zwanger en brommer rijden?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jenala, Sep 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik hoor hier zoveel verschillende verhalen over. De een zegt dat het slecht is en de ander zegt dat het geen kwaad kan. Wat is jullie mening?

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    hoezo zou het slecht moeten zijn?

groetjes

3. jelte

jelte Actief lid

Jun 18, 2010
    101
    0
    0
    orthopedagoog
    Waarom zou dat slecht zijn? helm op en voorzichtig rijden.

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    idd zou niet weten waarom het gevaarlijk is....
    gewoon normaal rijden, helm op, en gaan....

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb zo ie zo een hekel aan brommers scooters etc.. maargoed heb 3 jaar geleden een redelijk zwaar ongeluk gehad met de scoot.. 8 weken met krukken gelopen en nu nog last.. dus exit scooters en brommers voor mij

maar net wat de andere zeggen voorzichtig rijden en helm op maar wat die helm nou met je baby temaken heeft;):) die moet je ten alle tijden op :D

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ja ik heb zelf ook een scooter maar ik wil er nu ook eignelijk niet meer op. maar ik voel me er gewoon niet prettig meer bij, met zo'n grote buik. als ik zo vallen ofzo...nee daar wil ik niet eens aan denken

maar als je je er gewoon nog prettig bij voelt, zou ik niet weten waarom niet

groetjes

7. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ligt eraan hoe jij rijdt!
    Op de fiets is het ook gevaarlijk als je valt (als je loopt ook)
    en er kan ook altijd nog wat gebeuren door de schuld van een
    ander.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik doe het zelf niet meer, wij hebben een "sportieve" brommer en mn buik zit in de weg omdat je wat voorover zit. Bovendien vind ik 't doodeng zo kwetsbaar je met buik bent in 't verkeer...

9. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

Nov 11, 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Heb tot 16 weken brommer gereden (meerendeels achterop) maar ging prima. Erna werd mn buik groter en zat het niet prettig meer. Fietsen doe ik nog steeds veel.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    In het verkeer is het altijd uitkijken, jij kan nog wel voorzichtig zijn, maar je zal maar net een malloot tegen komen.

Maar als jij het nog prettig vindt rijden, zou ik het vooral niet laten.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier sluit ik me bij aan. Het 'negatieve' aan een brommer, ten opzichte van een fiets, is natuurlijk sowieso (ook als je niet zwanger bent) dat je harder gaat (natuurlijk ook juist positief :D ) . Maar als je dan een aanrijding krijgt -dan is het letsel vaak groter dan bij een fiets. En je zit weer minder beschermd dan in een auto.

Maar als je altijd met de scooter gaat en je voelt je er goed bij -en je hebt geen last van je buik qua ruimte - dan zou ik gewoon rustig aan het verkeer deelnemen op die manier.

12. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    ik rij zelf ook nog wel op de citta, alleen drempels ga ik wel wat voorzichter op nou dan gehobbel voelt niet zo prettig.

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik blijf ook gewoon scooter rijden. Heb geen keuze, aangezien ik geen rijbewijs heb, niet alles met de fiets te doen is en man niet altijd thuis is :p Gewoon voorzichtig rijden...

14. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hier een citta die niet harder dan 30 kan, heb hier zelfs me kinderzitje van me zoon achter op. En is me enige vervoer dus blijf lekker rijden. En inderdaad gewoon rustig aan en goed op letten. Denk dat het dan kan tot het niet meer prettig is.

Groetjes miranda

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,966
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het rijden op zich zal echt geen kwaad kunnen. Alleen als je een ongeluk krijgt natuurlijk wel. Maar ja, dat is met fietsen ook zo. En met de auto ook. Zelfs als je loopt. (Ik ben echt heel lomp gestruikeld toen ik een maand of 7 zwanger was. Ik struikelde over niks, zeg maar.)

Zolang jij je er goed bij voelt; gewoon doen. Maar als je twijfelt, zou ik het niet meer doen. Juist als je wat onzeker wordt, neemt de kans op ongelukken toe!

16. misa

misa Niet meer actief

Altijd uitkijken in het verkeer. Maar slecht voor je kindje? Neej joh! Tenzij je een ongeluk krijgt natuurlijk.

Share This Page