Ik had even een vraagje, Welke soorten thee mag je niet of niet teveel van drinken? Want heb ergens gehoord dat je niet alle thee mag drinken.. Groetjes mariska
Je mag niet teveel theine, dus caffeine uit thee In rooibos en kruiden thee zit geen theine. Dus dat mag je onbeperkt.
Hoi Maris van wie heb je dat dan? Als je iets niet vertrouwd zou ik gewoon je vk bellen want die zijn er voor opgeleid en weten ECHT wat je wel of niet mag... Want ik merk echt hoe langer ik hier op het forum kom hoe meer onzin ik hier lees en hoe meer mensen denken te weten wat wel of niet mag en volgens mij weet je eigen vk toch echt het beste hoe of wat... Suc6 en geloof ook niet alles wat er in die zwschapsblaadjes staat de helft is echt pure onzin!
Drink per dag niet meer dan 4 koppen koffie. Uitzondering: als je al eerder een miskraam hebt gehad of miskramen in de familie voorkomen, drink dan het liefst zo min mogelijk koffie (1 kopje per dag). Bijna alle theesoorten (waarin zwarte of groene thee aanwezig is) bevatten theïne. Rooibosthee bevat geen theïne en kun je gerust drinken. Drink niet meer dan 8 koppen thee (met theïne) per dag. Kruidenthee kan zoethout bevatten.
zoethout thee moet je ook oppassen, maar dat is voor je bloeddruk, net als drop. idd niet te veel theine(cafeine) rooibos is juist heel goed, zit ook ijzer in, ik drink zelf heel veel kamille thee
Bedankt voor jullie reacties, ben weer wat wijzer geworden haha.. Ik drink nu elke dag groene thee, maar ga morgen rooibos op halen. Pff wordt er gek van wat je wel en niet mag eten grrr..! En ik verlang zo naar een broodje filet american met uitjes.! Maar ja dat duurt nog wel een tijd voor dat ik dat weer mag eten..
Nou sorry hoor! Dat je hier op deze forum onzin leest, vind ik wel een beetje ovedreven. Kom op zeg. Je leest vaak gekke dingen, maar dat het onzin pffff. Ze maken wel eens grapje hier. En dat maakt het juist ook leuk. Ik vind het een top forum...Mensen geven je advies en delen hun meningen/ervaringen met je op! Als je het niet wil volgen, lezen. Dat moet je vooral niet doen! En ik heb zwblaadjes gelezen en heb niet gemerkt dat de helft wat erin staat pure onzin zijn. Mischien tijd om de juiste te kopen.... Want ik heb wel veel aan me zwblaadjes gehad. En ben voor 3x zwanger.. @ marisss; je mag inderdaad niet te veel thee drinken VOLGENS MIJ, ivm te veel cafeine. Ik drink 1 kopje per dag. En dat kan VOLGENS mijn VK geen kwaad! Liefs Jeanney
Ik ben ook gewoon rooibos gaan drinken. Hebben ze ook lekkere smaken van. volgens mij wordt vooral zouthoutthee erg afgeraden.
Ik ben het er wel mee eens dat sommige mensen onzin schrijven hoor! Sommige mensen eten, drinken en doen/durven namelijk niets meer als ze zwanger zijn en geven jou dat advies ook. Ik weet zeker dat je Kamille thee onbeperkt mag drinken. Dus dat doe ik ook. Als je er echt onzeker over bent, bel je vk even. Soms krijg je namelijk tegenovergesteld advies. Succes!
je hoeft ook niet ieder wissewasje je vk bellen! dit is geen noodzaak maar een kwestie van het maken van een keuze... ze kan het op haar afspraak met de vk vragen maar ook internet staat bol van antwoorden over eten die JUIST zijn. je moet gewoon even logisch nadenken op welke site je terecht komt. zo zou ik eerder een site als consumentenbond vertrouwen dan een of andere vage site.
of er nou onzin wordt geschreven of niet...ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat ie wel of niet wilt geloven. persoonlijk vind ik dat er weinig onzin hier wordt geschreven. Voor mij is dit mn eerste zwangerschap, alles is dus nieuw en spannend en het is heel fijn dat ik uit ervaringen en of tips van andere (aanstaande)moeders "veilig" zwanger kan zijn. want van sommige dingen wist ik echt niet dat je ze niet mocht eten en dat weet ik nu wel.
Ik zou dat idd niet doen.. je vk bellen om ff te vragen welke thee je nou wel mag drinken of niet. kijk op de websites idd daar vindt je ook een hoop info.
Je mag echt wel cafeine hoor! 300mg per dag, dat is 2 koppen koffie en 3 koppen thee. In een kop thee zit minder cafeine dan in een kop koffie, dus zou je weer meer thee mogen drinken als je geen koffie drinkt. Groene thee is niet cafeine-vrij. Rooibosthee wel. Als je geen last hebt van een hoge bloeddruk mag je gewoon zoethoutthee drinken! Met mate. Kruidentheeen mogn wel, maar ook daar zijn uitzonderingen op: zo mag je niet onbeperkt brandnetelthee drinken, want die werkt vochtafdrijvend en da's niet goed voor je placenta. Uit voorzorg is het aan te raden om niet te vaak of te veel (producten met) venkel, fenegriek, anijs, nigelle (nieszaad), moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn en dong quai te gebruiken. Dat geldt ook voor thee van deze kruiden.
nou mijn verloskundige zei dat je gewoon thee mag drinken als je maar niet meer dan 10 koppen per dag drinkt. en groene thee schijn je onbeperkt te mogen drinken.
Da's wel heel veel! Dat is niet waar! Er wordt vaak ten onrechte gedacht dat groene thee geen cafeine bevat, maar het is alleen niet gefermenteerd zoals zwarte thee! Het is en blijft gewoon thee met cafeine/theine, in tegenstelling tot rooibos, maar da's ook geen theesoort, maar gewoon een plantje, dus 100% cafeinevrij!
@ Jantsjuh - Bedankt voor de tip.. Dan zal ik die welness fruit ook eens gaan ophalen.. @ Aliyaah - Ik ga niet voor elk lullig dingetje de Vk opbellen. Ik bel alleen als ik bloedverlies heb, de vliezen breken (zover is het nog niet) en als ik weeen heb. Dus kortom, ik bel alleen voor spoedgevallen. Ik vind dat hier helemaal geen onzin op staat, sinds ik hier zit, heb ik veel dingen geleerd. En dingen waar ik nog nooit van gehoord had weet ik nu wel. @ Jeanney - Ik drink ongeveer 5 koppen thee op een dag (groene thee) maar ja volgende week moet ik weer naar mijn verloskundige en dan vraag ik wel even welke thee je het beste kan drinken..