Hoihoi. Misschien een domme vraag maar ik ben benodigde naar jullie ervaring. Wij verwachten over minder dan 3weken ons 2e kindje en nu pakten we de maxicosi (cabriofix) van zolder. En ja hoor. Het hoofdsteuntje (dat soort kussentje) kunnen we nergens meer vinden. Ik heb geen idee meer hoelang we dat gebruikt hebben bij ons dochtertje. Is dit kussentje wel echt nodig? En hebben jullie deze gebruikt en zo ja, hoe lang??? Ik hoor graag van jullie
Wij hebben deze zeker tot 7 maanden gebruikt. Wel al eerder het kussentje eruit gehaald maar nog heel lang de hoofdsteun zonder kussentje gebruikt. Ik denk ook niet dat het zonder kan bij pasgeborenen.
Inderdaad voor de juiste houding van je kleine niet overbodig! Ze zijn ook los te koop, het heet een cosi-dosi ofzo en zijn rond de 15 euro.
Bij mij zit dat kussentje vast aan de hoofdsteun heb ik het idee? Hoe heb je dat gedaan? Ik wil dat ook haha
Het kussentje kun je er gewoon uithalen, zit in een soort hoes. Ik zou er wel echt een verkleiner in doen, dan liggen ze wat meer recht, en het hoofdje wordt beter beschermd.
Bij mijn zoontje hebben we hem al met 6 weken eruit gehaald, omdat hij helemaal in de maxi cosi zat gefrommeld? Misschien dat ik toch ook maar dat zitje er probeer uit te halen, nooit geweten dat dat kon!
mijn vriend kon 'm niet vinden toen hij ons op mocht halen in het zh. Dat hebben we toen opgelost door een (fleece-)dekentje op te rollen en rond ons spruitje te vouwen, zat perfect.