Ik heb afgelopen week donderdag een stukje van de tuin omgespit. Dit heb ik best energiek gedaan, misschien iets te. Maar het was maar een klein stukje. Een dag later fietste ik naar de stad en toen ik naar de wc ging, zat er een klein rood vlekje in mijn inlegkruisje. Ik dacht dat het door een wondje door het schuren van het zadel kwam. Zaterdag werd ik wakker met een voorgevoel van hoofdpijn en voelde ik mij leeg van binnen. Ik had geen last meer van mijn borsten en geen zeurende onderbuik. Na het vrijen had ik wat roze afscheiding en later ook een beetje roze. Gisteren kreeg ik bruine afscheiding en roze slijmafscheiding. Vandaag ben ik wat vers bloed verloren. Ik heb geen buikpijn. Kan dit komen door het spitten in de tuin? Is het wel verstandig om in de tuin te werken? Ik heb de vk gebeld of ik eerder langs kon komen, maar dat gaat helaas niet lukken. Die tijd die zij aanbood, moet ik beschikbaar zijn voor de kids (bso gastouder). Aanstaande woensdag heb ik sowieso een afspraak voor een tweede echo. Dan zou ik vlgs. eigen berekening 9 weken en 5 dagen zijn. Bij mijn eerste echo werd ik +/- 2 weken terug gezet, omdat de foetus te klein was. Wel was er hartactie.
Hoi hoi, Ik snap dat je je zorgen maakt. Het kan komen als je te sportief bezig bent geweest, maar logischer is dat het door het vrijen kwam. Door de zwangerschap wordt je vagina wat gevoeliger. Ik had zelf ook wat bloedverlies en heb toen het ziekenhuis gebeld, want ik was op vakantie. Uiteindelijk is er meestal niet echt wat aan de hand als het om een klein beetje gaat. Als het net zo veel is, als dat je ongesteld bent, dan zou ik wel even eisen dat je nu kan komen. Een paar druppeltjes lijken in de wc pot soms al heel veel, maar het valt eigenlijk mee.
Durf er weinig over te zeggen omdat het zo vaak verschilt bij mk maar het kan ook net zo goed niks zijn. Hopelijk heb je snel echo meid... Wilde je even sterkte wensen!
Bedankt voor jullie reacties. Bloedverlies is helaas toegenomen en de onderbuik begint een beetje te zeuren . Ik kan mij niet meer voorstellen dat dit komt door het spitten. Ik ga straks de vk bellen.
Bedankt! Ik heb de vk vanmorgen gebeld, maar zij vond het niet nodig om vandaag langs te komen. Zij kan toch niks doen en morgen is al snel. Ik hou mij nog even vast aan het laatste sprankje hoop. Volgens haar kan het komen door de innesteling (nu nog ?!?). Bloed en weinig symptomen zeggen niet zo veel. We zullen zien.....
Vervelend meid. Maar ik snap je vk wel, mocht het mis zijn dan kan ze er niets aan doen. Maar ik snap jou ook wel dat je graag zekerheid wil, hoe laat heb je morgen de 2e echo? Ik wil je niet bang maken, maar houdt er rekening mee dat het toch mis is. Toen ik mijn kindje met 13 weken verloor, was het eerste wat mij opviel, dat ik geen last meer had van mijn borsten en mijn onderbuik begon te zeuren. Ik hoop dat je morgen meer zekerheid hebt..
Thanks! Afspraak is om 11.45 uur, dat is nog te doen. Ik bereid mij ook voor dat het mis is, eigenlijk ga ik daar het meeste van uit. Bij mijn vorige ma begon het ook op die manier, alleen had ik er geen bloed bij. Toen had ik alleen bruine afscheiding, verminderde symptomen en een aantal dagen zware hoofdpijn. Hoofdpijn heb ik afgelopen weekend ook gehad t/m maandag ochtend.
Wat er ook gebeurt: probeer weerstand te bieden tegen de menselijke neiging om overal verbanden tussen te zien. De bloeding hoeft echt helemaal niks met het spitten in de tuin te maken te hebben. Kan heel goed gewoon toeval zijn.
Wat vervelend dat je op zo'n moment dan moet wachten tot het eindelijk morgen is... wat er ook uit komt neem het jezelf niet kwalijk... dat is makkelijk om te doen maar als het eenmaal goed zit zit het goed word mij altijd verteld. Dus wat er morgen ook uit komt jij kan er weinig aan doen. Ik hoop voor je dat het goed is en dat het snel morgen is voor jou! Sterkte met wachten!
Ik heb het vruchtje helaas gisteravond verloren . Het was dus toch niet goed. Vandaag laat ik de afspraak bij de vk nog wel doorgaan en laat haar het weefsel zien. Ik heb het bewaard. Het was kleiner dan de vorige keer, dus ik neem aan dat het vrij snel na de echo gestopt is met groeien. Heel erg jammer en verdrietig, maar ik vind het wel fijn dat mijn lichaam het zelf heeft opgelost. Hopelijk ben ik nu helemaal schoon en kunnen we het nog een keertje proberen. Eerst wilde ik niet meer, omdat het zoveel energie en emoties kost, maar ik ben er weer klaar voor. Het blijft toch kriebelen.
Wat verdrietig motherlove! Heel veel sterkte! Ik duim voor je dat het volgende kleintje bij je mag blijven.
Wat een verdriet! Ik wens je heel veel sterkte... en niet jezelf de schuld geven hè... mooi dat je lichaam het zelf heeft opgelost inderdaad en hopelijk mag het de volgende keer goed zijn! Sterkte!
Bedankt iedereen voor de lieve woorden xxx. Gelukkig blijk ik schoon te zijn. Dat is tenminste een lichtpuntje in dit hele verhaal. De vorige keer had de ma nog een heel lange nasleep. Dus, wij mogen het weer proberen. Ik hoop dat het de volgende keer wel lukt, maar het begint nu alweer te spoken in mijn hoofd. Wat als..... het weer mis gaat, als er lichamelijks iets mankeert, enz.... Misschien moeten we het nog een keertje proberen en hebben we geluk. Anders zit ik erover na te denken om het een en ander te laten onderzoeken. Ik weet alleen niet wat en hoe. Maar eerst eens proberen of het toch nog vanzelf goed gaat. Daarnaast moet ik ook niet vergeten dat ik niet meer zo jong ben en mijn man wordt ook al 45.