Bijzonder

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door megacarls, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik leende laatst al mijn positiekleding uit aan de schoonzus van mijn overbuurvrouw (ze nam zomaar mijn hele doos mee; waarom kopen wat je zo tijdelijk ook kunt lenen). Voor ze ging haalde ik er 1 bijzonder T-shirtje uit.
    Een simpel H&Mmetje wat mijn man zelfs niet eens mooi vond. Maar het is een heel bijzonder shirt want ik ben er alledrie de keren in bevallen.

De eerste keer stond ik op met weeën en heb ik bewust nagedacht over wat ik aan ging trekken en dat shirt leek me comfortabel.
    De tweede keer werd ik ingeleid en nam ik het wel mee omdat ik het een mooi idee vond om in hetzelfde shirt te bevallen. Maar toen ik me bedacht dat ik me in het heetst van de strijd echt niet meer ging omkleden heb ik het toch maar aangetrokken. Juist op de dag dat we dachten dat het niet meer ging gebeuren. Toch ben ik diezelfde dag bevallen.
    De derde keer kwam de bevalling totaal onverwacht bij 32 weken. Ik had het desbetreffende shirt die ochtend nietsvermoedend aangetrokken en 's avond lag onze zoon erop!

Heel bijzonder voor me dus, en me misschien nog wel meer waard dan mijn trouwjurk.
    Beseffend hoe speciaal dit is vroeg ik m af of er bij jullie misschien ook dingen zo bijzonder zijn verlopen. (afgezien van het feit dat de geboorte opzich natuurlijk het meest bijzondere is en blijft).

2. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Wat een bijzonder verhaal zeg.
    Ik ben zelf 2 keer bevallen middels een keizersnede.
    Een geplande ks maar allebei de kinderen wilde eerder komen en dus
    Bij alle 2 de dag ervoor begonnen de weeën!!
    Ik vond dit zelf ook bijzonder, ondanks dat het gepland was hebben mijn kinderen zelf bepaald wanneer ze ter wereld kwamen.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.831
    3.627
    113
    Ik heb ook ongepland 2 keer hetzelfde shirt aan gehad, vind ik achteraf ook een bijzonder idee.

4. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    zo hoorde ik bij bij beide bevallingen net voor we in het ziekenhuis kwamen clocks van coldplay. nu moet ik altijd huilen bij dat nummer!

5. 2jees

2jees Niet meer actief

ik heb die nachtpon weggedaan, het idee al dat bloed.. Wel gewassen twee keer volgens de KVZ maar voor mijn idee zag je t bloed nog..

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Mijn eerst is bijzonder omdat hij op de verjaardag van mijn vriendin is geboren. Mijn vriendin is 20 augustus jarig en ik was 31 juli uitgerekend. Dat hij dus op haar verjaardag geboren zou worden hadden we nooit gedacht laat staan rekening mee gehouden.

Mijn tweede draaide zich aan het einde van de zwangerschap nog even in stuit waardoor er een keizersnee gepland werd. De eerste datum die ze voorstelden was 20 augustus. Toen de gyn hoorde wie er op die datum jarig was , ik bij de eerste ver over tijd ben gegaan durfde hij het wel 5 dagen uit te stellen.

Toen ik die morgen opgenomen werd in het ziekenhuis had ik weeën, verweekte baarmoedermond en 1 cm ontsluiting. De keizersnee is wel gewoon doorgegaan maar ik vond het wel bijzonder dat (gepland of niet) ze die dag zelf ook besloten had dat het tijd was.

Deel Deze Pagina