hallo ik heb een vraagje over het bewaren van de navelstreng, een week geleden is mijn zoon geboren en overleden en ik heb als aandenken een stukje navelstreng mee naar huis genomen. Nu zit dit stukje nog in een urinepotje, maar hoe moet ik het bewaren dat het bewaard blijft en een soort van touwtje wordt? Ik heb mijn eigen navelstreng ook nog, en dat ziet eruit als een touwtje.
Hoi Dunga, wat naar voor je dat je zoontje is overleden, veel sterkte hoor. De navelstreng zal aan de lucht gewoon mooi indrogen zodat je zo´n bruin/zwart strengetje krijgt. Bijvoorbeeld in een potje of een doosje. Wat ik ook wel eens doe, maar ik weet niet of het stukje groot genoeg is, is het op een gaasje leggen in de vorm van de eerste letter van zijn naam. Dan droogt het dus in die vorm op. Groetjes Brigitte
Ow das wel een goed idee, in de vor van zijn eerste letter op laten drogen, het is er lang genoeg voor. je schreef bruin/zwart, maar mijn eigen navelstreng, die ook nog heb,is wit, net als een stukje veter......
Hoi Dunga, het kan veel kleuren hebben, ik weet niet hoe jouw strengetje destijds is gedroogd, maar wrs wordt het bruin/zwart als je het aan de lucht laat drogen. Groetjes Brigitte