Hoofdpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lotjeee, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0
    Ik ben nu 16 weken zwanger en heb elke week een paar dagen achter elkaar aan hoofdpijn. Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap ook. Maar dat duurde niet zo lang. Heb het nu al een aantal weken. Probeer echt voldoende te drinken en neem veel rust. Op de dagen dat ik hoofdpijn heb neem ik max 6 paracetamol. Maar eigenlijk wil ik geen paracetamol slikken.
    Heeft iemand dit ook gehad en misschien nog goede tips? :(

2. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat voor hoofdpijn je hebt want er is natuurlijk hoofdpijn en hoofdpijn, maar ik krijg het altijd als ik te weinig caffeine binnengekregen heb. Vroeger was ik echt koffieverslaafd en als ik 's morgens niet eerst een sterke mok koffie kreeg had ik meteen hoofdpijn.
    Nu ben ik afgekickt van de koffie maar ik drink nog altijd 's morgens thee en 's middags ook twee kopjes. Dat lijkt niet veel maar ik kan het gewoon merken als ik het niet gehad heb. Caffeine (in thee noemen ze het tegenwoordig theine maar het is hetzelfde) verwijdt de bloedvaten en zorgt daardoor voor een betere bloedstroom van en naar je hoofd. Het is misschien het proberen waard? Of misschien een nekmassage, dat wil bij mij ook wel eens helpen.

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb het ook sinds 2 weken. Nu ook weer. Sta op en ja hoor hoofdpijn :(
    Schijnt met de hormonen huishouding te maken te hebben.
    Je mag gewoon paracetamol dus ik neem het ook.
    Max dos. 4 maal daags 2 tabl. Dus 8p.d.

4. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0
    En helpt de paracetamol bij jou?
    Ik heb het idee dat hij bij mij niet helpt.
    Ik ga ermee slapen en word ermee wakker... Heel fijn...:(

5. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0
    Die hoofdpijn ken ik ook:D
    Maar ik drink nog net zoveel koffie als voor de zwangerschap.
    Dus dat kan het niet zijn.

6. Nathalie35

Nathalie35 Actief lid

16 apr 2013
    201
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb ook vaak last van hoofdpijn, probeer dan pas als het niet meer dragelijk is wat in te nemen want wil zo min mogelijk paracetamol slikken. Bij mij komt het meestal van mijn nek vandaan, dus laat ik me vriend eerst even mijn nek en schouders goed losmaken en dan neem ik een paracetamol in :D

Koffie ben ik eigenlijk alleen maar meer gaan drinken nu ik zwanger ben, eerst maar zo'n 5 kopjes per dag maar soms zit ik nu aan het dubbele.

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hier is het ook komen en gaan!

Soms trekt het naar 1 kant van me oor,
    Tot heden nog niks hoeven in te nemen

Paracetamol kan geen kwaad.
    Voldoende water drinken helpt ook en veel buiten.
    En je rust goed nemen;)

8. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    yep hier ook hoofdpijn. Paracetamol helpt meestal wle gelukkig

9. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Hier ook veel hoofdpijn vanaf week 18, moest van de artsen minder gaan werken. Ben van 32 naar 24 gegaan en 1 van de 4 dagen thuis en dit scheelde wel wat. Ook niet meer achter de computer thuis (werk al achter een computer. Mij bedrijfsarts wilde overigens dat ik direct stopte met paracetamol, volgens hem is het niet echt goed zo veel te slikken, je kan beter je leven aanpassen aan wat je lichaam aangeeft zegt hij. Hierna is het een stuk beter gegaan, maar als ik te kort slaap (= minder dan 8 uur) komt het weer, dan móet ik echt in de middag slapen anders wordt het erger. Je lichaam geeft je gewoon aan dat je meer rust nodig heb, je kan er beter naar luisteren dan er allemaal spul in stoppen om het te dempen denk ik :) Blijf het overigens wel erg vervelend en beperkend vinden, helaas "kan het er gewoon bij horen". Sterkte!

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Kan me goed herrineren tijdens me vorige zw schap nergens last van gehad wel ERNA! en het is eigenlijk nooit weggegaan

kwam voornamelijk door hormonen nog en " stress"

Dus goed naar je lichaam luisteren!

11. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Ook ik had hele erge hoofdpijn bij me eerste zwangerschap, wat bij mij hielp was cola drinken dan had ik er geen of minder last van, als ik het niet dronk kwam het terug. Paracetemol heb ik nooit gebruikt want van dat moest ik overgeven maby helpt cola bij jou ook wel

12. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Het klinkt heel stom, maar ik ben 2 weken terug bij mijn huisarts geweest vanwege een griep. Ik kon mijn ontlasting niet kwijt. Volgens mij huisarts stond het allemaal met elkaar in verbinding en kreeg ik daardoor ook die flinke hoofdpijn. Sinds ik weer gewoon naar de wc kan is alles prima.

Ik weet dat het vreemd klinkt, maar of het is toeval of het klopt.

13. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0

Hmmmm... Dat zal ik eens in de gaten houden. Daar heb ik ook heel veel moeite mee.

Deel Deze Pagina