Een klein buikje.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door dinh, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. We hebben ons van de week pas getest, omdat we dus 5 dagen over tijd waren. Nu stond er in de handleiding van de test van VK, dat er na verloop van tijd pas een kruis zou komen, mocht je zwanger geraken. Maar ik heb het gebeuren gefilmd, en het was eigenlijk pats boem, kruis. Alsof er ineens zoveel hormonen waren, die dan aangaven, dat we zwanger zouden zijn. Ik schrok daar eigenlijk wel van, en dan ga je, zeker als je het filmpje nakijkt, er over nadenken.
    Als ik naar mijn ega kijk, er zit wel een buikje. Niet veel, niet groot, maar het is er. Wij allemaal denken zo van : Goed, dan word je eens wat dikker, er zat namelijk geen grammetje vet aan. En ze is nu, voordat we bezig waren om zwanger te geraken, pas 51 kg.
    In februari, de eerste zaterdag van februari, werd ze ''ongesteld''. Omdat ikzelf moest werken, en omdat we dat weekend vrij druk waren met een verjaardag, heb ik er helemaal niet op gelet, hoe lang die ongesteldheid duurde. Zeker, omdat ik enigszins teleurgesteld was, van : ongesteld, dus niet zwanger, wachten en de week voor carnaval opnieuw feestvieren.
    Nu zijn we dus in maart en hebben we getest. En dan ga je nadenken. Fuck... die kruis was er snel. Hee, dat buikje.... En dan ga je lezen en lees je wel eens, dat er dames zijn die in het begin een kleine bloeding hebben, en denken dat ze gewoon ongesteld zijn. Maar die bloedingen zijn zo weinig. En omdat ze de maand erna niet ongesteld raken, gaan ze dat pas daarna testen.
    In ons geval, ze werd in januari op vrijdag ongesteld en in februari op zaterdag. Nu is mijn vraag: gebeurt het vaker, dat er een bloeding komt op de dag dat je ongesteld zou moeten raken? Wat voor bloeding zou het dan zijn? Waarom kwam dat kruisje eigenlijk vrijwel meteen?
    Ik maak me totaal geen zorgen, maar het zou al een hele (welkome) verrassing zijn, als we al vier weken verder zouden zijn dan gedacht.

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Een test die meteen positief aangeeft is heel normaal. Had ik ook, en termijn klopte toch ook echt gewoon met berekening na laatste menstruatie. Volgens mij staat die opmerking vooral in de bijsluiter ivm eventuele vroege testers - als mensen testen dagen voor de datum dat ze eigenlijk ongesteld zouden moeten worden duurt het wellicht een paar minuten voor er een (vaag) streepje is. Maar ik testte ook enkele dagen overtijd pas en toen was het meteen een paarse vlek eerst, toen na enkele seconden duidelijk twee streepjes (controle & test) en die werd in de minuten daarna nog wat donkerder, maar hij stond er al meteen heel duidelijk.

3. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Allereerst gefeliciteerd! Is toch lekker snel gegaan ;).
    Over je vragen. Het kan zijn, dat de vorige ongesteldheid, geen echte ongesteldheid was. Misschien was het een innestelingsbloeding en er zijn zelfs vrouwen die wel gewoon 9 maanden lang, elke maand een bloeding hebben.
    Anderzijds kan het ook zijn dat de hormonen idd gewoon snel aanwezig zijn. Het enige wat je kan doen is aangeven bij de vk dat je niet zeker weet wanneer de laatste ongesteldheid was, dan mag je vaak eerder voor een echo komen en weet je sneller hoe ver je vriendin is ;).

Succes en geniet er maar van!

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    als je overtijd en bent en zwanger is het redelijk normaal dat je heel snel een kruis of 2 de streepje ziet

5. Gisteren zag ik dat er toch al een flink buikje zichtbaar was. Vorig jaar kwam dat echt veel later. Althans, ik ga nu uit van 3 februari. Dus dan zijn we nu zeg maar 6 weken zwanger. Maar ik schrok gisteren wel, toen het buikje zichtbaar was.

Even spookte het bij mij door het hoofd, dat het een tweeling zou zijn, en maakte er een grapje over. En ook dit topic schoot weer door mijn hoofd en vroeg naar de ongesteldheid van begin februari. Naar haar zeggen, had die de normale duur. Maar ja, dat zegt ook niet zo veel, meestal ging het verbandje er op vrijdag/zaterdag in, en zondag in de loop van de dag ging de laatste maandverband weer de vuilnisbak in. De hoeveelheid kon ze zich niet goed meer herinneren. Nu wordt het wel heel spannend tot aan de datum van 29 maart.... intake VK.

6. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Dat buikje zijn waarschijnlijk gewoon haar opgezette darmen, nog geen zwangerschapsbuikje ;)

Bloedingen komen voor, ik heb het ook gehad en dacht dat ik gewoon ongesteld was (was ook niet aan t proberen zwanger te worden). Was heel licht en 3 weken later kreeg ik miskraamverschijnselen. Bleek dat ik 5 weken zwanger was en dus een schijnongesteldheid had gehad bij die eerste lichte ongesteldheid. Die miskraamverschijnselen waren veel heviger (krampen, helderrood bloedverlies en stolsels) en wezen erop dat het mis was. Anderhalve week in onzekerheid en uiteindelijk toch een kloppend hartje.

