Beste,Tot nu toe heb ik eigenlijk een perfecte zwangerschap. Na de laatste controle van de vk vorige week heb ik alleen wat 'pijntjes' waar niemand een verklaring voor heeft.Ik heb rechtsboven op mijn buik een behoorlijke beursaanvoelende plek en als er spanning op staat (net als vandaag pfff) zit ik mijzelf echt behoorlijk in de weg. Rechtop zitten helpt enigszins maar lijkt wel of er een rib gekneusd is. Ook de spanning op mijn buik alsof je veeeeelste veel gegeten hebt, zit nu ook behoorlijk in de weg.Wat zou het kunnen zijn en kan ik dit voorkomen?Ter info. Ik werk 40 uur en doe voornamelijk zittend werk.Grt,Claudia
Hoihoi, Het kan een gekneusde rib zijn! Door een zittende houding komt je baarmoeder hoger, daardoor kan je kindje dus ook hoger trappelen. Als een kindje vaak tegen dezelfde plek trappeld of er met het hoofdje ligt dan kan je letterlijk een blauwe plek aan de binnenkant krijgen maar ook je rib kneusen. Het heeld alleen met rust, wat je evt zou kunnen doen is kijken of de pijn verminderd als je wat minder gaat werken. Let goed op je houding! Imke