Ben zoooo veel meer ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door KaChris, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Ik vertel hier toch maar even waar ik mee zit...Ik heb inmiddels een pracht van een ventjeThijmen; hij is 15 maanden en daarbij ben ik in blijde verwachting van de tweede; dat is nu om precies te zijn 18 weken...
    Ik ben deze zwangerschap in vergelijk met Thijmen veel minder dik en ook de zorgen zijn honderd keer erger..ik heb elke dag zoiets van als het maar goed gaat..ik geniet zeker, maar ik maak me gewoon tussendoor veel meer druk..bijv. van: moet ik het al voelen :( (heb dat nog niet heel sterk); soms denk ik van wel, maar dan twijfel ik weer...pfff...wordt gek van mezelf af en toe..we hebben 13 mei de 20 weken echo, maar dit duurt voor mijn gevoel nog zoooo lang....
    Is dit raar en heb je misschien een tip voor mij waardoor ik me misschien wat gerustgestelder voel?

Karin

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi karin

Het is helemaal niet gek dat je je onzekerder voelt, Het is zelfs te bewijzen dat je bij een tweede en ook bij een derde of vierde veel onzekerder bent dan bij de eerste. Je bent nu een ervarings deskundige en daarmee weet je ook dat je heel dank baar mag zijn als het je lukt om zwanger te worden en deze zwangerschap ook goed tot een einde te brengen. Je bent veel oplettender bijvoorbeeld op beweginkjes terwijl dit een andere zwangerschap en een ander kindje is.
    De meeste voelen hun kindje voor het eerst tussen de 18 en 22 weken, bij een tweede soms eerder maar ik ook afhankelijk van waar de placenta ligt, ligt deze tegen je buikwand aan dan moet je kindje behoorlijk wat kracht hebben om eerst door die dikke boterham heen te trappen om het jou te kunnen laten voelen. Ik kan de onzekerheid niet bij je weghalen, Ik wil je op het hart drukken dat wij liever ehbben dat je een keertje tussendoor komt om het hartje te luisteren dan dat je je zo onzeker voelt.

Heel veel plezier bij de 20 weken echo!

Imke

3. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hoi Imke,

Dank je wel voor je reactie; ik besef nu zeker zo zo zo goed wat een wonder het is dat je zwanger mag raken en dat alles goed mag gaan...ik ben een type die zichzelf dan zo'n zeurkous vindt om de verloskundige te bellen; voel me dan een beetje dom als ik het zo mag zeggen...zo van 'daar heb je haar weer'...ik weet ergens ook wel dat dit onzin is, maar krijg dit niet goed uit die bol van mij, hahaha.... :(

Ik mag 19 mei weer naar haar toe, en 13 mei de echo..maar wat je me al zei, misschien slimmer om een keer te bellen voor die tijd om te vertellen dat ik me zo onzeker voel....

Deel Deze Pagina