Zo slecht geworden!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Drieka, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Vanochtend ben ik naar de Huisarts geweest want die wilde me zien voordat ik verder zou gaan naar een verloskundige omdat ik lichamelijke beperkingen heb en medicatie slik. Mijn bloeddruk was prima en verder alles goed.

Daarna gingen mijn man en ik naar de winkel toe en ben me daar toch een partij slecht geworden! Ik kreeg gigantisch buikpijn, werd duizelig en had het gevoel dat ik door mijn benen zakte want die voelde ineens loodzwaar.
    Ik dacht echt dat ik flauw zou vallen maar gelukkig is dat niet gebeurd. Heb eventjes rustig aan gedaan een flinke zweetaanval gehad en heel wat lucht kwijt geraakt (windjes sorry).

Heb nu al dagen wat last van mijn maag en darmen wat erbij hoort maar kan je echt zo slecht worden ineens van je darmen? Ik denk dat dat het is geweest.

Vanavond heb ik nog wat last van mijn maag en darmen en ook steeds zweetaanvallen, herkent iemand dit?

2. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Herken het niet maar ik weet wel omdat ik verpleegkundige bent dat je niet lekker kan zijn als je geconstipeerd ben..
    Dus je moet opletten dat je voldoende naar toilet ga voor grote beurt..

Hoop dat het je niet vaker gebeurd! .

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja last van je darmen kan je flink dwars zitten wat dat betreft. Daarnaast kan ook de luchtdruk negatief uitwerken.

Ik kan slecht tegen dit drukkende weer (ongeacht wel/niet zwanger) en kan me dan flink duizelig en wiebelig voelen. Moet dan echt gaan zitten en mn ademhaling reguleren.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben in het begin ook wel eens bijna flauw gevallen in de winkel. Eerst brak het zweet dan uit en daarna werden mn benen ook zwaar. Ben nooit echt flauw gevallen omdat ik net op tijd buiten kon zijn voor frisse lucht.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik slik morfine en kan normaal nooit goed naar het toilet ondanks dat ik er poeders voor heb om de ontlasting soepel te houden.

Nu kan ik echter heel erg vaak en goed naar het toilet, heb ontzettend last van mijn darmen, zo erg dat ik er zelfs een weeïg gevoel van in mijn maag krijg. Gelukkig ben ik bijna altijd thuis dus kan ik rustig aandoen maar gisteren vond ik toch zeker wel akelig.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb het ook gehad. Heel herkenbaar.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Drieka, welke poeders gebruik je?

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik gebruik al jaren Movicolon naast de morfine is dat echt wel nodig anders heb je om de zoveel dagen een bevalling. Is trouwens alleen volgens recept te krijgen.

9. XmoonlightX

#9 XmoonlightX, 10 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2014
    I know, maar als je ondanks door de movicolon je ontlasting niet goed zacht blijft zal ik als ik jou was om forlax vragen. Dit zijn zakjes speciaal voor obstipatie bij morfine gebruik

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Weet ik (ben verpleegkundige geweest) maar ik gebruik nog Wapiti ernaast, is homeopathisch maar het werkt echt enorm goed als ik een weekje niet geweest ben om de boel weer op gang te krijgen en dan gaat het vaak weer weken goed met de Movicolon. Na een maand of 2 dan zit ik weer helemaal vol ondanks elke dag Movicolon en pak dan weer 1 keer Wapiti en dan gaat het weer een maand of 2 goed met alleen de Movicolon, zo red ik me al 6 jaar dus ben wel wat gewend haha.

11. XmoonlightX

Hihi helemaal prima toch!
    Maar dacht zeg het toch even :D

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Evengoed bedankt :D

Deel Deze Pagina