hallo dames. voor dat ik zwanger was had ik altijd flink last van hooikoorts. van april t/m september. ik de huisarts bellen en gevraagd welke medicijnen ik straks wel mag gebruiken. maar hij had het er ook nog over dat je hormoonhuishouding dusdanig anders kan zijn en dat je er misschien helemaal geen last krijgt. en dat ik mischien maar beter kon afwachten. maar nu vrees ik dat ik er alsnog last van ga krijgen! en daar heb ik geen zin in. maar wie is ook hooikoorts patient en reageerde in de zwangerschap anders?!
Ik ben hooikoorts patient en heb het ergste last van boompollen. Bij mij begint het in feb al en meestal heb ik het ergste gehad tot juni. Tijdens m'n eerste zwangerschap (okt 07-tot juli 2008) was ik vollop zwanger toen de hooikoorts toesloeg. M'n normale medicijnen (oa Xyzal pillen, Nasonex neusspray en evt oogdruppels (met bijnierschorshormoon) mocht ik absoluut niet gebruiken! Ik heb toen een ander middel gekregen wat wel enigzins heeft geholpen (weet de naam ff niet meer) Deze 2e zwangerschap (juli 09- april 2010) heb ik nog niets ingenomen. Nies af en toe en had toevallig vd week 1x (net als m;n zoontje van 20 mnd oud) een aangekoekt oog bij het wakker worden. Af en toe jeukt t een beetje, maar bij lange na niet wat het normaal is! Had ook de hoop deze keer/zwangerschap geen medicijnen te hoeven innemen. Hoe het straks is als ik bevallen ben!? Ik weet het niet, maar Xyzal mag ik dan ook nog niet innemen, want ben van plan weer borstvoeding te geven. Ik zou als ik jou was idd het advies van je huisarts opvolgen en afwachten. Iedereen reageerd anders tijdens de zwangerschap en wie weet heb je er idd geen last van! Mirre
@mirre. ik hoop dat dit x idd de hooikoorts aan mij voorbij gaat. en die nasonex neus spray is echt heftig spul hoor! heb je de besluiter al een x gelezen! maar er is inderdaad een tablet die je wel mag en gewoon zonder recept bij de apotheek te krijgen. maar je zei ook dat je zoontje van 20 mnd ook een korstje in zijn oog had. heeft hij dan ook hooikoorts? en hoe groot is de kans dan ons kindje het straks ook krijgt? tukker meisje uit oldenzaal
Hier nu m'n 3e zwangerschap. Bij mij begint normaal gesproken het hooikoortsseizoen met de hazelaar (dus eind januari/half februari) en eindigt het in september. Het hele jaar lol dus.... Ik gebruik normaal Aerius tabletten en Nasacort spray. Ook geen vriendelijk spul dus, en absoluut niet te gebruiken tijdens zwschap. In m'n eerste zwangerschap bijna geen last gehad. In m'n 2e zwschap helemaal geen last gehad en nu ook nog geen last. Je lijf reageert echt heel anders dan normaal, dus ik zou ook het advies van je huisarts opvolgen. Succes!
Ik gebruikte ook de nasonex neusspray, maar dat is veranderd in beclomethason neusspray, wat wel gewoon mag tijdens de zwangerschap en werkt bij mij net zo goed
Silkie, Die beclomethason neusspray heb ik ook gekregen begin jan omdat m'n holtes helemaal ontstoken waren en gewone neusspray niet meer hielp, maar die mag je toch ook maar een tijdje gebruiken!? Volgens mij zit daar ook bijnierschorshormoon in ....en dat ie niet zulk lekker spul
Travegyl zo heette de pilletjes die ik toen wel mocht gebruiken van de arts (wel op doktersrecept hoor...niet zo verkrijgbaar) Mijn zoontje is allergie gevoelig en de kans is idd groot dat ie het ook heeft/krijgt (hij heeft ook koemelk allergie + kippenei). Ik heb hooikoorts en m'n partner is astmatsich en heeft allergie voor honden en katten dus....kans is wel aanwezig .Zolang het nog niet te erg is laat ik het ff zo en anders zal ik met hem naar de arts gaan
ik heb ook altijd flink last van hooikoorts van maart tot en met september, maar niet tijdens mijn zwangerschap en borstvoeding!!! ideaal! was er ook bang voor, omdat je heel veel niet mag slikken. ik had uiteindelijk wel iets, nu moet ik heel hard nadenken hoe dat ook alweer heet.... ik dacht iets van aerius ofzo, maar gelukkig heb ik die niet nodig gehad... (heb ze wel gebruikt toen we aan het proberen waren 2 maandjes ofzo, en toen werd ik er ontzettend slaperig en moe van...) ik hoop dat je hooikoorts tijdelijk verdwijnt!
In m'n eerste zwangerschap (juli '07 tot apr '08 ) heb ik bijna geen last gehad van mijn allergieën (hooikoorts en voedselallergie). Ik heb daar toen ook geen medicatie voor nodig gehad, terwijl ik normaal gesproken wel pillen en neusspray gebruik. En bij mij loopt het hooikoortsseizoen normaal vanaf februari. In de tweede zwangerschap nog wel wat last met bepaalde voedingsmiddelen, maar veel minder dan normaal. Deze zwangerschap valt voor mij echter bijna helemaal buiten het hooikoortsseizoen, dus ik weet niet hoe ik daarop zou reageren. Het kan dus heel goed, dat je (vrijwel) klachtenvrij blijft.
