hoofdpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door mammievan2, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Word gek van de hoofdpijn. Wat alleen helpt is me ogen dicht doen dan word het wat minder,maar helemaal weg gaat het niet. Maandag heb ik een afspaak met de dokter. Hebben meer meden er last van?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

soms. Wat hier goed helpt:

paracetamol samen met ibuprofen slikken, dat versterkt elkaar
    hoofdhuidmassage! Dat is heerlijk
    aan de haren trekken waar de hoofdpijn zit, dat bevordert de doorbloeding en kan helpen
    meditatie
    veel drinken, vooral water

Klinkt best heftig bij jou, ben benieuwd wat de ha zegt!

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat ik ook heb gemerkt is dat voltarengel kan helpen. Bij mij komt de hoofdpijn uit mijn nek en schouders en als ik daar dan voltaren op smeer wordt de hoofdpijn ook minder doordat die spieren dan kunnen ontspannen.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb er ook heel veel last van. Heb laatst zo'n roller gehaald en heet migrana, zitten kruiden in en het helpt wel. Als ik paracetemol neem los ik het op in heet water en zo heet mogelijk opdrinken

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ik had jarenlang vreselijke hoofdpijnklachten. Het leek heel erg op migraine, maar dan eigenlijk continu. Stekende, misselijkmakend hoofdpijn met overgevoelig voor licht en geluid waarbij ik niets kon en vaak huilend op de bank lag of in bed met mijn hoofd onder de dekens:).
    Uiteindelijk naar de hoofdpijnpoli geweest en wat ben ik daar blij mee!
    Ik ben naar de ft doorverwezen ivm spierspanningshoofdpijn waarbij ik dry-needling behandeling kreeg. (niet echt fijn). Maar het heeft echt heel goed geholpen.
    Ik zit veel achter de computer waardoor ik een verkeerde houding aanneem met mijn nek waardoor bepaalde spieren enorm vast zijn komen te zitten die dus die ontzettend erge hoofdpijn veroorzaken.
    Nog heb ik weleens hoofdpijn zoals toen, maar nu kan ik middels oefeningen die ik toentertijd van de ft heb gekregen de hoofdpijn wegkrijgen. Heerlijk is dat!
    Ik ben heel erg blij dat ik toen naar de hoofdpijnpoli ben geweest.
    Misschien ook iets voor jou?

6. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

7 jul 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jarenlang hoofdpijn, nu gestopt met koolhydraten ( 3weken) en geen hoofdpijn meer, behalve 1 voor mijn maandstonden

7. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    In mijn geval waren behandelingen bij de manueel de oplossing!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voldoende water drinken heeft bij mij veel gedaan.
    En mijn nek los laten maken door de fysio. Dagelijks oefeningen doen met mijn nek langzaam draaien (van links naar rechts, met kin ingetrokken en kruin omhoog) en draaien met kin over de borst (van links naar rechts, halver cirkel maken. NIET naar achteren. En laatst oefening is rechtop staan, kruin omhoog en dan je kin intrekken (dubbele onderkin maken ;)) en dan ontspannen. Dat een paar keer.

En voldoende water drinken. Had ik al gezegd, maar vind het zo belangrijk, dat ik het nog een keer zeg. Koffie en thee tellen niet mee.

9. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Bijna dagelijks hoofdpijn, maar ze kunnen niets vinden.
    Heb je zelf een idee waar het vandaan kan komen?

10. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Rook je toevallig? Ik ben bijna 10 maanden gestopt met roken. Toeval of niet maar mijn soortgelijke hoofdpijn is sindsdien sterk verminderd. En verder:
    - ibuprofen + paracetamol
    - warme douche
    - warme pittenzak op je schouder/nek
    - veel water drinken
    - ontspanningsoefening (yoga of meditatie)
    - rusten

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Laten uitzoeken wat het is.

Het ook een tijd stekende hoofdpijn gehad.
    Mijn arts bleef het maar steken op migraine.
    Medicatie hielp geen zier en hield ik zelfs niet binnen als 't pillen waren.

Uiteindelijk bleek het een CVA (hersentrombose) te zijn.

Zeker als het van de ene dag op de andere zou gekomen zijn, zou ik blijven zoeken naar een oorzaak.

Die huisarts heb ik overigens nadien buitengezwierd.

12. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    De dokter zei dat het migraine is. Als ik een aanval krijg moet ik zo snel mogelijk 2 paracetemols en 1 ibiprofen in nemen
    En rust nemen maar ja dat is moeilijk met 2 kids en werk ook 3 dagen in een winkel

13. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat een raar advies van de huisarts!

Migraine en "normale" pijnstillers werken elkaar namelijk heel erg tegen.
    Migraine is in tegenstelling tot andere vormen van hoofdpijn een verwijding van de bloedvaten in je hoofd en geen vernauwing. Paracetamol en ibuprofen verwijden de bloedvaten normaliter zodat hoofdpijn weggaat. Bij migraine doet dat dus meer slecht dan goed want je bloedvaten zijn al verwijd. Daarom is er voor de behandeling van migraine een aparte pijnstiller-groep. De zogenaamde triptanen. (imigran, zomig etc)
    Deze realiseren het tegenovergestelde van paracetamol; namelijk ze vernauwen je bloedvaten waardoor je migraine wegtrekt.
    Als ik jou was zou ik de assistent nog eens opbellen en vragen of je geen migraine-medicijn kan krijgen.

14. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Met Imigran etc zou ik zeker mee uitkijken. Mijn vader heeft een herseninfarct hierdoor gekregen. De huisarts had het als laatste keuze middel voorgeschreven.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn moeder heeft ook jarenlang imigran gebruikt, met alle gevolgen van dien. Nu, achteraf, blijkt dat dit bij mijn moeder ernstige gevolgen heeft gehad voor haar kortetermijngeheugen.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48

"In tegenstelling tot wat dokters en patiënten al bijna honderd jaar lang denken, ontstaat migrainehoofdpijn niet door verwijding van bloedvaten in het hoofd en is stress geen uitlokker van migraineaanvallen.Toekomstige migrainemedicijnen hoeven geen vaatvernauwend effect te hebben en zijn daardoor veiliger.

Dat ontdekte Guus Schoonman, arts en onderzoeker van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), die vrijdag promoveerde. Schoonman mat bij 27 migrainepatiënten de doorsnede van een groot aantal bloedvaten in de hersenen en hersenvliezen vlak vóór, tijdens en na een migraineaanval.

Hij gebruikte hiervoor een nieuwe, zeer gevoelige MRI-techniek. De bloedvaten waren tijdens de hoofdpijnfase niet verwijd."

Bron

17. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Interessant! Ga me er eens in verdiepen. heb namelijk tot 4 aanvallen per maand en ik zweer bij zomig. Binnen een uur ben ik weer 100% beter.

Deel Deze Pagina