Dag dames, Even een vraag, ik ben momenteel ruim 24 weken zwanger. Voordat ik zwanger werd sporte ik al regelmatig, nu zeker niet meer. Ik heb eigenlijk geen klachten maar krijg veel verbaasde gezichten dat ik nog zo actief ben. Zo doe ik zeker 1 keer per week mee met spinning en bodypump (of clubpower andere naam) mag dit nog wel? Buikspieroefeningen sla ik over (he wat vervelend) Daarnaast fiets ik gemiddeld 3 keer per week na mijn werk (2 keer 11 km.) die dagen sport ik dan niet. Af en toe harde buiken, maar niet standaard na het sporten. Hopelijk kan één van jullie mijn vragen beantwoorden. Alvast bedankt. groet Maud
hoi laat ze maar kijken die mensen, je geeft het goede voorbeeld! Eigenlijk zouden veel meer zwangeren actief moeten sporten, het is heel goed voor je. Inderdaad geen buikspieroefeningen meer, spinnen is geen probleem, bodypump ook niet. Let op je lijf en luister er goed naar, als je wel harde buiken krijgt na het sporten is dat geen teken dat je acuut moet stoppen, maar wel dat je het de volgende keer wat rustiger aan moet doen. Mirjam