valt het allemaal wel mee.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zat idd al te denken aan hoge bloeddruk... Nou, hopelijk kunnen ze er wat aan doen!

9. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    He bah wat vervelend allemaal! Heel veel sterkte en hopen dat ze er snel iets aan kunnen doen!

Liefs

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    ben net terug uit het ziekenhuis... duurde dat lang zeg.

Bloed onderzoek was goed, urine onderzoek wonder boven wonder eiwit vrij.
    alleen me bloed druk schommelt tussen de 110/45 en 150/95 dit is niet goed.

Ik moet donderdag terug, half uur aan bloeddruk meter en weer alles controleren.

Ik blijf in ieder geval onder controle van de gynaecoloog. En moet het rustig aan doen.

Met de kleine is alles goed !

11. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Fijn meid dat ze je zo goed na hebben gekeken en onder controle blijft bij de gyn. Je symptomen klinken echter wel als een migraine aanval, kan ik zeggen aangezien ik ze diverse malen heb mogen ondervinden.

12. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Pff meis vervelend zeg,en dat al zo vroeg in de zwangerschap,wel fijn dat ze nu alles in de gaten houden,

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Wist niet dat ik me zo rot zou kunnen voelen..

Mijn bloeddruk is sinds gister redelijk stabiel.. 110/80 110/60...
    Maar de hoofdpijn en de misselijkheid blijft, echt niet leuk meer.. heb nu gewoon al ruim 7 dagen hoofdpijn, boven mijn ogen, en misselijkheid die niet ontstaat door eten, of geuren maar gewoon aanwezig is.

bah ben blij als dit voorbij is...

Paracetamol doet helemaal niks...

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Pff meis vervelend van je hoofdpijn en zeker als de paracetamol niet helpt,

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    klinkt echt een beetje als migraine,

ik heb zelf migraine (ok voor mn zwangerschao) en er is een gedeelte van de vrouwen die zwanger zijn die er tijdens de zwangerschap meer last van hebben (waar ik dus helaas weer toe behoor!) en vrouwen die er nog nooit las van hebben gehad...dat tijdens de zwangerschap ineens wel hebben! Helaas kan je er vrij weinig aan doen.

Ik mag ook helemaal geen medicijnen gebruiken nu...wat ik doe is naar bed...een ijszak op mn hoofd en slapen...als ik dan wakker wordt is mn zicht haast weer normaal (heb altijd nog een dag of 4 een wazig vlekje) en is de pijn een stuk minder! en veel frisse lucht vind ik dan ook fijn!

ik hoop dat het je iets helpt. Het zou met je bloeddruk te maken kunnen hebben, aangezien migraine komt door (tijdelijke) verwijding en vernauwig van je bloedvaten

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    heb me ziek gemeld van mijn werk.. zit nog in mijn proeftijd dus daar gaan ze niet blij mee zijn ben ik bang.
    Maar ik voel me te verrot om te gaan werken. Zie sterretjes van de hoofdpijn en ben continu misselijk.
    Blijf lekker de hele dag in mijn bed :(

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Heb je goed gedaan,

wanneer moet je weer je bloeddruk laten controleren?

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

zou idd goed zwangerschapsgerelateerde migraine kunnen zijn. Tijdens een migraine-aanval stopt je spijsverteringsstelsel ff met werken, dus alles wat je oraal naar binnen krijgt, blijft lekker in je maag zitten en stopt daar. Ook pijnstillers doen dan dus niks. (Ik heb last van migraine, maar nu door de zwangerschap juist even helemaal niet).
    Wat je het beste kunt doen, is toch even niet eten en enkel hele kleine beetjes water drinken: ze een slokje of 2-3 per keer. Dat water helpt je lijf om de afvalstoffen af te voeren en daar knap je dan van op.
    't Is natuurlijk niet ideaal, omdat niet-eten tijdens de zwangerschap natuurlijk eigenlijk niet moet, maar als het maar in je maag blijft zitten, en je kotst het er weer uit, schiet het toch al niet op, dus kun je je lijf beter ff een plezier doen en even niet eten tijdens zo'n aanval. Na de migraine, of soms tijdens het opknappen, merk je vaak dat je zin krijgt in een heel specifiek iets, (bij mij zijn het olijven, :)). Begin daar voorzichtig wat van te eten, daar knap je vaak weer van op dan. Wacht daarna niet te lang met weer beginnen met eten en hou je eerste (en eventueel tweede) maaltijd ff licht verteerbaar!

Let verder even op de volgende dingen: eet geen suiker, geen koffie, thee het liefste kruidenthee zonder cafeine/theine, matig met chocolade. Dat zijn namelijk allemaal middelen die er bekend om staan migraine uit te lokken.
    Beterschap! Ik weet hoe vervelend het kan zijn!

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    dankje wel.. zal het proberen.

maar ik geef dus niet over, ben alleen maar misselijk. Wou dat ik over kon geven dan was misschien die misselijkheid minder.

ik moet donderdag weer naar de gynaecoloog.

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    OK ben benieuwd hoe je bloeddruk dan is,
    doe rustig aan

Deel Deze Pagina