hoofdpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door worteltje2009, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. worteltje2009

19 jul 2008
    59
    0
    0
    Hoi,

Ik ben er net achtergekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje.
    Nu heb ik al een paar dagen last van hoofdpijn, toen ik het nog niet wist had ik een ibruprofen genomen maar tot mijn schrik zag ik dat je dat helemaal niet mag slikken, ik hoop dat het geen kwaad heeft gedaan.
    Nu durf ik dus niets meer te nemen maar die hoofdpijn is om gek van te worden.
    Weten jullie wat ik hier aan kan doen? mag ik een paracetamol nemen van 500mg?

Help! andere tips zijn ook van harte welkom!

2. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Paracetamol mag je gewoon innemen ;)

Gefeliciteerd met je zwangerschap, en geniet ervan :)

3. Paula0305

Paula0305 Actief lid

13 jan 2008
    143
    0
    0
    administratief
    Rotterdam
    ik heb ook wel eens last van hoofdpijn, maar ik neem er eigenlijk zo min mogelijk voor in.... kan me zo voorstellen dat het niet goed is voor de kleine

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee hoor, Paracetamol kun je gewoon nemen. Toen ik in het ziekehnuis lag met Hellp kreeg ik ook elke dag paracetamol van de verpleegkundigen tegen hoofdpijn. Kan echt geen kwaad.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Edit: Verkeerd topic....hmmm wat raar! :(

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb ook zeker 1 keer per week stevige hoofdpijn.
    Ik probeer het eerst anders op te lossen; zoals vroeg gaan slapen en/of pepermuntolie op mijn voorhoofd en slapen verzacht goed bij mij.
    Als het echt niet anders kan dan een paracetamol.
    Al mag het, ik doe het toch liever niet te snel.
    Maarja dat is persoonlijk. ;)

7. spawater

spawater Actief lid

14 mrt 2008
    120
    0
    0
    kantiene medewerker
    nieuwegein
    hoi hoi

heel herkenbaar
    wat ook help is meer drinken voor al water
    dat helpt het beste en dan pas naar de paracetamol gaan

veel sterkte er mee

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Even nagaan of t niet stiekem honger of dorst is die zich anders uit.
    Heb ik soms ook gehad. Echt vreselijke koppijn en dan at ik n broodje of dronk anderhalf glas en dan ging het langzaam aan weg.
    Maar heb helaas ook veel last gehad van migraine (heb ik normaal ook wel eens hoor...maar niet elke week zoals in t midden van mn zwangerschap) en daar hielp zelfs geen paracetamol meer tegen. Dan was het helaas pinkdakaas vroeg naar bed en hopen dat t morgen weg is.
    Dus ik hoop voor je dat bij jou de paracetamolletjes helpen...of dat t gewoon een bizarre manier van eten of drinken vragen van je lijf is.

9. worteltje2009

19 jul 2008
    59
    0
    0
    Ik ga maar beginnen met veel water te drinken, hoop dat dat wat helpt.
    Ik hoopte dat als ik zou gaan slapen dat ik er dan de volgende dag vanaf zou zijn, maar helaas.
    Ik pak liever geen pilletjes meer aangezien ik al ibruprofen had gepakt, ik hoop echt dat dat geen kwaad heeft gedaan, ben daar zo bang voor.

10. ozzie

ozzie Nieuw lid

21 jul 2008
    4
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook last van hoofdpijn, maar dat gaat weg als ik een glas water en een glas jus drink!

11. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Je moet als je zwanger bent 3,5 liter water per dag drinken. Ik kom er ook niet aan maar je hebt dus heel veel vocht nodig. Ik heb vandaag nog mijn VK gebeld over paracetamol want ik had per ongeluk 2 paracetamol met 50mg coffeine erin geslikt. Dit kon gelukkig niet heel veel kwaad en je mag dus gewoon paracetamol (alleen als echt nodig) en tot maximaal 6 per dag. Let dus wel op dat er niets bij zit.

Liefs Mickey

12. jessica1

jessica1 Niet meer actief

Mijn HA zei dat het wel gewoon mocht
    maar als het helpte om eerder naar bed te gaan was dat verstandiger
    zelf neem ik zo min mogelijk medicijnen in
    heb ook medicijnen voor me ontlasting zelf die neem ik af entoe maar in als ik er erg last van heb terwijl ik dat recept van me gyn heb gekregen

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Had je bij je hoofdpijn ook last van stijve nekl enzo? Dan kan het namelijk spierspanningshoofdpijn zijn en dan kan het idd zijn dat slapen niet helpt: dat komt dan door een verkeerde houding.
    Ik heb er ook vaak last van, (kromme ruggewervels :(), maar wat helpt, is dan plat op bed gaan liggen, zonder kussen, of een heel plat kussen. Dan krijgen je schouder- en nekspieren de gelegenheid te ontspannen en trekt je hoofdpijn weg...

Verder idd: veel water drinken.
    En mocht het migraine zijn (dan zit je hoofdpijn aan 1 kant van je hoofd), dan helpen pijnstillers sowieso niet: je spijsverteringsstelsel houdt dan tijdens de aanval op met werken en hoe meer je dan naar binnen werkt, hoe langer de aanval duurt. Bij migraine helpt het juist om niets meer te eten, hele kleine beetjes water te drinken en vooral te rusten.
    Succes!

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben ik ff blij dat ik jou antwoord toevallig nog lees Rozemarijke.
    Die 2 hoofdpijnen heb ik vaak. Ook als ik niet zwanger ben.
    En idd had ik zelf al gevonden dat als ik dan plat op bed ging liggen zonder kussen het min of meer weg trok.
    Dat van de migraine wist ik niet. Dat ga ik bij mn volgende aanval eens proberen.
    Bij mij helpt t wel als ik n migraine aanval aan voel komen om direct een advil te nemen. ALS ik optijd ben (en dat is echt maar n tijds raam van 5 minuten soms) dan wil het nog wel eens weg trekken weer.
    Maar 9 vd 10 x kan ik na die 5 minuten mn bed in en hopen dat t morgen weg is.

Deel Deze Pagina