3e zwangerschap heel anders of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wuppie100, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Wij willen graag een derde kindje. Ik heb 2 makkelijke zwangerschappen gehad waar bij ik lekker kon blijven sporten, gewoon zoals altijd.

Ik ben weinig aangekomen, had bij beiden een bescheiden buikje en mijn borsten zijn niet/nauwelijks gegroeid. Mijn figuur is redelijk gelijk gebleven met voor de zwangerschappen. En eerlijk is eerlijk daar ben ik blij mee.

Ik merk dat ik ervan uit ga dat een derde zwangerschap weer een beetje hetzelfde zal gaan maar is dit eigenlijk wel een terechte verwachting?? Wie heeft ervaring met een derde zwangerschap en hoe is deze gegaan ten opzichte van de eerste twee?

Groetjes,
    Wuppie100

2. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Tja, je weet inderdaad helaas niet hoe een derde zwangerschap zal uitpakken.
    Ik ben nu zwanger van de derde en voel me eigenlijk net zoals bij de andere 2 zwangerschappen. Qua gewicht gaat het hetzelfde, borsten groeiden bij de ander zwangerschappen ook en mijn buik is best aanwezig. Sporten doe ik ook nog steeds. Maar dat was bij de vorige keren ook. Buik zal bij een derde altijd wat sneller gaan.
    Hoe mijn figuur er straks uitgaat komen.....daar ben ik ook benieuwd naar ;) Hopelijk veer ik weer redelijk terug, net als bij de vorige zwangerschappen (op wat slappere buik na).

3. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    na 2 hele moeilijke zwangerschap rol ik er op dit moment zo doorheen !!
    eerste weken extreem moe geweest en wat last van BI maar alles blijft binnen de perken en zo red ik het nog wel 17 weken

4. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Dankje voor jullie reacties! Ja het is altijd weer afwachten he...
    Nog meer dames die een derde zwangerschap hebben mogen ervaren?

5. sjoeke

sjoeke Lid

29 jun 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zwanger van ons derde kindje. Mijn eerste zwangerschappen waren ook heel makkelijk met weinig tot geen kwaaltjes. Ook niet in het begin van de zwangerschap.... Dus ik zou zeggen; ga er voor!!! Okk deze zwangerschap is tot nu to weer een makkie ;)

6. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Hallo! Ook ik ben aan mijn 3e zwangerschap bezig..Nog maar heel kort hoor.. Ik moet nog voor mijn eerste echo gaan, dus nog heel spannend allemaal! :)
    Ik ben net als bij mijn eerste 2 zwangerschappen helemaal niet misselijk. Wel pijnlijke borsten en een opgeblazen gevoel.. Ook mijn buik is al enorm opgezet. Ik las elders al dat dat normaal is bij een 3e zwangerschap..
    Mijn 2 zwangerschappen gingen beide helemaal top. En ook de bevallingen waren supersnel. Ik hoop dat deze zwangerschap ook zo zal verlopen.. Ik ben inmiddels wel een paar jaartjes ouder (36) dus ik verwacht wel dat het iets zwaarder zal gaan worden..

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ook bezig aan mijn derde hier! Qua zwangerschap geen probleem, ik merk alleen wel dat ik veel vermoeider ben maar dat is ook logisch want je hebt er al 2 die ook aandacht willen. Dus je komt helemaal niet meer aan rust toe :D Maar los van dat, geen probleem!

8. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Elke zwangerschap is weer anders zeggen ze..
    bij mijn 1e zwangerschap heb ik nergens last van gehad, geen kwaaltje niets.. Bij deze zwangerschap wel.
    Tot week 15 overgegeven, nu als ik veel heb gedaan last van mijn rug.. Snel hoofdpijn, etc..

Elke zwangerschap is weer anders

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    op zich niet heeeeel erg anders: wel eerder al een buik; met 8 weken zat er echt al een klein bolletje, baarmoeder loopt ook steeds 4 weken voor op groei...
    verder zijn de boobs wel groter, bij de eerste en tweede waren deze niet echt gegroeid, en nu echt wel:) maar dat vind ik niet zo n probleem:)
    merk wel dat mijn baarmoeder echt gevoeliger is, heb al heel gauw een harde buik...maar goed alles gaat natuurlijk verder hier, dus echt rust nemen zit er dan niet bij in...
    Maar ik geniet er net zo van als bij de eerste en tweede, alleen moet je nu ff proberen om er wat meer bij stil te staan, de tijd vliegt namelijk voorbij...!

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Dit is mijn 3e zw (tel de miskraam even niet mee) en hij is anders dan de vorige 2, maar niet heeeeeel anders ;) (het is eigenlijk een mix van de vorige 2 :D, beetje van de 1e, beetje van 2e en dan nog beetje wat ik voor het eerst meemaak). Hij is wel nog zwaarder (1e en 2e waren ook al zwaar met veel kwaaltjes in mijn geval), vooral omdat je zo in de weer moet blijven met je kids. Het gebrek aan rust is een behoorlijke aanslag op mijn functioneren.