Ik heb astma, en ben flink allergisch voor grassen en huisstofmijt.. Voordat we probeerde om zwanger te worden heb ik mijn medicatie aangepast.. Aeriustabletten & Nasonex Neussspray de deur uit (Ik gebruikte ook Singulair, wat zowel op je longen als allergie werkt) Ik heb nu ook beclometason neusspray.. dat is idd ontstekingsremmend dus niet zomaar een zoutoplossing. Maar je mag het het hele jaar door gebruiken, dus ja heftig spul?? Ik kan in ieder geval niet zonder... Niet zo fijn als Nasonex (wel zelfde werkzame stof) maar gaat prima! In plaats van Aerius heb ik Loratadine gekergen. Maar omdat ik hierover niet zo'n fijne verhalen las heb ik het zonder geprobeerd... Dat gaat redelijk ok... Wel flink niezen en wat vlugger benauwd.. maar dat liever dan de enge verhalen... Die verhalen gingen alleen om de eerste weken, dus mocht ik straks meer last krijgen dan pak ik de Loratadine er waarschijnlijk wel weer bij!!
Ik ben erg benieuwd wat de hooikoorts hier gaat geven... Ben nl. allergisch aan alles dat groen is buiten (gras, bomen, onkruid, ...). Dus als de berken nog maar beginnen is het hier prijs tot ergens eind augustus. Ik slik normaal gezien Xyzall, maar ja, dat mag niet tijdens de zwangerschap. Weet er iemand of je dokter Vogel mag nemen? Want dat nam ik er altijd bij omdat ik het dan wat onder controle had. Een neusspray gebruik ik zelden omdat ik van het niezen al regelmatig bloedneuzen krijg en dat wordt alleen maar erger met een neusspray...
Idd afwachten hoe je reageert. Misschien nu je zwanger bent is er wel niks aan de hand. En anders gewoon je huisarts weer bellen en kijken wat je wel en niet mag gebruiken. Ik heb NU AL last van een verstopt neus....en dus voor het slapen gaan gebruik ik Xylometacoline voor kinderen. 1 puf in elk neusgat is genoeg om heerlijk te kunnen slapen. En het mag van de huisarts en van de verloskundige. Zo voorkom ik ook holte ontstekingen enzo...want daar zit ik nu toch echt niet op te wachten!
Bij Isabella had ik tijdens de zwangerschap juist geen last van hooikoorts. Na de bevalling pas weer. Nu weet ik het nog niet. Ik heb nog geen last. Ben benieuwd.
Ik heb hooikoorts en daarnaast ook stofallergie en dieren etc. Slikte voordat ik zwanger wilde worden xyzall en als neusspray nasonex. Werkte allebei erg goed. Nu slik ik al zo'n vier jaar tavegyl en als neusspray heb ik beclometason. Werken allebei wel, maar helaas niet zo goed als bovenstaande medicate. Dit waren volgens de huisarts de enige medicatie die getest is en mag als je zwanger bent/wil worden. Veel fabricanten testen niet wat de gevolgen voor het (ongeboren) kind zijn. Zij nemen geen risico om aangeklaagd te worden en adviseren om het medicijn niet in te nemen bij zwangerschap. Moet zeggen dat sinds ik zwanger ben veel meer last van mijn allergiën heb, ondanks de medicatie. Hopelijk doet de hooikoorts er niet nog een schepje bovenop.
Hier ook al zo'n last van een verstopte neus (en in jan al allerlei holte onstekingen gehad zit er niet weer op te wachten...) Gebruik dus ook Xylometacoline (0.025) kan anders echt niet slapen!
Hoi meiden, Ik heb ook altijd heel erg veel last van Hooikoorst normaal begint het ook al in Januari heb tot nu toe nog niet echt last gehad. vorige week begon ik wel met niezen maar geen lopende neus en ogen gelukkig toevallig was ik bij de huisarts en heb ik gevraagd als t erger wordt of ik er wel wat voor mag hebben maar hij vertelde mij dat ik alleen maar neusspray mag nemen (bij de apotheek of drogist weten ze welke) maar ik heb het tot nu toe gelukkig nog niet nodig gehad pfff... gelukkig maar!! Hoop dat het heel de zwangerschap niet nodig is en voor jullie ook allemaal!!
dit is toch vreselijk!!! Sinds afgelopen dinsdag zit ik compleet vol, ik heb last van de BERK!!! (verbranden die dingen) Doordat ik afgelopen nacht door mijn mond moest ademen is mijn keel ook helemaal geirriteerd en raak ik zelf ook goed geirriteerd.... :x De huisarts heeft me nu een neusspray voorgeschreven die ik vanmiddag kan ophalen, schijn je met de zwangerschap en bij borstvoeding te mogen gebruiken dus ik ben benieuwd. Mocht er enige twijvel zijn, dan laten we het mooi staan!!! Als ik de naam van het goedje heb zal ik het hier ook eens neerzetten, een kijken of iemand daar ook ervaring mee heeft. Het irritante is dat ik bij mijn eerste zwangerschap totaal geen last heb gehad van mijn hooikoorts en nu dus wel.... Heeft iemand van jullie ervaring met VSM en dan het anti hooikoorts product?