Hoofdpijn...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterretjeindenacht, 8 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjeindenacht

Sterretjeindenacht Actief lid

27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Dag dames,
    Ik heb vandaag voor de 6de dag op rij hoofdpijn. S'avonds slaat het zelfs om naar migraine.

Ik ben vandaag 13w3d iemand die sinds de start van het 2de trimester veel hoofdpijn had?

Als ik begin te google'en (doe je beter niet) kom ik zwangerschapsvergiftiging tegen :/ ben dus wel wat geschrokken..

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Hier was het bij de 4e door te lage bloeddruk, te weinig eten en drinken en groeispurts. Vooral bij groeispurts een paar dagen achter elkaar en dan ineens was het weer over en de buik een stuk dikker

3. Sterretjeindenacht

27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Een te lage bloeddruk heb ik niet. Vandaag zitten we op dag 8 en het is nog steeds niet over miss morgen toch maar eens bellen.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Dat duurt wel erg lang ja

5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dag 8 is wel lang, zou ook even bellen.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Hier ook regelmatig hoofdpijn.. ik merk vooral als ik te druk ben dat ik hoofdpijn krijg. Ben nog niet op controle geweest dus geen idee wat mijn bloeddruk is. Nu ben ik sowieso al snel vatbaar voor hoofdpijn, en nu ik zwanger ben alleen maar meer lijkt wel. Heel vervelend is het wel.
    Ik zou even de verloskundige bellen, mss kun je even langskomen om bloeddruk te meten?

7. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    In de mails die ik krijg met wekelijkse zwangerschaps updates stond dat je vanaf het tweede trimester meer hoofdpijn kunt krijgen. Oorzaak vaak onbekend maar meestal door moeheid (teveel gedaan op een dag) of stress (piekeren of werk oid). Heb er zelfs sinds een paar dagen last van met regelmaat. Rust nemen schijnt de enige oplossing te zijn. Sterkte!

8. knipsandra

12 mei 2020
    8
    7
    3
    Vrouw
    Kapster
    Rust nemen en vergeet niet veel water te drinken.. Sterkte

Sterretjeindenacht vindt dit leuk.
  9. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Erg herkenbaar. Bij deze zwangerschap heb ik het minder, bij de eerste 2 lag ik 80% van de tijd plat met hoofdpijn. Zelfs toen mijn bloeddruk prima in orde was.

Combinatie van te weinig drinken, teveel doen en piekeren.
    Sterkte! Hoofdpijn is zo naar.

10. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    ik heb ook sinds 1 1/2 week elke dag knallende koppijn...bij mij komt het door mijn hb die heel laag is....vitamine alles is prima in orde alleen het ijzer gehalte gaat alleen maar naar beneden ondanks de staal tabletten..
    ik krijg 8 juni een bloedtransfusie als hij dan nog niet gestegen is.
    het kan dus ook aan andere dingen liggen...misschien kun je het bloed na laten kijken na een gesprek met de verloskundige?

11. Sterretjeindenacht

27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Hallo iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik had maandag de dienst gyneacologie gebeld en zij zeiden dat ik langs de huisarts moest voor een controle en best is bloed af nam.

Heb ik gedaan van vergiftiging dus geen sprake, wel zag ze dat er iets moest geweest zijn maar dat het ergste allicht voorbij was. Sinds dinsdag ook geen hoofdpijn meer. Wls had dat wat op men hoofd geslagen.

Oef gelukkig ik was voor men zwangerschap van men zoontje migrainelijder en ben door die zwangerschap daarvan verlost en heb opmerkelijk minder hoofdpijn dan vroeger..

Nu was ik even bang dat het omgekeerd ging gaan of er iets anders mis was.

Mijn ijzer moet wel opgevolgd worden was niet alarmerend maar het was aan de lage kant 47 en zou 50 moeten zijn voorlopig moet ik geen supplementen nemen..

Deel Deze Pagina