Puppp, wie weet raad?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Billy60, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben nu 17 weken zwanger en ik word sinds een paar weken gek van de jeuk. Paar keer naar de huisarts geweest maar die kon er niet echt wat mee. Gisteren was ik bij de gyn en ze heeft gekeken naar de uitslag op mn bovenlijf en ze denkt aan Puppp. Zelf lopen zoeken en ja, het lijkt er verdacht veel op. Maandag moet ik naar de dermatoloog en hoop daar hormoonzalf mee te krijgen waardoor het een stuk minder wordt, ik moet nog zo lang! De gyn had het nog niet vaak zo vroeg gezien zei ze. :(

Nu voel ik me echt ellendig, ik ben zo moe omdat ik 's nachts wakker lig, overdag doe ik amper wat omdat ik moe ben en die constante gekmakende jeuk die alles verpest. Zijn er meer dames die dit hebben gehad en me tips kunnen geven om het op eigen houtje tot maandag wat beter te redden?

Tot nu toe gedaan;
    * mentholgel; wel lekker als je t maar op één plek hoeft te smeren, maar niet voor je hele lijf en droogt erg uit.
    * vette zalf; plakt en pikt en wordt warm wat niet helpt
    * havermoutbad; helpt geen moer :)

Hoop dat er dames zijn met goede tips!

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Iemand?

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Sorry met puppp kan ik je niet helpen maar ik wil
    Je toch aanraden om bloed te prikken of het geen cholestase is,
    Dan kun je met een geruster hart van puppp uit gaan, uitslag kreeg ik namelijk ook maar dan van het krabben

Kenmerkend is wel handen en voeten, daarnaast doet de rest van het lijf mee,

Wat mij hielp bij jeuk van de cholestase is koude douche, niet fijn maar alleen op die manier kwam ik van de jeuk af,
    Een vork had ik altijd en overal bij me, in de auto in elke tas in het nacht kastje in de wandelwagen zo kon ik me anywhere anytime krabben
    Ook had ik calendula emulsie voor schaafwonden deze werkt redelijk verkoelend

Voor jeuk helpt antihistamine, ik heb een aantal keer een prik gehad en de jeuk werd er echt minder van ik was toen alleen wel al na de 25 weken zwanger ik weet niet of je dat met 17'weken al mag

Veder niet te zware kleding dragen, lekker luchtige en soepel vallend hielp ook.

Sterkte ! Jeuk kan echt killing zijn ! Hoewel pupp niet fijn is hoop ik voor je dat het dat wel is, dat kan namelijk voor de baby geen kwaad,

Ik hoop dat je gauw ergens verlichting in vind

Oohh trouwens ik me net dat de gyn mij door wou sturen voor licht therapie bij de dermatoloog dit hielp voor jeuk zei ze, maar omdat ik een chronische ziekte heb die niet in aanraking mag komen uv straling mocht het niet, maar dat zou ik de dermatoloog ook eens vragen als ik jou was of jij daar baat bij kunt hebben

Als ik niet chronische ziek was mocht ik 3 keer per week.

4. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werkt koelzalf tegen de jeuk!

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Thanks Hippo en Tebby.

Mn bloed is geprikt voor de galzouten, maar gyn wist al zeker dat dat het niet was. Beeld komt ook totaal niet over een.

Ik ga vragen voor die lichttherapie. Wil alles proberen wat mogelijk is, want dit is niet uit te houden. Slik al wel wat, cetirizine. Maar doet geen drol natuurlijk. 😰

6. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verrek ook van de jeuk! En buiten koelzalf krijg ik er niets voor.
    Citrizine slik ik normaal al dus daar kunnen ze niets mee doen.
    Ik heb vooral jeuk in me gezicht, hals en armen.

Ik ben 18.3 zwanger

7. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ze weten niet waardoor Tebby? Je hebt ook geen uitslag verder?
    Sterkte, het is zo rot.

Hier begon het met wat kleine bultjes in de huidplooi onder mijn borst, al wat weken terug. Ineens kwamen er overal bultjes. De huisarts wist niet echt maar schreef maar wat voor tegen de eczeem. Hielp niets en binnen een paar dagen zat het overal. Ik dacht aan een allergie. Ha heeft toen foto's gemaakt en laten beoordelen door een dermatoloog. Die zei misschien eczeem of anders cholestase. Toen ik diezelfde dag bij de gyn kwam (maandag) zei ze gelijk; dit is volgens mij echt typisch puppp. Ik later op internet en het is echt precies hetzelfde. Het jeukt zo afschuwelijk. Nu dus maandag dermatoloog, zo benieuwd wat die zegt.

Op dit moment zit mn hele bovenlijf er onder, overal bultjes, nu gaan ze naar onderen en begint het op mijn dijen. Ook mijn hals en nek beginnen nu. Ik eindig in één grote jeukende bult vrees ik. 😭😭

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb de littekens nog over mijn hele lichaam. Bij de eerste ook alles uit de kast getrokken niets hielp. Ja calendula emulsie maar dat verlichte alleen. En kreeg het ook heel vroeg Na 34 weken werd het minder en met 35 weken was ik er vanaf

9. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Bij mij hielp de hormoonzalf van de dermatoloog erg goed. :)

Verder niet te warm douchen en proberen er niet aan te komen....ja dat is lastig ;)

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina