hoog bmi, extra onderzoeken/controle tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Babystuf, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Had ook een bmi van 31 aan het begin van de zwangerschap. Ik woon wel in belgië en ga bij de gynaecoloog. Ik heb zelfs de suikertest niet gehad. Hangt er ook vanaf of jij en/of de kleine teveel bijkomt.
    Voor de rest geen extra dingen, heb sowieso elk visite een echo, maar dat is voor iedereen zo bij hem..

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Het verschilt soms ver verloskundige praktijk maar over het algemeen wordt je aan een gyn overgedragen als je bmi hoger dan 35 is. (obesitas)
    Bij sommige praktijken wordt je pas overgedragen bij een bmi van 40 en hoger. (morbide obesitas)

Helaas val ik in de laatste categorie. Hier ook een suikertest gehad. En kreeg in prinicpe 2x een extra groei echo. Bij 30 weken en 35 weken.
    (maar omdat er iets mis was met de navelstreng kreeg ik iedere afspraak een echo)

Als je wil weten wat op jou situatie van toepassing is zou ik contact opnemen met de verloskundige praktijk/ ziekenhuis van jou keuze.

3. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Ik heb ook een te hoge bmi maar loop gewoon bij de vk. Niks extra's ofzo ben nu 23 weken zwanger en gelukkig Tot nu toe 4 kilo lichter dan in het begin.

4. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Ik had voordat ik zwanger werd ook een bmi van 31 en ben niet extra op controle geweest oid.
    Licht er ook aan hoe hoog je bmi is en of je verder gezond bent.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Niet standaard hoor, als je niet extreem te zwaar bent en verder goed gezond dan mag je gewoon bij de VK. Ik liep met m'n 2e en maagverkleining 7 maanden daarvoor gewoon bij de VK. Mocht ook thuis bevallen. En mijn BMI was toch echt 32.

Bij de eerste zwangerschap woog ik ruim over de 100 kilo (ik ga niet zeggen exact maar enorm zwaar iig. anders had ik geen maagverkleining kunnen krijgen dus ruimschoots morbide obesitas..:)) en iets verhoogde bloeddruk. Toen wel bij de gyn. gelopen. Vind het wel fijn dat ik allebei de situaties mee heb mogen maken. Een VK is toch wel veel leuker hoor ;)

Ik heb trouwens een ontbijttest gehad vp glucosetest. Deze is zelfs nog wat exacter omdat je nooit een sloot suikerwater naar binnen gooit normaal gesproken..;) Verder wat extra groei-echo's gehad maar dat was omdat m'n ventje erg groot was. (tussen 8 en 9 pond)

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik had bij beide een te hoge BMI, 1e keer 29 en 2e keer 33 en beide keren onder begeleiding van vk gestaan. wel 2x een ontbijttest en rond 34 weken een liggingsecho, omdat dat standaard was bij een te hoge BMI want dan konden ze soms moeilijker voelen hoe het kindje lag, was hier niet het geval maar goed kreeg hem wel :)

bij de 2e om medische redenen vanaf 35 weken naar de gyn gemoeten. kindje liep wat achter op de groei, ze twijfelden continue aan de hoeveelheid vruchtwater en de kwaliteit van de navelstreng. uiteindelijk met 38 weken ingeleid ivm weinig leven voelen en klachten van zw.vergiftiging.

Deel Deze Pagina