Dag meiden, Ik hoor veel mensen zeggen "Ik slaap zo licht" en "als ik eenmaal wakker ben dan kan ik echt niet meer slapen". Ik heb echter het tegenovergestelde; Ik ga 's avonds slapen rond 00:00u en ik slaap binnen 2 minuten. Ik slaap dan ook heel erg vast. Ook 's ochtends. En dat laatste is een probleem voor mij want ik slaap dus door al mijn wekkers heen. Alle drie. Uiteindelijk wordt ik uit mezelf pas wakker om 10:00u of 10:30u. Veel te laat! Want ik wil er max. om 9 uur uit. Mijn vriend staat eerder op, maar krijgt mij echt niet wakker. Ik schijn dan agressief te reageren als hij een poging doet. Ik sla en duw (onbewust). Gelukkig werk ik (nog) niet, maar ik ben bang dat dit een probleem gaat worden als ik straks wel werk heb. Het is trouwens vreemd; want als het bijvoorbeeld een keer moet, dan sta ik om 05:00u naast m'n bed. No problem. Toen ik vroeger ochtenddiensten draaide op mijn werk kon ik er ook met gemak uit om 4:30u. Mezelf vertellen dat ik de volgende dag er om 8 uur uit moet, werkt helaas niet. Mijn brein heeft zoiets van: "Ja, dat zeg je wel, maar wij weten beter, zzz zz zz." Wie heeft tips voor mij?
Herkenbaar. Heb je geen verplichtingen? Als ik doe niet heb denken mijn hersens: Je hebt geen reden om eruit te gaan. Slaap lekkerrrrr.
Herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde, alleen word ik wel wakker van een wekker. Het gekke is dat als ik (veel) eerder naar bed ga, dat ik dan een rotnacht krijg waarin ik een paar keer wakker word en een stuk lichter slaap en ontzettend brak ben de volgende dag. Wat je zou kunnen doen (ik weet niet of het werkt) is je als je man weggaat dat hij jou wakker maakt en als je dan nog wat tijd over hebt een muziekje op zet. Dan kun je wel wegdoezelen maar duurt het langer voor je in diepe slaap bent.Of je gaat er gewoon gelijk uit en doet bv wat huishouden.
Ja, ik denk ook niet dat een slaapziekte heb of zo, haha. Ik las dat een muziekje kan helpen. Dat ga ik proberen!
Wacht maar tot je kinderen hebt dan word je straks wakker voordat de kinderen dat zijn. Kun je niet een paar dagen de wekker om 09:45 zetten en dat iedere keer met 15 min vervroegen, zodat je lichaam dit ritme overneemt? Of misschien eerder op bed gaan, rond half 11 ofzo. Misschien word je dan 's morgens eerder wakker.
Ja, dat hoop ik zeker! Zal je net zien dat ik zo'n iemand ben die door een huilend kind slaapt *klopt af!!!* Wekkers zetten helpt helaas niet, daar slaap ik gewoon doorheen.
Ik ben ook een supervaste slaper (eerder naar bed gaan helpt op zich wel tegen vroeg opstaan, maar ik KAN gerust met elk gemak 16 uur slapen). Ik was ook bang dat ik door de baby heen zou slapen. Niets is minder waar. Bij de eerste 'UH', snuif, hijg of zucht zit ik recht overeind in bed en sta paraat voor hem. Als ik weet dat VL baby-dienst heeft voor de fles & luier slaap ik overal doorheen. Pas wanneer het fout gaat neemt mijn instinct het over en ben ik weer héél alert.
Ik ben 't tegenovergestelde zelfs als ik vrij ben zet ik de wekker om 6 uur en sta er dan ook echt naast m'n bed en ga om 00:00 naar bed standaard. Slaap dan wel gauw in maar haal me niet uit m'n ritme Maar misschien een tip om de wekker aan de andere kant van de kamer te zetten? Of slaap je er echt doorheen? Mijn wekker gaat steeds harder, die kun je echt niet negeren zo'n doordringend irritant geluid en als ik hem dan aan de andere kant van de kamer zet, MOET ik er wel uit! En dan kan ik dus ook niet snoozen, als ik er eenmaal uit ben, ben ik eruit
Is het ook een idee om ook steeds een kwartier eerder in bed te kruipen? Misschien slaap je dan niet meteen in, maar je ligt al wel. Mogelijk dat je lichaam en geest gewoon meer slaap nodig hebben dan je eigenlijk verwacht... al is 10 uur slapen op zich best veel voor een volwassene.
Al duik ik om 22:00u m'n bed in. Ik wordt niet wakker voor 10:00u. Ik kan rustig 10, 11, 12 uur per dag slapen. Ik denk dat ik het van m'n vader heb. Hij heeft een wekker die niet uit gaat, en inderdaad steeds harder gaat piepen. Vroeger kwam ik 2 etages naar beneden gerend omdat ik gek werd van zijn wekker! Hij sliep er rustig al een half uur doorheen. - Helaas heb ik dat geërfd. De enige manier om mijn vader wakker te krijgen is als mijn moeder naar boven schreeuwt; "ROB! KOFFIE!", dan is hij 10 minuten later beneden. Misschien heb ik ook zo'n code woord, maar 'm nog niet ontdekt of zo, haha
Lichtwekkers helpen ook niet. Ik heb een tijd met open gordijnen geslapen, om te kijken of ik wakker word van de ochtendzon. Maar daar word ik ook niet wakker van. Ik werd wel om 10.00/10:30u wakker. In het zweet, omdat ik al een paar uur in de zon onder mijn dekbed lag, haha.
V En die oude grote herrie wekkers dan? Met zo'n belletje die ringelt. Volgens mij sta je dan direct naast je bed
Haha dat heeft mijn man ook. Als ik roep; Schaaaaat, KOFFIE! Dan is hij binngn 5 minuten beneden. Ik zou zeggen, ga op zoek naar jouw code woord. Laat je vriend deze in spreken op je mobiel en gebruik dit geluid als wekker
Heel herkenbaar! Toen mijn zoontje nog een baby was werd ik overal wakker van. Nu mijn zoontje bijna 4 is en echt een ongelooflijk vroege vogel denken mijn hersenen blijkbaar dat hij zichzelf wel red, en dat ik niet meer zo makkelijk wakker hoef te worden. Ik slaap ontzettend vast, en vind dat zelf ook echt vervelend. Gelukkig word ik wel wakker van de wekker, en ook als mijn zoontje echt iets wil oid. Maar tegenwoordig zet hij gewoon de tv aan in de woonkamer (we wonen gelijkvloers) en heb ik een haakje op de keukendeur en de voordeur op de haak, zodat er niks engs kan gebeuren. Het is trouwens niet zo dat ik slaap tot 10 of 11 uur.. Maar voor half 8 ben ik echt niet wakker te krijgen.