Hoofdpijn :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chantallie24, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Hallo dames,

Momenteel ben ik bijna 12 weken zwanger. Heb elke keer zo'n hoofdpijn. Voelt voornamelijk als spanningshoofdpijn... In de avond heb ik het samen met misselijkheid... Zijn er meer dames die dit hebben? Heb maar wel net het ziekenhuis gebeld (daar ben ik onder controle). En ik heb een paracetamol genomen... Dat kan geen kwaad toch?

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Paracetemol kan geen kwaad. Misschien ook even je bloeddruk laten checken en probeer wat meer rust te houden (en goed water te drinken)

3. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Ja, denk sowieso dat ik mijn bloeddruk maar laat nakijken. Vorige keer
    Was ie 120/70, en dat was perfect. Kan je bloeddruk al zo hoog zijn met dit trimester? Dat lijkt me namelijk niet ongevaarlijk :(. Probeer idd veel water te drinken, maar heb er wel moeite mee.

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Bloeddruk kan altijd hoog zijn, maar met dit termijn zal het dan nog niet door de zwangerschap komen... Is inderdaad erg vroeg.

Maar misschien iets hormonaals de oorzaak? Gewoon een kwaaltje.. Is vervelend... Maar paracetamol nemen kan geen kwaad he... Misschien als je paar weken verder bent dat het over is...

5. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Yep, ken het helaas, ik heb er ook last van.
    Inmiddels ruim 24 weken en het is nog niet minder geworden. Hier niks mis met mijn bloeddruk en de huisarts kan ook niks verontrustends vinden.
    Waarschijnlijk hormonaal dus, en daar is niks aan te doen.
    Paracetamol helpt af en toe (helaas niet altijdj) maar dat dagelijks nemen is ook niet goed. Dus neem het af en toe, als het echt te erg wordt.
    Verder zit er niks anders op dan ermee te dealen helaas.....

6. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Dankjewel voor de antwoorden dames. Ondertussen had de gyn gebeld en die dacht ook dat het gewoon hormonaal is. Dus idd als het echt te erg word een paracetamol nemen. Gelukkig is de hoofdpijn al wat afgezakt nadat ik PCM had genomen.

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik heb de laatste tijd ook snel hoofdpijn. Bah, niets aan! Het is bij mij niet zo erg dat ik de vk of huisarts bel, 't zal er helaas wel bij horen.

8. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Hier ook frequent last van.

Gyn zei dat het een teken is dat je lichaam het toch zwaar te verduren heeft. Zijn advies: vitamines nemen, veel water drinken en rusten wanneer je kan (en paracetamol als het echt niet anders kan...)

9. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Genoeg water drinken is wel iets waar ik op moet letten. Op werkdagen drink ik niet altijd genoeg. Vitamines neem ik al braaf, maar rust nemen is soms moeilijk ;).

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad. Mijn vk raadde me aan om echt meer te gaan drinken. Ik had daar ook moeite mee namelijk.
    Nu staat er standaard een glas op de keuken en als ik daar kom moet ik van mezelf een glas water nemen.
    Dit heeft echt gewerkt bij mij. Had er al snel geen last meer van.

Deel Deze Pagina