Goedenavond! Wij hebben afgelopen zaterdag een pretecho gehad (3D). Ik was toen 27+5 wk ver. Daar is ook een groeimeting gedaan en hij gemiddeld gezien groter dan de termijn. - buikje werd op 28 wk gemeten - hoofdje werd op 29 wk gemeten - benen op 30 wk gemeten - geschatte gewicht: 1337 gram Normaal is voor deze termijn rond de 1000 gram zei ze. Nu is mijn vraag eigenlijk, is dit kindje té groot of gewoon nog goed binnen de curve? Als ik namelijk naar deze site kijk http://www.perinatreg.nl/uploads/167/77/Geboortegewichtcurven_Zoons_Primiparae.pdf dan kom ik op p95 uit Ik was het zaterdag vergeten te vragen aan de echoscopiste, was zo verliefd naar het 3d beeld daarna aan het kijken haha Moet ik deze metingen aangeven bij mijn verloskundige?
En ik zit nu is te googlen op symptomen van zwangerschapsdiabetes en daar komt uit: hoofdpijn, jeuk, vermoeidheid en veel dorst. En laat ik dat nou de laatste weken nou allemaal hebben. Ik leef altijd juist best gezond, topsporter geweest tot ik wist dat ik zwanger was. Zou ik dan alsnog zwangerschapsdiabetes kunnen hebben?
Goedenavond, Het kindje valt nog binnen de curves, maar is wel aan de grote kant. Het is goed om de groei van jullie kindje in de gaten wordt gehouden. Ik zou je zeker adviseren de metingen door te geven aan de verloskundige. Daarnaast zou ik zeker je klachten die je hebt ook doorgeven. Het is zinvol om toch wat extra bloedonderzoek te laten doen, zoals het bepalen van je ijzergehalte en glucosegehalte. Succes! Groetjes Monique