Nog een kindje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door smarlicia, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

zelf denk ik wel eens aan een tweede kindje maar mijn man absoluut nog niet.
    Dus mijn vraag is wanneer dachten jullie aan een kindje en hoe kwamen jullie er uit?

Hoef absoluut nu niet gelijk een kindje erbij maar ben op zoek naar hoe jullie er mee bezig zijn

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Ik had bedacht hoeveel tijd ik ertussen zou willen hebben. Uiteraard mits het allemaal zou lukken natuurlijk, maar dan leek het mij mooi om er 2-3 jaar tussen te hebben. Eerder hoefde het voor mij ook niet. Ik ben gestopt met de pil toen de oudste 1 jr en 3 mnd was ongeveer zodat er minimaal twee jaar tussen zou zitten en we dan een jaar 'de tijd' hadden. Was het langer geworden dan was dat ook niet wrg geweest, maar uiteindelijk zit er 2 jr en 5 mnd tussen onze kinderen.
    Voor mn gevoel was het nog wel vrij snel, maar heb er geen spijt van en ben heel dankbaar dat het zo gelopen is.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij wilden niet een kindje heel dicht op ons zoontje. Wij hebben het eerste jaar als best pittig ervaren en zijn beiden nog jong, dus hebben ook geen haast zo gezegd.
    Zo'n 3 jaar leeftijdsverschil lijkt ons mooi, dus ik ben in mei met de pil gestopt en inmiddels zitten we in ronde 4. Er zal hier dus minimaal 3 jaar tussen zitten als het allemaal lukt.
    4 jaar leeftijdsverschil lijkt mij dan wel weer veel, maar ja... je kan het allemaal niet plannen.
    Het belangrijkste is denk ik dat je samen op 1 lijn zit. Ik had ook al veel eerder dan mijn man weer kriebels voor een 2e, maar vanwege verschillende redenen vonden wij het verstandiger om nog even te wachten, ik ook, ondanks dat het dus wel erg kriebelde.
    Wij hebben meerdere keren samen gesproken en ook uitgelegd hoe wij ons voelde omtrent de wens voor een 2e kindje en daaruit uiteindelijk samen een besluit genomen waar wij beiden achter staan.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    We hadden samen 'afgesproken' dat we als de oudste 2 was voor een 2e zouden gaan, een jaar of 3 ertussen leek ons beiden wel prettig. Maar toen we van een vakantie terug kwamen, oudste was toen 1,5 zei mijn man: ah joh zullen we er nu vast voor gaan?
    Ik vond het wel oke, had toch het idee dat het vast langer zou duren dan bij de eerste, maar het was de tweede maand raak. Daardoor schelen ze nu bijna 2,5 jaar i.p.v. de minimaal 3 die ik voor ogen had.
    Bij de derde heb ik mijn poot stijf gehouden, en echt pas ervoor gegaan toen dochter ruim 2,5 was. Mijn man had toen ook wel eerder gewild.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik wilde al heel snel weer, toen dochter 5 maanden was :D
    Mijn vriend wilde het toen niet en heb toen gezegd dat hij zelf moest aangeven wanneer die graag een 2e wilde maar dat ik als het langer ging duren wel graag wilde weten hoeveel leeftijdsverschil die tussen de kindjes wilde.
    Uiteindelijk zei die in Juli dat ie wel graag een 2e wilde, dochter was toen 10 maanden.
    We hebben toen besloten ervoor te gaan maar dat als het langer zou duren het ook prima was
    3 weken later had ik een positieve test dat hadden we dan weer niet verwacht :p

Ik heb het dus volledig aan mijn vriend overgelaten maar wilde wel graag duidelijkheid over hoe die het voor zich zag :)

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Altijd wel geweten dat ik een tweede wilde, maar eerste 1,5 jaar moest ik er niet aan denken. Daarna kwamen kriebels om weer zwanger te zijn, maar wilde nog geen baby haha.
    Toen dochter twee was waren we er helemaal klaar voor.

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Na 3 maanden een pregnancy scare. Mijzelf 100 redenen gegeven waarom ik nog wel adem zou kunnen halen tot ik eindelijk kon testen. Test negatief. En na zoveel positieve dingen bedenken vond ik dat stiekem jammer. Na 5 maanden besloten om ervoor te gaan. Na 7 maanden zwanger. En na 16 maanden een gezonde kerel erbij.

8. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

25 mei 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    1,5 jaar verschil, dus toen de oudste 9 mnd was, van de 2e zwanger geraakt. nu is de jongste net 3 en gaan we voor de 3e

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik wou graag toen onze jongste 2 werd, een derde kindje erbij. We hadden toen alleen veel onzekerheid met een tijdelijk contract op het werk en tijdelijk huurhuis. Daarom moesten we dus wel wachten maar ook omdat man er echt nog niet aan toe was. Toen zoon bijna 4 werd, was hij om. Voor mij dus een lange wacht maar nu wel een tweeling zwangerschap als beloning!

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Dat is toch wel de ultieme manier om het leeftijdsverschil klein te houden :p Al moet ik zeggen dat ze met 16 maanden verschil ook tweelingachtig gedrag beginnen te vertonen.

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat we ooit een tweede kindje wilde dat stond wel vast maar wanneer was nog even de vraag. waarschijnlijk pas over een jaar of 2 als de oudste bijna 4 was. En toen kregen we een cadeautje van moeder natuur. Na deze twee is het alleen wel klaar. dan gaat er bij mijn vriend een knip in.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja absoluut! Zo toch ineens een groot gezin op komst. Die van ons schelen nu 1,5 jaar dus zitten ook echt dicht op elkaar.

Littleman, jullie ook een leuke dubbele verassing zeg !

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb altijd gezegt dat ik 2-3 jaar verschil ideaal zou vinden. Toen dl een jaar was begon het wel te kriebelen maar dat zwakte ook weer af. Sinds begin dit jaar een nieuwe baan en toen wel besloten met ml om in de zomer te starten met proberen voor een tweede. Ik dacht namelijk dat onze tweede vast niet zo snel zou gaan als de eerste (1e ronde raak) en er dus wel ca. 3 jaar tussen zou zitten... Nou niet dus want ook deze frummel wilde heel graag komen en weer in de eerste ronde raak en gaat tot nu toe ook heel goed. Onze dochter zal dus exact 2,5 jaar zijn als deze frummel geboren gaat worden.
    Ml wilde ook wel een tweede maar had 1 kindje uiteindelijk ook prima gevonden, verder is het bij ons naast gevoel ook sterk rationeel ingegeven aangezien we niet meer dan 3 tussen de kinderen wilde hebben (tenzij het niet zou lukken uiteraard)

Deel Deze Pagina