Ik lees dat je best bruin/ rood bloedverlies kan hebben bij gemeenschap. Hoe snel verlies je dat dan? Weet iemand hoe dat zit bij zelfbevrediging? Ik ben vandaag (als het goed is) 10 weken en 4 dagen zwanger. Maandagavond ontdekte ik wat 3/4? kleine druppeltjes (oud?) bloed in mijn ondergoed. Naar bed geweest en de volgende dag in de witte kan (mvm) niets te zien. Ontbeten en vlak voordat ik naar mijn werk ging weer naar het toilet bij de afscheiding wel bruinig van kleur. Natuurlijk niet fijn, maar had nog geen buikpijn dus geen paniek. De hele dag gewerkt en natuurlijk hopen dat dat bruine stopte, maar helaas. Gedurende de dag soms wat 'bruine' afscheiding. Ik weer naar bed, volgende ochtend weer in de witte kan, niks aan de hand. De rest van de dag wel weer wat bruinige afscheiding. Ik VK gebeld om het te melden, maar was nog best rustig. Ook zij bevestigden dat alleen een 'bruinige' afscheiding niet erg hoeft te zijn. Maar 2e helft van de middag kreeg ik buikpijn. Kan 'm niet beschrijven.... niet heftig, wel meer dan anders. Voraal rechtsonder en als ik wat harder moest praten (sintfeest). Moet er ook bij melden dat ik last heb van obstipatie en die dag (na een week) voor het eerst weer met veel moeite naar het toilet kan... 's Avonds leek de afscheiding iets erger te worden. Vannacht weer meer buikpijn, maar daarna kon ik (voor het eerst sinds lange tijd) weer veel overtollige lucht kwijt. Daar kan ik dus ook buikpijn van hebben gehad. Weer het witte kannetje, weer niks. Nu gedurende de dag weer bruinige afscheiding... Het vreemde is dat ik v.a. week 6 erg misselijk ben en maagzuur heb en sinds gisteren is dat een heleboel minder? Morgenavond staat de termijnecho al gepland, dus die wachten we maar af... Maar ik heb nu zo sterk het gevoel dat als het er nog zit, het misschien niet gegroeid is of dat dit het begin van het einde is. Moest dit gewoon van mij af schrijven!
Dank je Dtje en Vvlinder. Ik weet dat het beide kanten op kan gaan. Zelf (gelukkig) geen eerdere ervaringen gehad met MK, maar nu wel veel overgelezen. Soms lees je ook dat dit het begin kan zijn en dat het zelfs een week kan duren.... Ik zal ontzettend blij zijn als morgen bij de echo blijkt dat alles (nog) goed is, maar tegelijkertijd ook nog in spanning zitten zolang de afscheiding bruinig blijft. pffff... Zwanger zijn
Ik heb ook regelmatig bruine of roze afscheiding die komt en gaat. Vaak heb ik dan ook zeurende buikpijn en lage rugpijn. Vorige week een serie onderzoeken gehad maar alles in orde. Baby doet het prima. Waarschijnlijk heb ik gewoon een hele gevoelige bmm, vandaar af en toe dat bloedverlies.
Ik wil je even een hart onder de riem steken. Bruin/rood verlies hoeft niet perse te betekenen dat het mis is. Ja, zo begint een miskraam vaak (zelf 3 keer meegemaakt), maar dan zal het ook redelijk snel overgaan in echt bloedverlies. Hier bij deze (goede) zwangerschap bij 11 weken ook opeens wat bloedverlies en daarna nog wat bruinverlies. Meteen in paniek natuurlijk, gezien mijn voorgeschiedenis. Echter uit echo bleek dat alles goed was. Daarna nog aantal keren gehad. En beebje doet het nog steeds prima. Dus probeer je niet TE druk te maken, al weet ik dat dat heel moeilijk is. Gewoon even rustig aan doen, en hopelijk morgen een goede echo. Ik duim voor je!
@ lotje en hapiness, ik schiet ervan in de tranen. Ineens voel ik toch een sprankje hoop. Wat fijn en lief dat jullie de moeite hebben genomen om jullie positieve ervaring hier neer te zetten. Doet me goed. @ hapiness, je schrijft; Ja, zo begint een miskraam vaak (zelf 3 keer meegemaakt), maar dan zal het ook redelijk snel overgaan in echt bloedverlies Wat is snel? Lief, jullie reacties
Ik heb getwijfeld of ik mn verhaal hier ging neerzetten. Ik heb hetzelfde meegemaakt,helemaal hetzelfde zoals jij. Ik dacht in het begin dat het er el bij hoorde. Uiteindelijk na mee dan een week,meer bloedverles gekregen. Ik ben toen naar de gyn geweest. Dar werd het duidelijk dat het mis zat. Het rare is dat ik het vruchtje enz. Verloren heb,zonder kramen te krijgen. Ik heb wel medicatie gekregen om alle resten mee naar buiten te krijgen,daar heb ik wel veel pijn van gehad. Met 7 weken hadden wij nog een goede eco. Ik duim echt voor jou dat het goed zit!
@ Stephanie, toch ook jij bedankt voor het delen van je verhaal. Dat is uiteraard mijn grootste angst, maar ik weet dat ie reeeel is en dat maakt de situatie zo moeilijk .. Morgenavond staat de echo gepland en die moet ik gewoon afwachten. Hoe moeilijk ook! Het kan echt 2 kanten op gaan.....
In het begin van mijn zwangerschap heb ik ook last gehad van een beetje bloedverlies na de seks, bij 4 weken heb ik bloedverlies gehad wat meer was als een ongesteldheid en ik had een groot stolsel verloren. Met 6 weken gelukkig een echo kunnen krijgen, door ICSI traject, en kleintje zat er nog met zelfs een kloppend hartje!! Duim voor je dat alles goed is! mijn gevoel gaf echt aan dat het over was..maar je ziet het, gevoel kan het ook soms mis hebben..inmiddels alweer 10 weken
Ja!!! net terug. Alles in orde. 1 dagje terug gezet, dus ben nu 10 wkn en 4 dgn. We hadden een super lieve echoscopiste. Ze liep al wat uit, maar ze nam echt uitgebreid alle tijd voor ons. Kwam met tips om foto's en filmpjes te maken en we hebben een stuk of 8 foto's meegekregen. Ik heb benoemd dat ik nog wel de angst had dat dit misschien dan het begin van het einde zou zijn. Ze heeft alles goed bekeken en zag ook geen reden waar een bloeding vandaan kon komen, alles zag er schoon uit, geen stolsels e.d.. Dus er is hier toch echt weer hoop. Vandaag leek het de hele dag ook goed te gaan. Wel weer beetje buikpijn, maar normale afscheiding. Echter een half uur voor de echo kwam meteen de hel voorraad bruinige afscheiding van de hele dag. Ik had er in het ziekenhuis dus een hard hoofd in. Volgens de echoscopiste waarschijnlijk ook een hele gevoelige baarmoedermond. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie medeleven, opbeurende woorden en eerlijkheid..
Echt wel. Ik hard er ondanks de ook positieve verhalen er een hard hoofd. De buikpijn is ook nog niet over. Ik hou het nog even in de gaten en anders toch maar melden bij VK