hoofdpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door liesski, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesski

liesski Actief lid

14 dec 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    Hallo,

Sinds ik zwanger ben heb ik al 3 keer hoofdpijn gehad. Het is een bonkende hoofdpijn die tijdens rust meevalt maar zodra ik wat ga doen begint te bonken.
    Ik heb elke keer wel paracetamol genomen, dit mag wel hoorde ik van de apothekersassistente. Maar ik wil toch niet te vaak paracetamol gebruiken, liever helemaal niet.
    Mijn bloeddruk is goed, ik drink genoeg dus waar komt die hoofdpijn toch vandaan? Komt dit vaker voor?

Groetjes Liesbeth

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hOi liesbeth,

Hoofdpijn in de zwangerschap is toch vaak gerelateerd aan te weinig drinken. Houd eens bij hoeveel je drinkt. Je mag namelijk in de zwangerschap een liter meer dan daarbuiten dus als je 2,5-3 liter drinkt drink je voldoende. Let ook goed op je rust en of je voldoende frisse lucht krijgt gedurende je dag. Paracetmol kan geen kwaad je mag er 6 per 24 uur.
    Je kan ook je urine even na laten kijken bij de huisarts op een blaasontsteking, je zal denken 'voor hoofdpijn'? JA voor hoofdpijn!
    Symtomen van een blaasontsteking kunnen in de zwangerschap heeeel anders verlopen.
    Imke

Deel Deze Pagina