Hoofdpijnklachten kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Piep2016, 5 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier een 4 jarige met hoofdpijnaanvallen gehad. Ik vond het vreselijk beangstigend en dacht dat het helemaal mis was. Huisarts gaf aan dat hoofdpijn bij jonge kinderen vaker voor komt dan mensen denken. Hij heeft het nog een paar keer bij vlagen gehad, niet tegen licht kunnen, gillen van de pijn etc. Nu al maanden niets meer.

    Als je het niet vertrouwt altijd bellen! Mijn verhaal is niet gelijk aan die van jou met ook nog dagenlang hoge koorts, maar wilde mijn verhaal toch even delen. Ik kon zelf namelijk bijna niemand vinden die ook wel eens een kind met hoofdpijnklachten had.

    Sterkte!
     
  2. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Zolang koorts had ik een AB kuur gedaan

    En een kinderarts gevraagd

    Een virale meningitis heeft mijne met 3 weken gehad

    Wist niet dat ze daar gehoorschade van over kunnen houden
     
  3. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Inmiddels zit de top op 37,7 dus nog steeds niet helemaal normaal. Veel klagen over vermoeidheid maar nog steeds geen hoofdpijn meer gehad. Vandaag een hele discussie met de assistente gehad over nog een probleem die hij heeft ik was zo boos dat ik toch wel duidelijk heb gemaakt dat ik het getob van hun met die jongen volledig beu ben. Heb ze ook duidelijk gemaakt dat als hij er op wat voor manier dan ook (zowel het ziek zijn als het andere probleem) er iets aan over houd omdat ze me niet serieus nemen ik nog niet klaar met ze ben :mad: nu hebben ze eindelijk voor het andere probleem actie ondernomen. Baal er aan de ene kant enorm van dat je eerst zo gigantisch boos moet worden voordat ze blijkbaar kunnen luisteren. Het eerste gesprek met overstap huisarts is al met mijn man geweest :$
     
  4. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Gewoon doorverwijzing kinderarts eisen
     
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Maar zo werkt het niet hé.

    Je kunt niet zomaar zeggen "dan had ik antibiotica gedaan"

    Dit moet, met indicatie, door een arts voorgeschreven worden. En die indicatie is er blijkbaar niet.
     
  6. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Dat klopt maar je kan wel wat inbrengen een dokter typt tegenwoordig ook Google in voor symptomen niet zoals vroeger de dokters die alles wisten of in boeken keken

    En ik persoonlijk zeg gewoon waar het opstaat staat het me niet aan zeg ik dat ook. En ga ik naar de HAP vaak meegemaakt zelfs keer spoedeisende hulp toen de HAP me 3x naar huis stuurde

    Wat voor hun een griepje was

    Was dus toch een echte astma aanval en hun wouden niet luisteren

    Luister altijd naar jezelf
     
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Rare dokters waar je heen gaat.
    Een normale dokter haalt zijn wijsheid echt niet van Google.

    Ik werk zelf in een huisartsenpraktijk. Hier wordt Google echt niet gebruikt hoor.


    Een astma aanval is overigens uit duizenden te herkennen. Kinderen gaan daar soms zelf dood aan. Het is met een kleine test heel makkelijk te zien.

    Dus dan hebben ze die test niet gedaan (wat heel gek zou zijn) of de aanval is met de tijd erger geworden.

    Heftig, hopen voor je kind dat hij geen aanval meer krijgt.
     
  8. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja ik was die middag om 14u bij een HAP geweest die gaf mij antibiotica mee dacht aan beginnende longontsteking

    Avond rond 23u vertrouwde ik het niet hij werd zichtbaar benauwd dat gaf ik ook aan. Ik belde moest een pufje geven en na lang zeuren mocht ik nog een keer komen. Deze arts zei het is pseudokroep gaat wel over. Die zei zelfs die antibiotica kuur overbodig maar moest m maar afmaken omdat ik al gestart was

    Die nacht rond uur of 04:00 heb ik me kind gepakt en ben ik naar de spoed gereden en een kinderarts geeist en die stelde ook vast zijn saturatie was 92 procent. Was goed dat ik was gekomen

    Ze hebben hem verneveld een tijdje
    Erna pufjeqss salbutamol gegeven stuk of 10

    Toen kreeg ik de keus naar huis met schema of blijven. Ik toen gekozen dat het thuis wel zou lukkenmet een schema

    En na het afbouwen ging het goed. Toen op na controle geweest en besloten te straten met flixotide 2x per dag. Omdat hij ze adem gedurende de dag inhield steeds en dat waren ook tekens van benauwdheid

    En dat gaat goed nu
     

Deel Deze Pagina