Teleurgesteld

Discussion in 'Zwangerschap' started by lovieyou, May 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Omdat we niet precies weten hoelang ik zwanger ben (wij denken onderstaande) staat er een vroege echo gepland op 14 mei. Ik zou dan volgends mijn onderschrift 7weken zijn. Nu belde ik de vk, of het een inwendige of uitwendige echo word. Uitwendig zei ze? Maar als ik dan 7 weken ben zien we nog niet of het hartje klopt. Ik vroeg of het dan mogelijk was om een inwendige echo te maken.. Dan moest ik daarna een nieuwe afspraak maken.

Ben echt teleurgesteld want waarschijnlijk zien we uitwendig nog niks. Wie heeft een positief verhaal?

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een uitwendige echo gehad bij 7 weken. En ik bleek toen 6+3 zwanger te zijn. Het was heel klein natuurlijk, maar we konden wel een mooi knipperlichtje zien! Dus het kan wel.
    Maar ik vind het wel gek dat je een nieuwe afspraak moet maken als uitwendig niet lukt. Sterkte en hoop dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt.

3. Lypu

Lypu Niet meer actief

Wegens een onregelmatige cyclus wisten ze niet hoe ver ik was dus ik kreeg ik ook een vroege echo, uitwendig. Ik was net 6 weken zwanger zei ze en er was wel degelijk een stevig kloppend hartje te zien! Met de termijnecho op ongeveer 8 a 10 weken werd ik wel een week vooruit gezet, dus met mijn eerste echo was ik ook ongeveer 7 weken.

Veel succes:D

4. LaDebs

LaDebs Actief lid

Jan 6, 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Vanwege 'te veel mama' hebben ze wel eerst uitwendig geprobeerd maar uiteindelijk gewoon inwendig gedaan. Snap niet waarom hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt moet worden....

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Jawel hoor,ik had met 6wk een kloppend hartje.
    Op deze foto was ik 7wk.

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik heb bij 7w6d een uitwendige echo gehad waar alles heel goed op te zien was, zelfs het knipperlichtje was duidelijk. Hier ook een beetje "te veel aan mama".
    Daarna alsnog inwendig om goed te meten.
    Die apparaten kunnen toch zowel uitwendig als inwendig gebruikt worden?

7. emmaa

emmaa Actief lid

Oct 19, 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Ik ook met 7 weken uitwendig een echo gehad. Hartje was goed te zien. Ze vroeg wel of Ik evt ook inwendig wilde, want dan zou het beeld mooier zijn.

8. lovieyou

Bedankt voor jullie snelle geruststellende woorden! Ik zou het echt jammer vinden als er nog niks te zien is.

Begrijp ook echt niet waarom ik een nieuwe afspraak moet maken voor een inwendige echo.. Ben dus niet de enige die dat een beetje raar vind.

9. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alle echos uitwendig gehad. Vanaf 4 weken
    en bij 7 weken ook een kloppend hartje.
    we konden ook al zien hoeveel hij beweegt.
    de vk zij bij mij dat het eraan ligt of je wat dikker bent of juist niet.
    succes

10. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Hier was met een uitwendige echo helemaal niets te zien maar er werd daarna direct een inwendige gemaakt. Hoorde een sterk kloppend hartje, bij 6+1

11. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

Apr 9, 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Sorry, misschien domme vraag, maar wat bedoelen jullie met "te veel mama"?

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik heb nooit zo vroeg een echo gehad, maar bij de eerste met 10/11 weken was het van buiten niet goed te zien en toen hebben ze meteen inwendig gedaan.

Sommige hebben het over 'te veel mama' maar hier ik heb zelfs 'ernstig ondergewicht' en ze zagen het niet.

Misschien ligt het bij jou vk wel aan de apparatuur die ze hebben, hier kan bij de vk minder dan bij het echocentrum.

13. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Toen ik belde voor een eerste afspraak, vroegen ze hoe ver ik was. Ik had zelf ook geen idee, want ik had een heeeel onregelmatige cyclus.. CB gaf 3+ aan, dus minimaal 5 weken zwanger.. De assistente raadde me aan om de eerste echo pas 3 weken later te plannen, zodat ik minimaal 8 weken zou zijn en er dus sowieso iets te zien is. Eerder doen ze niet, zei ze.
    Vk zei dat ze het eerst uitwendig ging proberen, maar mocht dit niet lukken, zou het inwendig worden. Vanwege hier ook een 'teveel aan mama' had ik verwacht dat er niks te zien zou zijn op de uitwendige echo, maar gelukkig kwam ons kindje gelijk in beeld! Alleen bleek ik zelfs al 10 weken te zijn, dus dat verklaarde een hoop..

Maar een inwendige echo stelt niet zoveel voor hoor, die heb ik in november ook gehad bij de gyn.. Leuk is anders, ik deed het ook niet voor mijn lol.. Maar het is voor een goed doel. En het is alleen voor jezelf heel gek, voor de vk/gyn is het niks bijzonders - die hebben al zoveel blote billen gezien.. :D

14. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

May 6, 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Ik heb bij 6+4 een uitwendige echo gehad en hartje was te zien.hangt ook een beetje van je bouw af en hoeveel buikvet je hebt

15. Nene

Nene Actief lid

Mar 15, 2014
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook extra veel mama ;). Ik dacht dat ik 8,5 week was met de echo. Ik was uitgegaan van een inwendige maar ze wilde het uitwendig doen. Ze kon alles uitwendig goed zien. Ik bleek 6 weken te zijn en er was een duidelijk kloppend hartje. Het was wel een schok dat ik 2,5 week werd teruggezet want dat had ik echt niet verwacht. Met 10 weken krijg ik weer een echo. Ik ben heel benieuwd of het dan wordt bijgesteld. Bij mijn vorige zwangerschap dacht ik 8 weken te zijn maar waren er op de eerste echo al handen en voeten te zien en was ik 12 weken :$.

16. Roosje1984

Mar 19, 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog een aanstaande mama die bij 7+2 weken een uitwendige echo heeft gehad en ook een prachtig kloppend hartje zag! En ook ik heb best een buikje ;)

17. lovieyou

Wat verstaan jullie onder best een buikje? Ik weeg 62 en ben 1.71 lang.. Heb geen mega strakke buik ofzo maar ook geen dikke buik.. Als ik zit heb ik een rolletje er aan hangen haha. Word dat gezien met een buikje?

18. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    6.6 uitwendig, super beeld, klein garnaaltje.. ik ben niet echt dun.. grote kans dat het echt wel goed te zien is hoor!! ik dacht overgens dat ik al 8.5 week was.

19. Ik had, al was het beeld vreselijk slecht, met 7.1 uitwendig een kloppend hartje.. Daar moet ik wel bij zeggen.. Mijn baarmoeder ligt gekanteld en met 10 weken was er uitwendig géén kloppend hartje te zien. Het is dus echt heel erg afhankelijk van de apparatuur die ze hebben, hoe je kleintje ervoor ligt, de positie van je baarmoeder, je buikwand.. Het hoeft dus echt helemaal niets te zeggen. Kun je voor je eerste echo eventueel niet langs de gynaecoloog, waar ze wel een inwendige echo kunnen maken?

20. kiwi31

kiwi31 Actief lid

May 9, 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    mijn eerste echo was met 6,4 weken en ze probeerde eerst uitwendig, maar het kindje zat te ver weggestopt en konden niets zien.
    toen heeft ze meteen een inwendige echo gedaan en daar was een kloppend hartje op te zien :D
    raar dat je een nieuwe afspraak zou moeten maken daarvoor...

Share This Page