Selaam verloskundige, Met 26 weken was mijn baarmoeder ongeveer 27 cm groot en de hoogte fundus was 1/4 NX. Nu is de fundus wat hoger, bijna tegen mijn ribben aan. Heb het zelf gevoeld, moet volgende week weer naar de vk. ik heb een vraagje: hoe groot is de baby dan ongeveer, was is het gewicht (eventueel) en groeit de baby volgens het schema? Ik heb zelf het gevoel dat de baby wat groter is dan normaal. Alvast bedankt!!
hoi Layla, bij 29 weken is de baby ongeveer 36 cm( van hoofd tot teen) en 1150 gram. Qua centimeters is je buik inderdaad aan de grote kant. Wacht het bezoek aan de verloskundige af, zij zal je buik weer opmeten en als ze denkt dat het kindje aan de grote kant is zal ze een afspraak maken voor een groei-echo. Mirjam
Selaam als inderdaad blijkt dat de baby wat aan de grote kant is wat gaat er dan gebeuren en is het slecht voor mij als de baby wat groter is ? alvast bedankt !!
hoi Selaam, nou, er gebeurt niet zo veel dan hoor. Als ie echt veel groter is dan wordt er nog een echo afgesproken, en er wordt extra bloedonderzoek gedaan om te zien of je misschien zwangerschapssuiker hebt. Het kan geen kwaad voor jou als de baby wat groter is. Mirjam
Selaam ik ben een 1 1/2 maand geleden geprikt voor zwangerschapssuiker maar alles was goed. bedankt voor je snelle antwoord.