Hoofdpijnklachten, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jada1986, 2 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Maar kanker tumoren groeien vaak erg snel. Althans dat is wat het ziekenhuis bij mijn schoonvader zei.

Maar goed het is altijd goed om het te laten onderzoeken door de huisarts.

hoe gaat het nu met je man?

2. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Tunnelvisie, slecht lopen, hij had onwijs de hik en dat is een teken dat de druk in je hersenen te hoog is.

3. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    We zijn nu 3 jaar verder en hij kan nog maar voor 50% werken. Eind van deze maand word hij gekeurd door het UWV.

4. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hoe ging het met je hoofdpijn tijdens die 7 weken niet werken? Was die dan volledig weg?

Ik heb stress-gerelateerde spanningshoofdpijn. Ben hiervoor naar de fysio geweest en nu naar de accupunctuur. Ik werk op diverse plaatsen - en ik heb het vaak als ik op één plaats gewerkt heb, ik denk dat ik daar een verkeerde houding heb.

Jada1986 vindt dit leuk.
  5. Jada1986

Jada1986 Lid

2 mei 2023
    54
    42
    18
    Ja tegen het eind wel, vandaar ook dat ik zoiets had van kan er weer tegenaan wat betreft werk. En begin van mijn opbouwsschema ging ook goed, tot dat ik weer op 6/8 u zat.

Accupunctuur ook gehad, erg tevreden en fijne behandeling. Sliep gelijk goed en vandaag een goede dag qua hoofdpijn. Heel licht aanwezig op de achtergrond.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Dat zijn helaas geen uitzonderingen, daarom best een boute statement om het eerlijk te zeggen. Want het hangt er namelijk vanaf als het een tumor is wat voor soort type waar etc etc.

qua hoofdpijn als je idd minder had toen je even niet werkte kan het ook spanningshoofdpijn zijn goed dat je vanavond langs de fysio gaat! Wie weet kan die wat betekenen.
    Verder even kijken hoe is je matras en je kussen zijn die niet meer goed kan dat door verkeerde spierspanning in bed weer hoofdpijn geven.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik zou stress niet uitsluiten, funest als je gevoelig bent voor hoofdpijn.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    Klinkt wel echt als spanningshoofdpijn. Wat anderen al zeiden: let op je houding, genoeg drinken, wees kritisch op je matras en kussen. Een mensendieck therapeut bereikt bij deze klachten meer dan een gewone fysio. Goed om de HA eens een blik te laten werpen voor andere oorzaken, maar als die niks geks ziet, zou ik voor de mensendiecktherapeut gaan. En goed voor jezelf blijven zorgen qua eten, rust, sport.

Huismuisie vindt dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar heb je wel gelezen wat ik schreef dan? Ik maak helemaal geen statement. En ik raad TO nog steeds aan om gewoon naar de dokter te gaan. Dat ze zich daar helemaal niet bezwaard onder moet voelen. Ik wilde haar gewoon even gerust stellen dat de kans erg klein is dat het zoiets als een tumor betreft.

Nee dan spanningshoofdpijn. Is een lekker vaag begrip. Doet het nog steeds goed bij veel huisartsen. Ach je bent een vrouw het zal wel stres zijn.
    Je kan ook prima flink hoofdpijn krijgen van een tekort aan bepaalde vitamines. Gelukkig is dat meestal in het bloed aan te tonen.
    En verkeerde houding, een slap kussen. Kan ook allemaal. Maar wel eerst ook de voor de hand liggende ‘medische’ zaken uitsluiten na zo’n periode van hoofdpijn.

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Je post daarvoor wel, waarbij je zegt je loopt er al zolang mee dus het kan geen tumor zijn.

spanningshoofdpijn is juist de meest voorkomende hoofdpijn dus ja daar denk je vaak het eerste aan. Maar er zijn allerlei soorten etc en vanaf papier is het altijd heel moeilijk oordelen. En juist als er een periode van stress en angst is is dat wel de meest waarschijnlijke oorzaak. En hoeft het niet meteen allerlei andere dingen te zijn.

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar als je er na een halfjaar nog mee loopt is het wel handig om andere dingen uit te sluiten.
    Een tumor in de hersenen komt ongeveer 1400 keer per jaar voor. Dat is sowieso op een bevolking van 18 miljoen mensen een bijna verwaarloosbaar risico. Zeker omdat ze meeste mensen het tussen de 50 en 60 jaar krijgen.
    Haar klachten zijn een tijdje weggeweest en nu weer terug.
    Je zou redelijkerwijs dus wel aan kunnen nemen dat het geen tumor is. Maar goed je kan net die pechvogel zijn waarbij het wel zo is.

Spanningshoofdpijn zal vast het meest voor de liggende zijn. Maar als je niet gezond eet en te weinig voedingsmiddelen binnen krijgt ontwikkel je ook al snel hoofdpijn. Slecht houding door de spanning kan ook doortrekken in je hoofd.
    Maar ik blijf erbij dat je na een half jaar van klachten je helemaal niet bezwaard hoeft te voelen om weer naar de huisarts te gaan. Alleen ga niet direct uit van het minst voor de hand liggende.

12. Jada1986

Jada1986 Lid

2 mei 2023
    54
    42
    18
    Leek mij goed om even een update te geven. We zijn weer een poosje verder.

Het gaat goed. Yay! Ik ga nu wekelijks naar de fysio en sinds behandeling nummer 1 geen last meer gehad van hoofdpijn. Of beter gezegd, nauwelijks...... nog wel eens een momentje, maar dat stelt weinig voor in vergelijking met eerder. Krijg bij de fysio trouwens accupunctuur.

Beukenhaag, Athina, evaleana en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina