Gebruik metronidazol

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kira32, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kira32

kira32 Nieuw lid

23 sep 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik heb iets waar ik momenteel mee zit en ik vroeg me af of iemand dit probleem ook heeft gehad.
    Momenteel ben ik 23 weken zwanger van een lief klein meisje. Dit is mijn eerste zwangerschap. Vanochtend ben ik naar de huisarts geweest omdat ik pijn heb aan mijn vagina plus veel afscheiding. Hij gaf aan dat ik een bacterie infectie heb en heeft mij daarvoor een eenmalige kuur van 4 tabletten 500mg metronidazol voorgeschreven.

Nu ben ik enigzins huiverig met het innemen hiervan, omdat hij zelf een beetje onzeker was over of het wel of niet kan tijdens de zwangerschap. Bij de apotheek gaven ze aan dat het wel kan, maar op internet vind ik veel tegensprekende berichten. Ook lijkt de dosering me erg hoog in een keer. Normaal zou ik het wel innemen, maar ik ben bang dat het schade toebrengt. Maar rond blijven lopen met klachten is denk ik ook niet goed.

Ik ga morgen sowieso de verloskundige nog even navragen, maar toch vind ik het fijn te weten of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou dat is ook gek dat je dat hebt gekregen terwijl ze er niet helemaal zeker van waren toch? Weet de ha dan wel zeker dat het een bacteriële infectie is? Heeft hij kweekje afgenomen?
    Ik zou toch even teruggaan dat je zeker wilt weten dat je echt een bacteriële infectie hebt voordat je aan de medicatie gaat.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Arts en apo hebben het gecheckt dus het moet kunnen.

4. kira32

kira32 Nieuw lid

23 sep 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Mijn arts is een aardige man, maar twijfel soms of hij wel gelijk heeft. Hij had in eerste instantie niet eens door dat ik zwanger was, terwijl ik dat al meerdere malen had aangegeven. Pas aan het eind zag hij het, dus vandaar mijn grote onzekerheid. Ik was al van plan om over te stappen naar een ander en ga dat vandaag eerst proberen. Dan hoop ik een tweede opinie te krijgen en nogmaals een bevestiging dat het een infectie is. Naar mijn weten kunnen mijn klachten ook gewoon te maken hebben met de zwangerschap.

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Is er zonder een kweek in te zetten zo hup antibiotica voorgeschreven? Raar... Ik werk in een dierenkliniek en trek handschoenen aan bij het snijden of hanteren van metronidazol pillen, meer voor de zekerheid, ik heb ergens eens iets gelezen dat het niet goed zou zijn.

Deel Deze Pagina