Heb ik mijn baby in gevaar gebracht?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Doula, Dec 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Gister had ik zo'n moment dat ik het heel spannend begon te vinden. De vragen 'kan ik het wel en wordt ik een goede goede moeder ed' spookten door m'n hoofd. Ik raakte er heel emotioneel van en in paniek. Waarschijnlijk ook door vermoeidheid en de drukke dagen. Mijn man dacht goed te doen door mijn beste vriendin te bellen, maar daar hadd ik geen behoefte aan. Ze heeft me horen roepen dat ik nu niet wou praten enzo.
    Nu kreeg ik een berichtje dat ik met mijn gedrag mijn baby in gevaar breng. Nu ben ik heel erg bezorgd en ongerust. Kan iemand deze opmerking bevestigen of ontkrachten?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een onzin zeg.. wat zou je baby daar aan over moeten houden dan? Emotionele buien is geen enkele zwangere vreemd denk ik.
    Lekkere vriendin om dat te zeggen... :(

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Is natuurlijk niet zo! Je hebt niks mis gedaan. Je bent juist een goede moeder door t je af te vragen, dat betekent dat je geeft om je baby! Iedere moeder heeft dat. En dat je geen zin had om te praten moet je zelf weten, heb ik ook vaak niet! Lekker even huilen en weer verder positief doorgaan!

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tuurlijk niet..... iedereen heeft wel eens emotionele momenten tijdens de zwangerschap. Wat het beste oplucht om de spanning kwijt te raken is gewoon even lekker huilen en eraan toegeven. Anders kropt de spanning zich juist op....

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Wat een onzin.. Als je nou je hele zwangerschap vol met stress loopt oke, dan is het misschien niet zo gezond voor de baby.. Maar een keertje een bui moet kunnen hoor, hebben we allemaal wel eens toch!

6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Zo aardige trut om dat te zeggen! Slaat natuurlijk nergens op en is een kul reactie. Ik denk dat iedereen die zwanger is wel eens zon bui heeft gehad, hoort er gewoon bij!

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    En dan nog help je een vriendin alleen maar verder de stress in door dat soort opmerkingen te maken....

8. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    is ze zelf ooit zwanger geweest?
    zoja, dan vind ik het een rare opmerking.. hormonen horen nu eenmaal bij zwangerschap en die zorgen soms dat wij niet zo redelijk meer kunnen zijn, heel natuurlijk!
    Zo niet, dan is ze gewoon nog lekker groen en zal ze er vanzelf een keer achter komen hoe dat werkt met de hormoontjes in een zwanger lichaam :p

Niet druk om maken!

9. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Wat een stomme opmerking.

Je hebt je kindje niet in gevaar gebracht hoor. Hormonen horen erbij en daardoor kun je soms iets heftiger reageren. Hoort er gewoon bij.

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

oh lieverd niet druk maken. Door de hormonen kun je je echt rot voelen. Dit heeft zeker geen invloed op je baby. Onthoud geen enkele moeder is perfect en tijdens de opvoeding gaan er nog vaak dingen gebeuren wat je niet verwacht. Komt goed zou het niet leuk vinden dat vriendin dat zegt.

11. Dreamingbaby

Dreamingbaby Actief lid

May 7, 2012
    116
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Wat een rare opmerking zeg jeetje.
    Denk dat ieder zwangere vrouw wel eens last van buien heeft hoor.
    Heb ook dagen erbij dat ik maar beter geen mensen in me buurt kan hebben en de hele dag wil janken hihi

Hoort er allemaal bij

12. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de lieve reacties. Heel erg bedankt.

Ze heeft zelf inderdaad geen kinderen. Heb haar berichtje terug gestuurd dat ik het een k*t opmerking vind en dat het maar goed is dat ik die gisteravond niet gelezen had, want dan was ik vast niet rustiger geworden...

Ze heeft excuses aangeboden en dat ze me alleen maar wou helpen, maar dat stress echt niet goed is. Maar zoals jullie ook zeggen, een paar uurtjes stress is vast minder erg dan weken / maanden stress.

Ik ben gerustgesteld:) en het is fijn om dit soort dingen te delen met vrouwen die snappen hoe ik me soms voel:)

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Het schijnt wel dat baby's kunnen voelen hoe de stemming van mama is. Dat lijkt mij geen probleem want alle emoties horen bij het leven, toch? Schadelijk is het in ieder geval niet!

14. Angie4you

Angie4you Bekend lid

Dec 31, 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Goed dat je het met haar besproken hebt. Het helpt om je gewoon ff te laten gaan. Dan laat het ook los en hou je de spanning ook niet bij je.
    Het hoort erbij inderdaad.
    En ja, stress en spanningen hebben een weerslag op je lichaam en nu dus ook je kindje maar dat is altijd al zo....

15. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Nee hoor.
    Door die hormonen kan je nogal heftig / heftiger reageren.
    Alles voelt anders en komt anders binnen.
    Rustig aan

16. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

Oct 21, 2013
    120
    0
    0
    Een echt vriendin zou snappen dat je door een moelijke tijd gaat als je twijfels hebt. Het zou dan beter geweest zijn van je vriendin als ze je juist hadden gesteunt door een sms te sturen van "lieverd, natuurlijk word je een goeie moeder!" Daar zijn echte vriendinnen toch voor? Om elkaar juist te steunen? Maak je geen zorgen hoor!! Ik denk dat elke zwangere wel eens een momentje heeft van poeh.. ga ik dit aan kunnen, en hoe zal me leven worden etc. Maar het zit in ins gebouwt, en we hebben nu gewoon als zwangere last van hormomen. Straks heb jij je kleintje in de armen, met een bak liefde.. geloof me, dat komt echt helemaal goed!

17. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik denl dat je vriendin het goed bedoelt em zich gewoon zorgen maakt. Veel stress en verdriet is idd niet goed voor je baby, maar 1 zo'n bui kan geem kwaad. Waarschijnlijk heeft ze ergens gehoord stress en baby miet goed... Zou het haar niet zo kwalijk nemen
    ..

Share This Page