7. Klop klop klop......

We hebben nog niks gehad, waarop zou blijken dat het mis gaat. Ik lees zo veel dat er zelfs innestelingsbloedinkjes kunnen ontstaan, maar zelfs dat heeft ze nog niet gehad. Ik ben zo verbaasd, hoe ze zich houdt. Ze heeft nergens last van.

Aan de opgezette darmen had ik nog niet aan gedacht. Ze maakte wel opmerkingen, dat haar scheten nu stinken en dat ze op school moest poepen en erg veel stonk.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihihihii ik moet een beetje lachen om je verhalen..

Schattig hoe je jezelf in de zwangerschap verdiept. Jullie zijn idd echt samen zwanger...Hoezeer mijn man ook meeleeft met mij, ik ben echt zwanger hij niet hahaha.

Mijn man weet echt niet hoelang en hoeveel maandverband ik tijdens een menstruatie gebruik hihi..Of ziet echt niet of ik een buikje heb ja of nee..hahaha ja nu wel, kan er niet meer omheen met die toeter die ik al meesleep.

Maarree dat buikje zijn gewoon haar darmen hoor. Die worden door de groeiende baarmoeder omhoog geduwd. Das nog geen baarmoeder die jullie zien.

Pas na een weekje of 11 komt die boven het schaambeen uit.
    Omdat de vorige keer de buikwand al ietjes opgerekt is, zal je ms eerder een buikje te zien krijgen.

Gaat goedkomen..

Maar het wel of niet hebben van kwaaltjes, het komen en gaan ervan, zegt totaal niets over het verloop van de zwangerschap. Dus daar jezelf niet veel op vast pinnen.

Blijft gewoon spannend zoals jullie zelf al weten helaas.

Bij mijn 5 missed abortions (eentje kwamen we met 16 weken pas erachter dat het kindje al een poosje overleden was) heb ik nooit een drupje bloed of krampje gehad..

SOmmige meiden hebben bloedverlies heel de zwangerschap door en krijgen een blakend gezond kindje.

Ik ga voor jullie duimen dat de eerste drie maanden snel omzijn en dat jullie snel een mooie echo mogen krijgen, op naar een gezonde mooie baby!!

9. Ik lees de laatste reaktie van @Ukoldaatje nu nog een keer en toen viel mij eigenlijk een zin op. Of eigenlijk, twee.

Dat verklaart dus ook, dat je nu veel eerder kunt zien, dat iemend voor een tweede keer zwanger is, dan bij de eerste keer. Het is al een keertje opgerekt geweest zeg maar. Haar zus zat al te grappen: Je krijgt een tweeling, want je buik is zo dik! Ja, de buik is flink, zeker voor 7+1. En ja, dan moeten we weer afwachten tot de echo. Die is overigens verplaatst naar 5 april.

10. Oh, nog iets. Gisteren lag mijn ega eens lekker op de bank en we zaten allebei een beetje naar d'r buik te kijken, hoe ''groot'' die al is. En toen zagen we de buik ineens bewegen. Niet dat het komt door bewegingen van de baby, al dacht mijn ega dat wel. Maar dat kan niet, we zijn pas 8 weken ver.... tenminste, als we uitgaan van februari. Maar je herkent het vast wel, soms lig je ergens ontspannen en dan zijn er toch spiertjes in je arm, been of buik die ineens bewegen.

Hele nutteloze informatie is dit. Al begon mijn ega zich nu ook af te vragen, of ze niet al langer zwanger is dan de 7 weken die we nu zijn. Ik zei toen : Nee xa, dat kan nog niet. Dat kan pas over twee of drie maanden. Dan kun je de baby pas voelen. Maar een grappig gezicht was het wel.

11. Vannact in bed, hield ik de buik weer vast. Het was nu te donker om het te zien, maar nu voelde ik zelfs de bewegingen. En zoals eerder in dit topic gemeld door @Ukoldaatje (http://www.zwangerschapspagina.nl/members/ukoldaatje.html) het zijn de darmen.

Het is dat we weten dat het de darmen zijn, maar je zou toch haast zeggen, dat je de baby zou voelen bewegen. Maar het leuke/grappige is, is dat we de darmen van mijn ega niet hoorden. Normaal, als je buik knort of rommelt in de darmen, dan hoor je dat. Maar nu niet.

En omdat we dat allebei voelden, had ik wel zoiets van: Huh? En meteen moest ik nadenken aan een ander topic: Dubbele baarmoeder (http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/340590-dubbele-baarmoeder.html)

Zou ze dan al langer in verwachting zijn? Dan zou de ''niet bewuste poging van december'' toch raak zijn? Huh, zou ze dan een dubbele baarmoeder hebben? En zo ja, als je dan zwanger bent in de een, kun je dan nog wel ongesteld worden in de andere? Verklaart dat de verhalen, dat vrouwen nog steeds menstrueren, terwijl ze zwanger zijn? Goh.... volgende week krijgen we daar meer over te weten, als we de echo krijgen.

Nog steeds ben ik er van overtuigd, dat het gewoon de darmen zijn. Maar het is toch zo grappig, dat je het allemaal voelt bewegen. Het is dat we het weten, anders zou je het echt denken. Zeker omdat je het niet hoort rommelen, borrelen of knorren.

Misschien maak ik hier deze week nog wel een blog over. Is wel leuk.

Deel Deze Pagina