Tips om fit te worden/blijven tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Pippa02, Mar 6, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik voel me zo futloos tijdens de zwangerschap!

Wat doen andere zwangeren om fitter te worden of fit te blijven?

2. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Veel buitenlucht, fietsen, wandelen (zolang dat nog ok voelt).
    Hoe ver ben je? Die futloosheid hoort er de eerste én de laatste weken ook een beetje bij vrees ik.... Maar tussen ca week 13 - 30 kon ikzelf iig redelijk sporten en dat hielp.
    Zwemmen is ook heel goed, vind daar zelf alleen niks aan maar wordt erg aangeraden aan zwangeren.
    En zit er misschien Mom in balance bij je in de buurt??
    Succes!!

3. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Voornamelijk door gezond te eten. Ik let nu echt heel goed op mijn vitamines etc. Verder probeer ik genoeg te lopen en doe in de ochtend gym. Heb een hekel aan zwemmen, maar anders had ik dat gedaan.

Nu ik tegen de 20 weken loop merk ik wel dat ik sneller kortademig word. Daardoor voel ik mij steeds minder fit.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik doe eigenlijk niets anders dan wanneer ik niet zwanger ben. Ja oke, ik drink nu geen alcohol en rook niet.
    Maar ik eet altijd erg gezond en sport veel. Nu wandel ik heel veel, elke dag sowieso twee uur in een stevig tempo.

5. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Blijven bewegen. Ik zit op zwangerschaps gym, loop regelmatig een stuk en wil gaan zwemmen. Ook Let ik op mijn eten, dit doet al erg veel met je lijf.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Idd beweging en gezond eten!
    Iets meer eiwitten en een extra boterham of fruit als je trek hebt!

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Blijven bewegen, maar ook je rust pakken. Qua eten zorg ik dat ik mijn groente, fruit, volkoren en water krijg. En een vitaminetablet. Nu ik met verlof ben wil ik weer wat meer gaan bewegen. En achter een peuter aanrennen helpt trouwens ook wel om fit te blijven ;)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Blijven bewegen, al is het maar weinig. Ik neem naast foliumzuur ook magnesiumtabletten, dit helpt iets tegen vermoeidheid en spierkrampen.
    Qua eten heb ik veel meer behoefte aan vlees en stevige pot, dus ik luister naar mijn lichaam. Ik eet alleen waar ik trek in heb, anders word ik misselijk.

En ik doe thuis yoga via YouTube :D

9. linnie88

linnie88 Actief lid

Aug 6, 2013
    223
    10
    18
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een tijdje Jillian Michaels pregnancy work outs gedaan via YouTube.
    Ben van plan dat deze zwangerschap weer te proberen. Hopelijk komt het betere (droge) weer eraan, dan wordt het flink veel wandelen met dreumes.
    Verder doe ik squats voor t slapen gaan of tijdens het kijken van GT/ST.

10. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Zwangerfit gaan doen?

Share This Page