Hallo, Ik ben 5 weken zwanger, iemand bekend met darmkrampen icm obstipatie? Heb echt enorme pijnklachten hiervan, het rommelt en beweegt continu.
Ik heb bij mijn oudste geen last van obstipatie gehad, maar wel 2 nachten achter elkaar enorme krampen gehad. Ik dacht zelf aan een beginnende miskraam met hevige menstruatiepijn. Dat hield bij mij toen een minuut of 20 aan en toen zakte het af. Later las ik dat dat kon komen omdat de darmen in de verdrukking kunnen komen en dat dat pijnklachten kan geven.
Ik dacht ook echt dat ik een miskraam ging krijgen, vreselijk! Maar toen ik na een hele nacht helse krampen geen bloed had dacht ik ineens aan mijn darmen. Merk nu ik minder koolzuurhoudende dranken drink ik al iets minder last heb. Gestart met yakult en roosvice laxo in de hoop dat dat een beetje helpt.... Dankje voor je reactie
Ik was toen ook vijf weken zwanger. Daarna niet meer gehad. Goed dat je wat inneemt om de boel op gang te houden.
Ja ik heb dit ook veel gehad en nog steeds. Een kiwi op de nuchtere maag eten wil nog wel eens werken. En vooral heel veel water drinken. Goed vezelrijk eten ook. Hopelijk ben je er snel van af!
Bij mijn zoontje tussen de 5 en 6 weken ook heel erg gehad. Ik was ook zo bang voor een miskraam maar het waren gelukkig echt mijn darmen.
Helaas herkenbaar, het begon bij mij altijd na NOD al en hield aan tot een week of 10 van de zwangerschap, daarna verdween het en kwam het aan het eind van de zwangerschap weer terug. Ben zovaak onnodig naar het toilet geweest alleen maar om te kijken of ik geen bloedverlies had (dacht iedere keer meteen aan een MK vanwege die pijn). Kiwi's hielpen hier erg goed. En het klinkt misschien gek, maar ik nam iedere ochtend, op een nuchtere maag, een lepel olie (word ook geadviseerd als baby's moeite met de ontlasting hebben). Hierdoor werd het een stuk minder erg en was het alleen meer op de achtergrond aanwezig.
Dankjewel! Ik zal je tips eens proberen....de misselijkheid is er nu ook bijgekomen dus hoop dat ik alles kan eten Haha
Jaa hier ook 5 weken en kleine krampjes, over de hele onderbuik.. Geen obstipatie, maar moet heel vaak naar de wc om te plassen haha.