Ik zit sterk te twijfelen over de aanschaf van the bag. Mij dochter is nu gaan omrollen en daarom ben ik begonnen met afbouwen van het slapen in de puckababy. Helaas is dit geen succes, ze vindt de armen los erg interessant maar slaapt er niet mee. Ik ben nu een week aan het proberen met opbouwen van minuten etc. maar iedere keer ligt ze te huilen. Dus lijkt de beste oplossing om the bag aan te schaffen maar deze is behoorlijk prijzig (95 euro) en je hebt er toch zeker 2 nodig! Zijn er hier ervaringen met deze bag of is het zonde van mijn geld?
Ik heb hem voor mijn dochter. Maar the bag is geen inbaker iets maar een gewone slaapzak hoor! Maar dan een erg mooie meegroei-zomer-en-winter-slaapzak. De armpjes zitten gewoon los. Wel is hij smalletjes wat een geborgen gevoel zou kunnen geven. Wij gebruiken nu de zomer slaapzak zonder mouwen. Hij kan tot ca 70 cm verkleind worden door 't trekkoord aan te trekken, nu heeft ze 'm sinds kort op volledige lengte. Het winter deel heeft handschoentjes en is heerlijk warm en zacht. Die heb ik alleen nog niet hoeven gebruiken. Maar het is dus geen inbaker iets maar een "gewone" erg mooie fijne slaapzak! Zeker zn geld waard. Ik heb er geen 2e bij gekocht, maar een simpele Zeeman slaapzak voor de was-dagen.
Hier ook een puckabag in gebruik en ik ben fan! Mijn dochtertje slaapt er duidelijk beter in dan in andere slaapzakken. Het materiaal is zwaarder en de pasvorm is smaller, en de handjes zijn -behalve bij het zomergedeelte- bedekt wat ervoor zorgt dat ze minder bewegingsvrijheid heeft. De puckabag is idd geen bakerzak, het is een slaapzak die de bewegingsvrijheid beperkt. Bedoeld als overgang van het ingebakerd slapen naar gewoon zelf slapen. Want uiteindelijk moet je daar toch naar toe
Gebruik jij dan alleen het winter deel? Want het zomer deel is juist enorm dun, veel dunner als mn goedkope zeeman slaapzakje. Ik ben ook fan van the bag, mooi, functioneel en fijn maar hier totaal geen vrijheidsbeperkende ervaring ermee!
Ik heb the bag in alle seizoenen gebruikt voor mijn zoontje. Helemaal top! Vooral het herfstgedeelt, zo lekker warm en niet zo´n soepzak. Wij noemden die: beertje. Inmiddels slaapt hij in zijn pyama in een groot bed. Mijn dochter had minder moeite met afbouwen. Bij haar zijn we cold turkey overgegaan van een puckababy naar een hemaslaapzak. Ze ligt wel in een winterslaapzak want in de zomerslaapzak komt ze moeilijker in slaap en slaapt onrustiger. Heeft denk ik toch te maken met de bewegingsvrijheid. Maar de hemawinterslaapzak is wel veel dunner/koeler dan het beertje Al met al, ik ben heeeel erg tevreden over the bag!
Wij zijn ook met een half jaar overgegaan naar de puckabag. Ik heb de normale (niet de seizoenen variant) van marktplaats gehaald, omdat hij zo duur is. Ook heb ik een zomerversie, die is van heel dun poplinkatoen, echt super! Toen hij uit deze zakjes was gegroeid, heb ik er een patroon van gemaakt, iets vergroot en zelf genaaid (veeele male goedkoper, maar dan moet je natuurlijk wel handig zijn). Daarna zijn we overgegaan op de prenatal winterslaapzakken met mouwen. Dus eigenlijk nooit problemen gehad met overstappen van de puck naar een normale slaapzak. Nu is hij 2,5 en vind zichzelf veeeel te groot voor een slaapzak, dus hij slaapt nu in een pyama onder een dekbed (en hij is trots!).
@moonlight: Dat zelf maken is wel een goed idee! Maar liet jij je zoon dan wel met armen erin slapen? Dan raden ze toch af bij de leeftijd vanaf 6 maanden? Ik ben nu bijna 2 weken bezig met afbouwen maar het lukt echt niet. Ze valt wel in slaap met haar armen eruit, maar wordt dan na ongeveer 30 minuten weer wakker en valt dan niet meer in slaap voordat we haar armen er weer in hebben gedaan!
je kunt ook een slaapzak met mouwen kopen en dan de mouwen wat vastmaken aan de slaapzak en dan steeds een beetje verder losmaken. eerst 1 dan de ander
Ideale zak! Wij gebruiken hem nog steeds en is dus al tig keer gewassen na 1,5 jaar maar hij blijft echt mooi! Vind hem het geld absoluut waard!
Ik vond hem ook duur, maar zoontje kon echt niet meer in de mini inbakerzak. Ik was bang dat de overstap niet zou lukken maar hij sliep in 1x goed in de puckabag. Echt een gouden aankoop hier geweest - meer dan een jaar later slaapt hij er nog heerlijk in. Je hebt er maar 1 nodig hoor, 2 is echt niet nodig. Ik heb ook geen reserve. Als hij gewassen moet worden dan doe ik 'm in de was zodra mijn zoontje wakker is. De bag is dan op tijd weer uit de droger als hij moet gaan slapen (maar hij slaapt nog maar 1x overdags dan ook he ) Zag iemand die de herfstslaapzak beertje noemde, zo noemen mijn man en ik mijn zoontje als hij die slaapzak aan heeft Wantjes trouwens nog nooit nodig gehad.