Vitaminepreparaten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jaleesa, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Hallo,

Zoals jullie kunnen zien ben ik heel pril zwanger. Ik slik nu foliumzuur (400 gr. 1x per dag), omega 3-6-9 (2x per dag) en zink (1x per dag)

Een kennis van mij zei dat ik moest oppassen dat ik geen overkill aan vitaminen krijg. Wie kan mij informeren of dit gevaarlijk/ongezond is?

Gr. Jaleesa

2. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Toen ik net zwanger was slikte ik alleen foliumzuur. Er werd me verteld dat teveel vitaminen absoluut niet goed is. Je kan denk ik beter stoppen met de losse pillen en alles in 1 pakken bijv. Mama&baby van Dagravit of multivit. speciaal voor zwangere vrouwen van Davitamon. Hier zit ook voldoende foliumzuur in. En dan maar 1 tabl. per dag.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Van wateroplosbare vitaminen (A,D,E en K zijn vetoplosbare, de rest allemaal wateroplosbare!) kan het geen kwaad als je er teveel inneemt aangezien het 'teveel' met je urine wordt uitgescheiden. Maar het is wel aan te bevelen vitaminepreparaten te nemen speciaal voor zwangeren aangezien deze inspelen op je specifieke behoeften nu.

Lieve groetjes!

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Oh ja, de omega-vetzuren worden aanbevolen vanaf 13 weken zwangerschap in verband met hersenontwikkeling van je kindje. Enkel als je vegetariër bent, kan je ze best al vroeger nemen.

5. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk ook dat je beter een vitaminepreparaat van gravitamon of davitamon kan nemen die speciaal is voor de zwangere vrouw. Dan weet je zeker dat je goed zit.

6. Niet meer actief

Ik heb tot de 12 weken apart foliumzuur genomen, daarna ben ik overgegaan op Gravitamon en dit is meer dan voldoende.
    Wel gebruik ik sinds een paar weken ook Floradix voor mijn Hb op peil te houden

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik slik gravitamon (vergeet het wel af en toe ) maar las dat je rond deze tijd beter ook extra vitamine d kunt slikken. En aangezien ik niet echt gezond kan eten steeds misselijk lijkt het me wel goed.

In de vierde maand kun je eventueel extra vitamine D slikken, zo’n 10 microgram per dag. Dat is belangrijk voor een goede botopbouw van je baby. Koop alleen vitamine D, geen AD-preparaat.

Te veel vitamine A is niet goed voor de baby. Dit is ook de reden waarom je niet teveel lever mag eten.

wat zouden jullie doen. Zal ik naast me gravitamon ook extra vitamine d slikken

8. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ben in de lunchpauze even naar de Tuinen geweest. Ze hebben me goed geïnformeerd. Heb nu een multi vit. speciaal voor zwangeren genomen (eigen merk van de Tuinen), folium natuurlijk en omega 3-6-9 kan ik ook gewoon blijven slikken.

Groetjes en een fijn weekend

Jaleesa

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Jaleesa: Zit er in de multivit geen foliumzuur dan?

tirtilisko: ik zou gewoon alleen die multivitamine slikken, vitamine D zit daar ook al in. Je kunt wel even op de verpakking kijken welke het meeste heeft. (ik dacht die van VSM, puur mama). Vooral omdat de daagjes langzaam weer wat donkerder beginnen te worden..

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vitamine A niet, dat wordt opgeslagen.Anders zou je ook onbeperkt leverworst mogen eten.

11. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Er staat ook al dat A bij de vetoplosbare vitaminen hoort ;)

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    las het al ja :D

13. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    In de multi vit. zit idd wel foliumzuur ad. 400mg. Dus losse foliumpillen hoef ik niet meer te slikken. :rolleyes: Bedankt voor de tip!

Groetjes,
    Jaleesa

Deel Deze Pagina