Hallo Mijn baby van bijna 12 weken slaapt de laatste week erg onrustig. Nu viel me op dat voor dat hij in slaap valt hij met zijn hoofd steeds van links naar rechts gaat ( nee knikken). In zijn slaap doet hij het ook. Hij doet dit al vanaf het begin maar het viel me op dat hij het steeds harder en sneller doet. Doen jullie kindjes ook met zijn/haar hoofd schudden met slapen?
Mijn dochter heeft dat ook maanden gedaan, geheel onschuldig. Wel deed ze het soms zo hard dar ik echt mijn adem in hield was zo bang dat ze haar hoofd flink zou stootten. Het is hier gestopt doen ze op haar buik ging slapen met 6 maanden ofzo.
Hier ook een hoofdschudder. Al vanaf het begin. Soms zo hard dat zijn hele lijf mee beweegt. Ook botst hij gewoon tegen de spijlen, maar hij slaapt er heerlijk door blijkbaar.
Hier ook een nee schudder haha. Nu niet meer alleen in bed, ook als hij zit of staat. Ik vraag me wel eens af of ik misschien te vaak nee tegen hem zeg
Mijn dochter doet dat ook, ik heb eens ergens gelezen dat ze dat schijnen te doen om zichzelf rustig te krijgen en dan in slaap te kunnen komen.
Mijn dochter had precies hetzelfde, zelfs met stuipjes in hele lichaam en wegdraaien ogen. In het ziekenhuis(waar ik ben bevallen) zeiden ze allemaal dat het heel gewoon is en met de maanden mee wordt het steeds minder.
Hier eentje van 17 maanden die het nog steeds doet. Schud soms ook tegen de spijlen of tegen het hoofdeinde (als ie een beetje raar is gaan liggen) maar slaapt er prima doorheen.
Mijn broertje deed dit ook. Wat ik mijn kan herinneren heeft hij dit zelfs een paar jaar gedaan en niet alleen als baby.