Aangezien er hier veel vrouwen zijn... Ik heb bloed laten prikken, blijk dus bloedarmoede te hebben. Huisarts vroeg of ik heftige menstruaties heb. Dat is wisselend. Beetje gegoogled en toen kwam ik dit tegen Dit punt verbaasde me. Zijn er dan vrouwen die de eerste nacht(en) gewoon 8u kunnen slapen? Even los van kinderen die je storen puur op bloedverlies. Ik ben niet anders gewend dan minimaal 2x eruit op een nacht en overdag binnen 4u verschonen, eerder tussen 2 en 3u... Als ik hier naar kijk heb ik dus wel heftig bloedverlies terwijl het voor mijn doen laatste jaar meestal wel meevalt
Hier aan de pil maar zeker geen hele heftige menstruaties. Hoef er snachts niet uit. Zonder pil wel heftig ongesteld maar kan mij niet herinneren dat ik er zelfs 2x voor uit moest. Vind 2x eruit gaan om te verschonen best veel dat zou wel een hoop verklaren denk ik.
Wat vervelend! Ik hoef snachts nooit te verschonen. Met een super tampon kan in de hele nacht doen, op de heftigste dag. Zonder pil zou het een tampon en een maandverband zijn, dubbele bescherming dus.
Het verbaast mij juist dat je 's nachts een paar keer wakker wordt door het bloedverlies. Ik ben nog nooit in mijn leven wakker geworden door bloedverlies (zelfs niet na mijn bevallingen). Maar 's nachts verlies ik sowieso nooit veel bloed, overdag is dat helaas wel anders.
Vervelend dat je er zoveel last van hebt. Laatste jaren regelmatig bloed laten controleren maar nooit te horen gekregen dat ik bloedarmoede heb. Heb wel een niche wat deze symptomen ook geeft. Laatst wel de opmerking gekregen van de huisarts dat vrouwen in aanloop naar de overgang ook al deze symptomen hebben. Daar moest ik het maar mee doen.
Ik ben juist verbaasd dat er mensen 1 of zelfs 2 keer eruit moeten om te verschonen. Maar ik ben ook helemaal niet zwaar ongesteld. Lek sowieso alleen de eerste nacht, en soms niet eens, dan komt t pas als ik op sta.
Ik doe de eerste 2 nachten tampon en maandverband en dan hoef ik er niet uit, doe ik geen tampon in, dan moet ik er zeker 1x uit. Maar goed ik ben vorige week niet ongesteld geworden, na al die nachten zweet dan eindelijk eens van komen (overgang/ menopauze)
Ja wel klontjes hier. Ik heb ook wel veel bloedverlies, maar dat komt altijd pas als ik overeind kom. Dan moet ik met mn benen bijelkaar naar de wc rennen zeg maar. Wat waren je symptomen behalve moeheid? Zag je ook bleek en werd je kortademig? Dat had een vriendin van mij, die kon niet eens een stuk fietsen dan zat ze al te hijgen, allemaal van de bloedarmoede.
Ik hoef 's nachts niet te verschonen nee. Na de eerste nacht zit er meestal een beetje bloed in, de nacht erna al niks meer, het heeft echt zwaartekracht nodig zeg maar Pas als ik opsta en ga plassen 's ochtends en ik mijn bekkenbodem ontspan op de wc valt het eruit Maar ook dat is niet veel. Stolsels had ik alleen in de eerste jaren dat ik menstrueerde, nu nooit meer.
Hier nog nooit uit bed gehoeven voor bloed verlies. Verlies in de nacht nauwelijks iets, pas als ik weer sta eigenlijk. Overdag kan ik ook met gemak 4u met een tampon doen. Stolsels heb ik sinds dit jaar af en toe, idem in mijn stopweek sinds kort nachtzweten. Nooit gehad.. vrees voortekenen vd overgang.
Snachts wel eens moeten verschonen voorheen maar niet standaard. Nu sinds de koperspiraal wel..minstens 2 keer per nacht. En flinke klonten ja. Heb hem nu 8 maanden en vraag me soms af of het wel normaal is zoveel bloed.. Nu je dit topic zo opent vraag ik me ook af of ik ook geen bloedarmoede heb. Welke symptomen daarvan heb je @toch3? Ik wijt momenteel veel aan een druk jong gezin met 5 kids.
Vooral duizelig en snel sterretjes zien. Niet zo extreem moe dat ik echt moest slapen smiddags, daarom had ik bloedarmoede niet echt verwacht. Liet het meer vast op voorhand prikken omdat hij wel vaker "nog net binnen de grenzen" is. Bleek zien valt volgens mij wel mee. Wel redelijk snel buiten adem met trap lopen oid maar dat linkte ik aan lage bloeddruk (die is ook altijd laag bij mij) Oh en steeds vaker hoofdpijn, las vanmiddag dat dat er ook bij kan horen. Maar die link had ik nog niet gelegt
Hier nooit stolsels en ook nooit verschonen 's nachts. Wat rot dat je dat hebt. Klinkt toch wel als heftige menstruatie hoor. Ook geen nachtzweten hier trouwens.
Veel duizelig, sterretjes zien als ik opsta van bijv bank. Geeneens zozeer echt uitgeput moe hoewel ik wel echt minimaal 8u per nacht nodig heb. Maar ik ben altijd al een slaapkop geweest dus dat is niet vreemd voor me. En na wat gelezen te hebben ook de vele hoofdpijn. Ik had deze uitslag niet echt verwacht. Huisarts zei hij is 6.4, 7.0 is ondergrens maar we zien liefst 7.5 of hoger. Dus ik wil je ijzertabletten voorschrijven en over 5 weken controle.
Ik hoef er s nachts nooit uit, verder heb ik alleen dag 1 en soms dag 2 wat meer bloedverlies. Daarna is het alweer een stuk minder. Heb sowieso weinig klachten van m’n menstruatie na de zwangerschappen. Voor m’n zwangerschappen had ik altijd enorme krampen, zelfs zo erg dat ik van de pijn moest overgeven. Bloedverlies heb ik nooit veel gehad.
Ik heb niet zo heftige menstruatie. Ik kan op de 'zwaarste' dagen mijn cup 1 keer smorgens en 1 keer savonds legen en dan zit er eigenlijk maar een bodempje in. Duurt wel een dag of 8 maar nooit veel. Dus het kan wel inderdaad. Lijkt me heel erg vervelend als je aan het andere uiterste zit van hoeveelheid.. zelfs in die mate dat je er bloedarmoede van krijgt. Een snelle manier om dat op te lossen is te vragen naar een ijzerinfuus, die heb ik al een aantal keer gehad en dan is het wel snel gefixt, om dan erna iets van onderhoud te nemen eventueel tijdens je menstruatie.