Maar ja, ik weet dus niet beter dan dat zwanger zijn voor mij moeilijk is met veel kwaaltjes, dus ik was er ook wel enigszins op voorbereid ;). Was in ieder geval zeker geen reden om niet voor een 3e kindje te gaan!

Qua gewicht/figuur weet ik het eind resultaat natuurlijk niet, maar ach, zo geweldig strak was het na de 1e al niet meer ;).

11. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Kwa gewicht en figuur niet anders maar mijn borsten zijn wel geëxplodeerd. Ben nu een stuk minder moe maar wel last van bi doordat alles weker is dan bij de eerste 2.

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

3 keer grote borsten en een mega buik op het laatst... echt dezelfde manier van dragen (alleen elke keer wel een wat grotere buik) en ook bij de derde weer snel op gewicht en kun je bijna niet zien dat ik ooit zwanger ben geweest....

dus ja hoor, kan zeker steeds hetzelfde zijn!

13. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ik ben zooo benieuwd! Leuk om te lezen allemaal. Ik had juist bij de 2e een kleinere buik dan de eerste en heb bij beiden nooit positiekleding aangehad. Waar ik wel een beetje van schrok was veel harde buiken doordat je baarmoeder wat gevoeliger is. Ik had bij de eerste vanaf 20 en de 2e al vanaf 16 weken harde buiken, dagelijks eigenlijk. Toen werd mij verteld dat dit vooral met mijn sterke buikspieren te maken had. Ze deden ook geen pijn ofzo hoor!
    Bij 1 en 2 was een nadeeltje dat ik niet/nauwelijks melkproductie had, zoals ik schreef ook geen groeiende borsten.... Maar als ik het zo lees zou dat dus wel eens anders kunnen zijn!

14. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    de zwangerschappen lijken op elkaar, alleen ben ik nu veel drukker en daardoor is mijn buik minder groot, maar heb ik wel bi.

15. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben nu zwanger van mijn 3e en deze keer is het echt allemaal anders. borsten zijn erg groot dat was bij de vorige twee ook zo. maar mijn buik is echt veel groter. plus dat ik echt heel veel last heb van bandenpijn. word er zelfs wakker van s'nachts. en ik voel de kleine heel duidelijk ook van buiten is hij/zij al te voelen.
    Verder sta ik er heel anders in bij de eerste had ik zoiets van het gaat zo als het gaat. bij de 2e dacht ik is de 2e dus ik weet hoe het gaat. Nu moet alles perfect zijn ik wil alles geregeld hebben alles op papier goed en duidelijk bevallingsplan. enz enz

16. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Behalve dat ik het nu in me rug heb, verloopt de rest van de zwangerschap tot nu toe hetzelfde voor me lichaam!
    Voor me gevoel ben ik nu veel meer bezig ofdat het nog een gezond kindje mag worden omdat ik al 2 gezonde mooie kids heb.
    Ook maak ik me niet zo snel druk, bij de eerste 2 was ik echt veel meer bezig met de zwangerschap en nu heb ik het zo druk dat je er niet echt de tijd voor hebt om bij stil te staan!

17. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    bedankt weer, leuk al die reacties! Ik herken dat acnaib, ik ben daar nu al mee bezig. Je vraagt je echt af of het je weer gegund zal zijn!

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

Alle 3 de zwangerschappen waren bij mij exact hetzelfde. De eerste bevalling was een hel en de 2 andere bevallingen waren peace of cake.

Deze zwangerschap is totaal anders, veel hoofdpijn, nog geen heftige last van mijn bekken wat ik bij de andere drie al van 9 weken had. Verder heb ik een andere buik, straal ik meer, ben ik heel snel moe, mijn borsten zijn gegroeid en doen zeer en heb ik last van mijn ogen.

Ik ben overigens ook niet vooruit te branden op het moment.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Dit is ook mijn derde zwangerschap. Hij lijkt het meest op de eerste, ik voel me best goed, maar merk wel dat het de derde is. Je hebt ook gewoon minder tijd om te ontspannen en bij te komen, dus ben wel meer moe dan bij de eerste. Toen zat ik echt boordevol energie, was supervrolijk en voelde me geweldig. Nu heb ik niet zoveel energie, maar ik zit wel lekker in m'n vel, dus dat is prima. Aangezien mijn tweede zwangerschap zowel psychisch als lichamelijk een stuk zwaarder was, ben ik allang tevreden.

20. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik vind het lichamelijk een stuk zwaarder, ik heb nu sinds 4 weken ontzettend last van mn rug, heupen lies en stuitje. Ik heb het gevoel dat mn lichaam een beetje op is door 3 zwangerschappen in 4 jaar.

Deel Deze Pagina