Hoelang zonder drinken tijdens zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chrissie, Feb 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hoelang mag je trouwens zonder drinken tijdens de zwangerschap? Ben nu 16 weken zwanger, en de hele dag al zo beroerd dat ik zelfs geen water binnenhou. Dat betekent dat ik dus vanaf gisteravond 9 uur geen drinken meer heb gehad. Zit te twijfelen wat te doen.

X Chris

2. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Heel erg vervelend voor je. Ik ken het helaas. Je moet opletten dat je niet uitdroogd. De VK kan je daar makkelijk op testen door je urine te meten. Als je twijfelt gewoon even bellen.
    Verder bestaat er medicatie tegen extreme misselijkheid. Emesafene. Via de HA te krijgen.
    Acupunctuur schijnt ook goed te helpen.
    Zelf ben ik vaak 2-3 dagen superziek geweest. Kon ook niks binnen houden. Maar gelukkig toch niet uitgedroogd. Ondanks dat dit wel een week of 13 aan heeft gehouden. Dus 2-3 dagen erg ziek en dan weer goed/redelijk. Gewoon ff goed in de gaten houden.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    lk was binnen 1 dag wel uitgedroogd en was mn eigen lichaamsstoffen an het afbreken...maar ik had 2 weken daarvoor ook al erge buikgriep gehad...
    Ik moest van de HA gelijk naar het ziekenhuis en ben toen ook opgenomen voor een paar dagen...lekker aan het infuus!
    Wil je niet bang maken hoor! Maar pas wel op...en bel idd als je het niet vertrouwd de vk of ha

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's bijna 24 uur zonder vocht? Da's niet goed meid!

5. 2009mama

2009mama Niet meer actief

als je te weinig vocht binnen houdt kun je goed zien aan je eigen urine, bij lichte urine houd je lichaam ondanks dat het er weer uit komt nog genoeg vocht vast, heb je donkere urine zou ik toch even contact opnemen met je vk.
    want dat zou kunnen betekenen dat je niet genoeg vocht hebt
    zorg ervoor dat je blijft drinken... ookal komt het er weer uit... er word altijd wel "iets"van dat vocht opgenomen

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Probeer eens cola zonder prik te drinken. Dat was toen ik flinke buikgriep had en ook echt niks binnenhield het enige wat er in bleef. Schijnt iets in te zitten wat helpt tegen misselijkheid.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    mijn urine was toen idd gewoo oranje!

Hele kleine beetjes drinken ondanks dat je echt dorst hebt! Je moet geen heel glas in 1 keer doen..maar t slokjes...en dan een kwartiertje later weer...

In het ziekenhuis raadden ze met water aan...geen andere dranken...omdat iedereen hier anders op reageert..
    Appelsap raadden ze af omdat dat laxerend werkt...dus daar ook niet veel van drinken!

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik ben er ook voor naar het ziekenhuis moeten gaan en ik wou door omstandigheden daar niet blijven. ik moest eigenlijk ook aan het infuus. Voor het kindje kon het geen kwaad, alleen voor mezelf. Ik kreeg als advies mee naar huis om inderdaad af en toe een slokje cola te drinken. En het is raar maar waar, het ging stukje bij beetje beter.

9. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Thnx meiden,

ik heb gister ook de HA gebeld. Moest meteen langskomen.
    Gelukkig was ik (nog) niet uitgedroogd, maar het was wel belangrijk dat ik heel snel drinken binnen ging krijgen en houden. Hiervoor zetpillen gekregen, en zowaar is het me in de 2 uur daarna gelukt om 1 flink glas water binnen te houden. Vanmorgen een kopje thee gaat tot zover ook goed. Dus denk dat ik dat maar ff probeer vol te houden, want kan wel merken dat mn lichaam niet veel vocht heeft (weinig urine, droge mond etc) Gaat goed komen :)

10. zogelukkig

Anders even ORS (laten) halen bij de drogist! ;)

11. loeloe

loeloe Actief lid

Nov 25, 2008
    228
    0
    0
    ors is anders ook geen pretje als je zwanger bent..
    Ik krijg ook niet veel binnen, heb nergens trek in, wordt al bij voorbaat misselijk. K ben binnen 5 dagen 3 kilo afgevallen... Ook donkere urine, maar ik probeer wel veel te drinken, zou dat kwaad kunnen?

12. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    @ Loeloe,

Sowieso oppassen hiermee.

Ik heb uiteindelijk nadat ik al 2 weken niks gedronken en niks meer gegeten had ongeveer 6 weken in het ziekenhuis gelegen aan het infuus.

Pas er echt mee op. Wees niet eigenwijs.

Het kan geen kwaad voor je kindje, die pakt wel wat die nodig heeft, maar je bent er zelf ook nog!

Ik ben nu sinds november thuis en begin nu eigenlijk pas weer te revalideren, nadat ik nog maar 50 kilo woog, na 15 kilo af te zijn gevallen binnen zo'n 6/7 weken met een lengte van 1.76

:(

En bij mij was het zo dat als mijn urine donker was kon ik weer terug want ik was weer uitgedroogd. :( Laat je urine anders voor de zekerheid testen op ketonen! Ik heb dan ook Hyperemesis gehad en het is geen pretje.

Groetjes hugbear

13. zogelukkig

Hoezo niet? Beter dan uitdroging lijkt mij!

14. loeloe

loeloe Actief lid

Nov 25, 2008
    228
    0
    0
    ja maar dat heeft zo'n gore smaak!

Share This Page