goede avond. mijn bloeddruk is 140/80 is dat goed, verloskundige wil het in de gaten houden omdat het zo schommeld 140/85 136/86 130/70 140/80 meer mensen hier mee bekend?
Ik weet er niet heel veel vanaf, maar het is geloof ik wel zo dat je bloeddruk in het begin van de zwangerschap daalt, in het midden weer wat stijgt en dat je dan de laaste drie maanden meer risico hebt op een hogere bloeddruk. De laatste keer toen ik bij de vk was, was ik net zolang zwanger als jou en mijn bloeddruk was toen 115/65 en dat vond ze "heel netjes". Dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Anders zou ik zeggen: vk even bellen, weet je het zeker!
ik vind hem persoonlijk niet zo schommelen... niet zorgwekkend in elk geval... Mijn bloeddruk is tot nu toe: 120/75 100/55 110/75 125/80 en dat was altijd prima, ook die lage uitschieter er tussendoor kon geen kwaad, dat was normaal. Ik moest alleen wat voorzichtig aan doen met opstaan en dergelijke zodat ik niet zou vallen ofzo en als ik me niet lekker voelde een dropje eten, maar ook zeker niet te veel. 140 / 80 is m.i keurig netjes.. - ondedruk is volgens 'de boekjes' maarja, ik ben geen arts of verloskundige...
Hoi meiden, Je schommelingen lijken wel mee te vallen, ziet er verhoudingsgewijs goed uit. Ik werk zelf als verpleegkundige en de marge die meestal gehanteerd wordt is dat het verschil tussen je bovendruk en onderdruk in de ideale situatie rond de 40 mag/moet zijn. Gaat je bovendruk onder de 100, of je onderdruk boven de 100 dan moet je wel even opletten. Maar het is voor iedereen anders. Ik zit zelf altijd laag (100/70 gisteren bij de vk) dus ik functioneer er prima op, zou je altijd 130/90 hebben en ineens zakken naar 100/70 dan kan je daar wel dizzy of slapjes van worden Kijk uit met zout (vooral verborgen zout) en stress, want dat kan een verhoging geven. Maar je vk zit er bovenop dus je wordt goed in de gaten gehouden. Groetjes Kruimel
de laatste keer was m'n bloeddruk 95/65...daarvoor 105/70...nix om me zorgen over te maken zei de VK...dus dat doe ik dan ook maar niet...heb alleen wel veel last van flauwtes...
Hallo De onderdruk is vaak een moment opname. kan zijn dat je je wat gehaast hebt, of wat zenuwachtig bent, of gewoon moe van het stukje er naar toe lopen bv. Daar kan de onderdruk vaak al bij omhoog gaan. De Bovendruk willen ze vaak wel goed in de gaten houden, Vanaf 85 is hij iets verhoogd en willen ze je in de gaten houden voor eventuele zwangerschapsvergiftiging. Ze houden je dan gewoon extra goed in de gaten omdat hij niet naar de 90 toe moet gaan. Op dit moment zou ik me nog geen zorgen maken. Ten zei je sterretjes begint te zien, dubbel ziet, hoofdpijn blijft houden, een beknelling voelt ten hoogte van onder je Bh (alsof er een strakke riem word aangetrokken) of heel erg veel vocht gaat vasthouden (dit hoeft er niet altijd mee te maken hebben hoor, kan ook door de warmte komen) Niet teveel gaan piekeren erover, anders had ze al lang actie onder nomen hoor als ze het niet vertrouwde! Sorry, heb in deze tekst een fout gemaakt, lees verder daar staat het goed!
Ik denk dat je het precies andersom bedoelt, de onderdruk is juist iets wat ze goed in de gaten willen houden, het getalletje achter de /.
Oo ja je hebt helemaal gelijk hahah...wat erg , had ze omgedraaid.. . Goed dat je het aangeeft dat ik het verkeerd had opgeschreven Dus bij deze: Bovendruk is vaak een moment opname en onderdruk is wat ze goed in de gaten houden Sorry!
Je bloeddruk is netjes hoor. Maar boven de 90 (onderdruk) gaan ze het wat beter in de gaten houden ivm mogelijke zwangerschapsvergiftiging. Dan kan het ook zijn dat je langs de gynaecoloog gestuurd wordt. En bij 20 weken zit je meestal in de 'lage bloeddruk periode', grote kans dat hij gaat stijgen na 30 weken zwangerschap. En dan kom je wel in regionen die ze in de gaten houden (waarschijnlijk gaan ze dan ook een nulmeting van de urine en bloed maken, om te kijken of er wat in je eiwitafscheiding wijzigt). Maar waarschijnlijk heb je al een relatief hoge bloeddruk van jezelf als je bij 85 begon en hoef je je geen zorgen te maken. Maar vraag je vk de volgende keer gewoon wat in haar praktijk de gewoonte is.
zolang je bovendruk niet boven de 160 komt en je onderdruk niet boven de 90 komt is er niets om je zorgen over te maken. het is normaal dat na de 12e weken je bloeddruk fors omlaag gaat en rond de 16e week weer omhoog. Niets om je zorgen over te maken. Ik had met ; 10 weken: 130/70 14 weken: 105/65 19 weken: 130/80