Hoi! Ik heb met 20 weken vernomen dat mijn baarmoedermond erg kort is (0,5 cm) en dat ik extreem risico heb op vroeggeboorte. Nu na rust nemen etc. heb ik inmiddels de 36 weken gehaald! Dus het echte spannende is er wel af nu, maar ik vraag mij af of de bevalling dan ook sneller zal gaan als je bbm zo kort is. Ik ken veel verhalen van meiden met een korte bbm die idd snel bevallen zijn, maar is dat ook een gegeven/verwachting? Hoop dat jullie antwoord hebben op deze vraag en alvast heel erg bedankt! Groetjes Cindy
Hi Cindy, De lengte van je baarmoeder mond zegt niet over het wel of niet vlot bevallen. De baarmoeder moet toch helemaal open net als bij ieder ander. Je weet van te voren niet of het snel of normaal of zelf langzaam zal gaan. Dat is afwachten... Succes! Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je antwoord. Inderdaad afwachten dan maar Ach, nog geen tekenen dat er iets staat te beginnen, dus zal nog wel even duren allemaal. En het mag van mij ook nog even lekker blijven zitten hoor! Nogmaals bedankt, fijn dat jullie er zijn! Groetjes Cindy