Wilde deze vraag eigenlijk stellen aan de voedingsdeskundige hier, maar kreeg sterk de indruk dat die voor de baby's is Voordat ik zwanger was heb ik wel eens last gehad van een wat lage bloedsuiker.. Ik voel me dan héél moe en val ter plekke in slaap bijna. Er is wel eens een dagcurve geprikt, maar daar is niet echt iets uitgekomen. Nu ben ik deze weken al erg vermoeid, er logisch allemaal. Maar werd er vanmiddag op m'n werk even door overvallen, viel weer in slaap.. Ik zit in de zorg, dus ik dacht: Goh, laat ik mijn suiker even prikken. Toen was het 15.00u en ik zat op 3.2 mmol/l Heb toen een liter siroop gedrongen, en om 16.00u zat ik op 5,3 mmol/l.. Ook nog niet echt denderend.. Wat heb ik vandaag gegeten? 6.30u: 2 boterhammen, 1 met kaas en 1 met spek 9.45u: 1 scone 10.30u: 1 gekookt ei 12.00u: 2 boterhammem, 1 met kaas en 1 met spek 12.45u: Vanillepudding met chocoladesaus 14.15u: 1 Merci Hoe kan mijn suiker dan zo laag zijn? Hoe kan ik mijn etenspatroon zo veranderen dat mijn suiker op peil blijft. Vraag me af of het samenhangt met m'n schildklier.
ik zou even de gyn hiervan op de hoogte stellen kylie wellicht ontwikkel je zwangerschapsdiatbetes? ik heb van dit vlak niet veel verstand maar weet wel dat zulke vragen bij een gyn of vk thuishoren
Ik vind het al met al niet erg veel wat je eet, en veel suiker. Ik zou de puddings en scones enzo vervangen door fruit, (fruitsuikers zijn altijd nog gezonder dan geraffineerde suiker in toetjes enzo). Verder: wat voor brood eet je? Volkoren is het beste, en als tussendoortje kun je kiezen voor bijvoorbeeld liga evergreen, een volkoren cracker met kaas. Zorg dat je minimaal elke 2 uur wat eet, eventueel zelfs om de anderhalf uur, want je hebt er nu wel redelijk lang tussen af en toe. Volgens mij zou het dan al een stuk beter moeten worden!
Ik sluit me aan bij Rozemarijke. Heb zelf zwangerschapsdiabetes ( en gebruik insuline ) en (moet/mag ) meer eten dan wat jij doet. Vaker eten en vergeet je melk producten niet.
Verse vruchtensappen (ook de niet verse) bevatten vitamine maar ook "snelle suikers". Ik mag ze helaas niet (zwangerschapsdiabetes, hoef gelukkig niet te spuiten), maar voor jou kan het juist heel goed!
Melkproducten juist zuinig mee zijn: die verbruiken een hele hoop ijzer en voor je calcium heb je ze niet nodig als volwassene! Je ijzer kun je nu juist goed gebruiken, dus ook niet teveel melk gebruiken, (max 2 maal daags een beker melk of portie toetje! Want in alle andere producten die je gebruikt, zit ook nog eens de wereld aan melk-zooi verstopt!).
Heel erg bedankt dames voor de adviezen! Had gisteren 2 bekers karnemelk op bij de lunch. Moet van de HA nu 1 dagcurve prikken op m'n werk, en de 19e daar langskomen voor een dagcurve als ik vrij ben.. Zal wel niets uitkomen. Zou dit een goed menu zijn (op t werk)? 7.00u ontbijt: 2 volkeren boterhammen 8.30u : stuk fruit? 10.00u: liga of zo? 11.30u: sappie? 13.00u: 2 volkoren boterhammen 14.30u: fruit? 16.00u: weer een liga? 's middags heb ik er geen last van.. Goed op weg zo?
Ik zou zelf nog een boterhammetje erbij nemen (ik heb zwangerschapsdiabetes en moet 5/6 sneetjes per lunch eten of 2/3 volkoren broodjes of volkoren stokbrood) want ik vind je lunch wel een beetje aan de kleine kant. Denk ook aan een yoghurtje of een stukje kaas als tussendoortje, droge worst en knabbelgroente zoals wortel en komkommer. Nootjes in mate is ook gezond als tussendoortje. Drink je genoeg water? Ik kon vroeger echt merken als ik niet genoeg had gedronken (vergat het heel snel) maar nu moet ik wel anderhalve liter water per dag drinken.
Bruin brood eten (zo donker mogelijk),meer fruit (geen banaan), misschien tussendoor een schaaltje rauwkost. I.i.g. snelle suikers vermijden,daar krijg je juist een dip van na het eten. Je hebt er verschillende boeken over...
Een kind heeft tot zijn eerste levensjaar nog 500 cc zuivel per dag nodig, daarna nog maar 300 cc en volwassenen nog minder. En helemaal tijdens een zwangerschap, die al een enorme aanslag doet op je ijzerverbruik, zou het verstandig zijn om zuivel eigenlijk helemaal te laten staan. Voor je calcium heb je koemelk namelijk niet nodig, dat haal je gemakkelijk uit andere dingen, zoals bijvoorbeeld broccoli. Men komt er steeds meer achter dat koemelk voor mensen eigenlijk helemaal niet zo gezond is, (totaal verkeerde verhouding calcium-magnesium, veel en veel te vet, dat soort dingen....). Dat zijn we met z'n allen gaan geloven sinds er reclamecampagnes zijn om het melkgebruik te stimuleren, maar die zijn nooit gericht geweest op onze gezondheid, maar op het wegwerken van de enorme melkplas die we hier over hebben....
Tijdens zwangerschap is 2 liter vocht zelfs het minimale, en dan moet je bedenken dat je voor elke kop koffie die je drinkt ook evenzoveel koppen water EXTRA moet drinken, om je vochtbalans op peil te houden.... Je gebruikt tijdens zwangerschap namelijk extra vocht, vanwege de productie van vruchtwater.
Als je er juist 's ochtends zo'n last van hebt, denk er dan ook even aan om 's avonds na je avondeten nog even wat te pakken, en voor je gaat slapen ook nog even. Mocht je 's nachts wakker worden, zou het ook verstandig kunnen zijn om dan nog even wat te pakken, (crackers naast je bed ofzo): 's nachts daalt je bloedsuiker namelijk gigantisch en blijkbaar he je daar last van!
Ik probeer aan mijn drinken te denken, vooral op mijn werk lukt dat wel. Ik zie dat ik zei dat ik er 's middags geen last van had, maar bedoel 's avonds..Maar het hangt ook wel samen met mijn werk.. Heb volgens mijn nog nooit een hypo gehad als ik vrij was.. Misschien anders morgen even een dietiste bellen? Nogmaals bedankt voor de tips ladies