Verflucht op het werk

Discussion in 'Gezondheid' started by Maedra, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Hallo meiden, ik maak me een beetje zorgen, maar misschien stel ik me aan, hopelijk kunnen jullie me advies geven ;).

Bij mij op het werk is zondag een hele grote tafel geverfd (praktisch naast mijn bureau, we zitten in een kantoortuin). De verflucht hiervan is nogal heftig, ik ben vandaag hierom op een andere afdeling gaan zitten (ben niet de enige, andere collega's zijn ook tijdelijk verhuisd. Nu hebben ze daarnet (terwijl iedereen aan het werk is) de tafel opnieuw geverfd (laatste keer). Het stinkt echt vreselijk. Ik wil dus morgen thuis gaan werken (is ook geen probleem) alleen morgenochtend moeten we een uur gezamenlijk iets doen en dan moet ik toch komen.

Misschien is het echt overdreven hoor, maar kan dat uurtje in de verflucht kwaad? Ik ben een beetje hypergevoelig voor dat het misgaat aangezien dat al drie keer eerder is gebeurd.

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is het verf op water- of terpentinebasis? Ik neem aan dat als ze binnen geverfd hebben dat het op waterbasis is en daar kan niks mee mis gaan hoor...

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Bedankt voor je reactie, dat weet ik eigenlijk niet. Mag je binnen alleen schilderen met verf op waterbasis?

Het irritante is dat er ook geen raam open kan , we hebben een interne airco (die het vaak slecht doet).

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is het door een schildersbedrijf geschilderd? Die gebruiken volgens mij alleen nog maar op waterbasis...

Maar goed, dat ene uurtje zou ik me niet zo druk om maken hoor! Daarna weer even lekker de frisse lucht in!

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Als het stinkt is het op terpetine basis op waterbasis ruik je niet. Als er gewoon gelucht wordt kan het geen kwaad volgens mijn vk mijn man heeft afgelopen maanden heel wat afgeschilderd in ons huis met verf op water en ook op terpetine basis.

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Verf op waterbasis kan ook best stinken hoor.
    Afgelopen week hebben wij de kinderkamer geschilderd, ook met verf op waterbasis. Stinkt flink, ook iedere keer raam open gehad om een beetje te luchten.

Ik zou me niet druk maken over dat ene uurtje morgen. Daarna weer lekker de frisse lucht in. Jammer dat er geen raampje open kan op je werkplek, dat had al veel kunnen schelen!

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat wist ik niet wij hebben altijd verf van wijzenol op waterbasis en daar ruik je eigenlijk niks aan (wel erg fijn want zo lekker ruikt verf niet)

8. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland

Best kans dat het per merk kan schelen hoor! Maar mijn ervaring is dat zowel dure, als goedkopere merken zeker wel een stink lucht hebben. Helemaal als je niet kan luchten ;). (ik heb begrepen dat bij ts dit het geval is)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Schildersbedrijven mogen alleen nog verf op waterbasis gebruiken, in elk geval voor binnenschilderwerk.

Voor een uurtje zou ik me er geen enkele zorg over maken, zelfs niet als er niet geventileerd kan worden. Het kan alleen wel zijn dat je je er niet zo lekker van gaat voelen; net-zwangeren worden nog wel eens overgevoelig voor luchtjes...

10. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    4,106
    624
    113
    groningen
    Ben zelf vandaag de kinderkamer aan het verfen, heb de ramen en deur open voor het doorluchten, volgens mij kan het geen kwaad hoor. Zit vanaf vanmorgen 10 uur al te verven met af en toe een pauze en even buiten met de hondjes gewandeld.
    Volgens mij is het verf van tegenwoordig niet zo schadelijk meer. Zelfs kappers gaan gewoon door met verfen als ze zwanger zijn, anders kan niemand zijn werk meer uitvoeren ja.
    ZOu me er niet zo druk om maken.;)

Share This Page